2023-10-16, 08:16
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Morbrodern är ju politiskt engagerad - för SD. Knappast vänster.

Hon har nog varit nedsövd och legat i respirator för att hjärnan ska få vila medan svullnade går ner.
Handlar nog om att hon varit satt i ”medicinskt koma” som det ibland kallas.
NEJ, det stämmer ej, ni förväxlar honom med en annan snubbe med samma namn. Dags att avliva denna efterhägsna trådsanning nu. Han är en vänsterbliven ljugande idiot.
Citera
2023-10-16, 08:29
Medlem
ska även finnas en hel del alkade pensionärer i Thailand som har börjat fått lägre pension ingen tjänstepension bahten blivit dubbelt så dyr ock försäkring ökat nått gastronomiskt med åldern
deras lösning är att skippa försäkringen ock bli uteliggare för att kunna fortsätta att supa i Thailand
Citera
2023-10-16, 08:31
Medlem
Det är såklart oerhört tragiskt att en sådan ung person råkar ut för en allvarlig olycka, verkligen.

Personen borde dock ha vetat bättre, efter att ha bott där sedan 2022 så bör hon haft vetskapen samt tillräckligt med förnuft för att inte sätta sig på en moped i spöregn. Trafiken i Thailand är livsfarlig redan som den är, regn gör det knappast bättre.
Citera
2023-10-16, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men då ljuger man naturligtvis inte ihop en påhittad historia. Det är riktigt fult gjort.

Jag tycker inte riktigt att det är lögn. Det finns många sanningar om en person.

Att bortse de lite mörkare, mindre smickrande sidorna hos en person är standard i både dödsannonser och i situationer när någon är väldigt utsatt och illa ute. Man pratar inte illa om de döda, liksom.

Förhoppningsvis fixar familjen detta.

Att staten skulle betala sjukvård i Thailand och hemfärd är uteslutet. Vi har ett välfungerande system med försäkringar som inte ska undermineras.

Hela situationen kan säkert få fler personer att se över sina försäkringar samt undvika köra motorcykel i sådan trafik.

Att missa detta är rätt enkelt för en ung person och här har straffet blivit orimligt högt.

Jag skulle tro att de flesta här i tråden har gjort något motsvarande riskfyllt i ungdomen och kommit undan med det. Så lite mer förståelse kan man nog ändå ha.
Citera
2023-10-16, 08:48
Medlem
Alltid lika roligt med riksmongon som skriker sig hesa om skattepengar hit o dit. "Rör inte mina skattepengar buhuuu, inte ska vi skattebetalare betala den notan buuhuuu" precis som att ni ser en enda krona av dem pengarna ändå och att medborgare skulle ha någon talan om vad dem går till.

I detta fallet dock så kan jag förstå varför staten avböjer att hjälpa. Hennes huvud blev påkört utan hjälm och hon är grönsak, dvs föräldrarna borde inse att respiratorn ska stängas av så hon får vila in i frid.
R.I.P
Citera
2023-10-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Alltid lika roligt med riksmongon som skriker sig hesa om skattepengar hit o dit. "Rör inte mina skattepengar buhuuu, inte ska vi skattebetalare betala den notan buuhuuu" precis som att ni ser en enda krona av dem pengarna ändå och att medborgare skulle ha någon talan om vad dem går till.

I detta fallet dock så kan jag förstå varför staten avböjer att hjälpa. Hennes huvud blev påkört utan hjälm och hon är grönsak, dvs föräldrarna borde inse att respiratorn ska stängas av så hon får vila in i frid.
R.I.P

ja det mest humana är kanske att hon får somna in vilket liv får hon om hon vaknar upp

men sjukhuset vill nog gärna hålla henne vid liv
Senast redigerad av diseledvin 2023-10-16 kl. 08:57.
Citera
2023-10-16, 08:55
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Jag tycker inte riktigt att det är lögn. Det finns många sanningar om en person.

Att bortse de lite mörkare, mindre smickrande sidorna hos en person är standard i både dödsannonser och i situationer när någon är väldigt utsatt och illa ute. Man pratar inte illa om de döda, liksom.

Förhoppningsvis fixar familjen detta.

Att staten skulle betala sjukvård i Thailand och hemfärd är uteslutet. Vi har ett välfungerande system med försäkringar som inte ska undermineras.

Hela situationen kan säkert få fler personer att se över sina försäkringar samt undvika köra motorcykel i sådan trafik.

Att missa detta är rätt enkelt för en ung person och här har straffet blivit orimligt högt.

Jag skulle tro att de flesta här i tråden har gjort något motsvarande riskfyllt i ungdomen och kommit undan med det. Så lite mer förståelse kan man nog ändå ha.
Vad folk vänder sig mot är familjens bedrägliga beteende. De vill att andra ska betala genom att ljuga sig blå för att generösa empatiska människor ska stå för fiolerna. Inte ett ord om att de själva ska bidra. De är smuts. Tigga pengar kan man väl göra om man är ärlig, även om det är ett tvivelaktigt beteende om man har resurser själv vilket dessa verkar ha. De utnyttjar folk som är blåögda och blödiga. Nä fy fan vilket grisigt beteende.
Citera
2023-10-16, 09:03
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Vad folk vänder sig mot är familjens bedrägliga beteende. De vill att andra ska betala genom att ljuga sig blå för att generösa empatiska människor ska stå för fiolerna. Inte ett ord om att de själva ska bidra. De är smuts. Tigga pengar kan man väl göra om man är ärlig, även om det är ett tvivelaktigt beteende om man har resurser själv vilket dessa verkar ha. De utnyttjar folk som är blåögda och blödiga. Nä fy fan vilket grisigt beteende.

Det vet vi ju inte, dom kanske betalar med allt vad dom kan men det räcker inte. Det som retar mig är att dom det hade gällt en oduglig arg arab hade våra myndigheter lagt ner miljoner utan att blinka men när det är en svensk människa så är det iskallt. Finns många exempel på detta.
Citera
2023-10-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
ja det mest humana är kanske att hon får somna in vilket liv får hon om hon vaknar upp

men sjukhuset vill nog gärna hålla henne vid liv
Precis föräldrarna kan inte hålla på och dalta på detta viset i media när det är uppenbart att hon är körd, samt att hon har vält och blivit påkörd utan hjälm. Det är liksom ingen annans fel att hon råkade ut för denna olyckan, men svenskar är duktiga på att inte se sitt egetansvar och beskylla andra. Menar i första artikeln stod det att föräldrarna försökt sätta dit personen som råkade köra på henne efter hon hade vält. Nej det är inte den personens fel att detta hände.
Speciellt när man även tänker på att hon kört i djungeln på en liten ö som det ösregnade på.

Bor själv i Thailand för tillfället och lita på att sjukhuset mjölkar hennes blåögda föräldrar på pengar.
Sorgligt slut ändå så klart.
Citera
2023-10-16, 09:22
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Det vet vi ju inte, dom kanske betalar med allt vad dom kan men det räcker inte. Det som retar mig är att dom det hade gällt en oduglig arg arab hade våra myndigheter lagt ner miljoner utan att blinka men när det är en svensk människa så är det iskallt. Finns många exempel på detta.
Du är otroligt naiv som sitter och tror de där sakerna och vad har du för belägg för att myndigheter lägger ner miljoner på en arab. Belägg det du påstår istället för att komma med rent skitsnack att myndigheter skulle ställa upp för en arab.
Citera
2023-10-16, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto

Lite hårda ordalag ändå.

Jag är iallafall väldigt glad att vi inte har lika mycket av denna GoFundMe-kultur som många andra länder har.

Lite orättvist dessutom, hon är nog inte den ende svensken i samma sits. Men kvällstidningarna tar upp hennes öde och med tanke på att hon är ung, söt och blond så får hon mer sympatier än andra skulle fått.

Hade jag varit i samma sits hade nog ingen donerat! 😂
Citera
2023-10-16, 09:47
Medlem
Kollade in hennes IG. Verkar ha Paradise Hotel-hjärna. Då förstår jag att det missades med försäkring.
Tragiskt oavsett!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in