• 1
  • 2
2023-10-15, 11:08
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jachin
Ea7, Armani, Moncler, Stone Island

Just specifika märken kan vara svårare o hitta, men det finns ju butiker ute i förorterna som säljer fake-märken, t-shirts, skor, klockor osv.
Citera
2023-10-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jachin
Usch på dig själv. Vill inte vidareutveckla detta för då åker jag på en varning.
Faktumet att du direkt skämtade om någons mamma är en perfekt förklaring till mitt "usch". Jag hoppas att du hittar dina billiga märkeskopior, perfekt matchning mellan personlighet och klädstil.
Citera
2023-10-16, 14:08
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Faktumet att du direkt skämtade om någons mamma är en perfekt förklaring till mitt "usch". Jag hoppas att du hittar dina billiga märkeskopior, perfekt matchning mellan personlighet och klädstil.

Nog för att clout-chasing är roten till mycket av skiten i samhället men hellre en som gör det på ett smart sätt genom fake-märken än någon som köper riktiga övervärderade klädmärken, speciellt om de inte har råd o köpa dem egentligen.

Många "märkeskläder" är skit eller ganska average och det som gör dem intressanta är hur andra upplever dig och sig själva. Det vill säga att du är på samma nivå eller nått. Eftersom det är ett socialt spel och alltså inte en verklighet (miljärderer bär kläder som knappt går att identifiera) så är det better att vara en player än att vara played.
Citera
2023-10-16, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Nog för att clout-chasing är roten till mycket av skiten i samhället men hellre en som gör det på ett smart sätt genom fake-märken än någon som köper riktiga övervärderade klädmärken, speciellt om de inte har råd o köpa dem egentligen.

Många "märkeskläder" är skit eller ganska average och det som gör dem intressanta är hur andra upplever dig och sig själva. Det vill säga att du är på samma nivå eller nått. Eftersom det är ett socialt spel och alltså inte en verklighet (miljärderer bär kläder som knappt går att identifiera) så är det better att vara en player än att vara played.
Jag förstår absolut syftet med att klä sig i märkeskläder. MEN det har skett ett skifte här. Det anses inte längre coolt eller status-givande. Det är snarare tvärt om, märkeskläder i Sverige har fått en stämpel på sig och det är inte en positiv stämpel utan en stämpel fylld av förutfattade meningar och låg samhällsrang.

Edit: titta vad som hänt med Canada Goose till exempel. Förut var det en entrébiljett och ett måste i vissa finare kretsar. Nu är det usch.
Senast redigerad av ChiLLon 2023-10-16 kl. 17:51.
Citera
2023-10-19, 07:15
Medlem
Jachins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon

Personangrepp mot personangrepp. Jag vet inte vilken sorts fegis eller mes du är, men jag står upp för mig själv.
Citera
2023-10-20, 16:19
Medlem
På instagram har du fashionboras eller liknande som säljer kopior, du har även gbg_outlet på instagram som säjer kopior.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in