Jag har nu chattat med
Myanmar Red Cross Society på Facebook, vilket är organisationen som
Khun Tun Lwin jobbar hos.
Jag har nu fått bekräftat att de haft en av sina anställda (Khun Tun Lwin) med i ett ärende senaste dagarna gällande en 25-årig svensk kvinna i Thailand. Det stämmer att det är hans namn i dokumentet.
De hade dock
ingen information om skadeläge på personen ifråga. De hade heller ingen information kring
varför Khun Tun Lwins namn fanns med i dokumentet (jag skickade dem en kopia på bilden). De antog att han någon gång under sträckan bokat i deras namn, vilket inte är normen men samtidigt inte helt ovanligt. De ska dock kontakta honom för mer information.
Jag ger mig faktiskt nu. Jag tror att Felicia Cedergren har varit skadad i Thailand. Däremot så är det fortfarande oklart vad
orsaken till skadan var. Var det en MC/mopedolycka? Var det någon plastikoperation som gick fel? Var det något annat? Det är för många frågetecken. Men jag ger mig här och nu. Många frågetecken som är kvar... Varför har de fortfarande inte varit 100% transparenta kring vad som har skett? Varför sa de ingenting förän vi på Flashback började med detta (på sida 26)?
Jag tar tillbaka det jag sa om att familjen Cedergren är bedragare. Det är för oklart för mig just nu att avgöra. Det får någon annan avgöra. Jag hoppas vi någon dag får ett konkret svar på denna story dock. Å ena sidan är det väldigt många röda flaggor, å andra sidan är det för långsökt att de skulle fejkat ett sånt här dokument, fotograferat utanför IVA och på ett plan. Kunde inte hitta bilderna/dokumenten någon annanstans på nätet. Så just nu tror jag som sagt på att de har befunnit sig på sjukhuset där. Men att orsaken är oklar. De väljer att dölja den informationen ännu...
Jag hoppas personen som varit på sjukhus återhämtar sig om det var en MC/mopedolycka.
Det var jag som startade detta på s. 26 och jag har verkligen letat överallt på nätet om information om olyckan. Det finns ingenting. Ingen har hört talas om något. Samtidigt kan de omöjligt ha fejkat bilderna och dokumenten. Det är skumt, men jag ger mig här och nu.
Lycka till, till er andra som fortsätter granskandet.