Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-17, 12:56
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Läste tråden och håller med dig. Har man möjlighet att betala själv så ska man också göra det. GoFundMe ska vara för människor som inte har råd.
Glida på sanningen lite är väl det folk gör mest och är väl närmast mänskligt men detta är illa ur flera aspekter. Det här är inte några vita lögner, det är fan i mig kriminellt beteende att ljuga om precis allt och det gör mig så inihelvete förbannad hur synd det än är om tjejen. Om folk sen ser mig och andra som helt känslolösa eller vilket epitet de vill använda säger mer om deras hyckleri i så fall.
Det kan bli svårare för folk som verkligen är medellösa att få en crowdfunding med denna familjs beteende. Folk som skänker pengarna tänker inte längre än näsan räcker och med samhället vi lever i som skapat en ängslighet vill folk inte tänka tanken att allt inte går rätt till utan att de får dåligt samvete.
Citera
2023-10-17, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Glida på sanningen lite är väl det folk gör mest och är väl närmast mänskligt men detta är illa ur flera aspekter. Det här är inte några vita lögner, det är fan i mig kriminellt beteende att ljuga om precis allt och det gör mig så inihelvete förbannad hur synd det än är om tjejen. Om folk sen ser mig och andra som helt känslolösa eller vilket epitet de vill använda säger mer om deras hyckleri i så fall.
Det kan bli svårare för folk som verkligen är medellösa att få en crowdfunding med denna familjs beteende. Folk som skänker pengarna tänker inte längre än näsan räcker och med samhället vi lever i som skapat en ängslighet vill folk inte tänka tanken att allt inte går rätt till utan att de får dåligt samvete.

Precis. När man gräver djupare är det här ju skamligt och lider med alla dumskallar som skänker pengar.
Villan deras 2020 var värd över 6 millar + de har en massa bilar och tävlingshästar. De här människorna har inte behov av pengar och man blir ledsen när man tänker på de som verkligen har det knapert. Kalla det vad du vill men det här är bedrägeri.
Citera
2023-10-17, 14:09
Avstängd
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ung och dum som det brukar heta. Tror inget kommer hända. Men just Thailand är ju den största svensk både dödaren som folk som blir skadade. Speciellt trafiken, som inte är som folk är vana vid.

Funderade dock på om det faktiskt är lämpligt att ta upp henne i ett flygplan och hela vägen hem till Sverige när hon ligger i koma och det verkar fortsatt väldigt ostabilt? Så dåligt kan ju inte den thailändska vården vara att det ett måste att komma från den.

En hel del thailändksa sjukhus håller högre klass än Sverige så förstår inte problemet, det är inte Nordkorea hon är i.
Citera
2023-10-17, 14:16
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Nej, det gör hon inte.

https://www.ratsit.se/19980610-Felic...WAh1zDu-PWzlBQ

Jag är så less på alla insamlingar till människor som struntar i försäkring. Det dyker ofta upp vid bränder, och olyckor utanför EU. Det är som om folk tycker att det är normalt att inte ha försäkring, och de får ändå in medel genom insamlingar.
Står skriven på särskild adress, förmodligen hos anhörig. Förefaller som hon antagligen är borta längre tid då, så den hemförsäkringen gäller nog inte.

Ung och oerfaren.
Citera
2023-10-17, 14:33
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Står skriven på särskild adress, förmodligen hos anhörig. Förefaller som hon antagligen är borta längre tid då, så den hemförsäkringen gäller nog inte.

Ung och oerfaren.

Det går inte att "stå skriven" på en särskild postadress. F är inte folkbokförd i Sverige.
Citera
2023-10-17, 15:03
Medlem
Som det ser ut nu så ska ungen få åka hem nu om 2 dagar, den 19 oktober. Då har Felicia legat på sjukhus i 11 dygn. Jag har för mig att det stod att priset per dygn intensivvård kostade 50k där i Thailand, stämmer det? Då är det 750.000 tusen för transporten hem plus 550.000 för sjukhuskostnaderna. Som det ser ut nu så kommer de lyckas få ihop åtminstone för transporten, men kommer familjen att få slanta upp för sjukhuskostnaderna nu eller kommer insamlingen få ligga uppe ändå?
Citera
2023-10-17, 15:43
Medlem
Någon som har status? Har Felicia vaknat?
Citera
2023-10-17, 15:45
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Det går inte att "stå skriven" på en särskild postadress. F är inte folkbokförd i Sverige.
Felicia är en kvinna som är född den 10 juni 1998 och bosatt i Farsta på Russinvägen 13. Felicia har namnsdag den 14 januari. Hon flyttade till sin nuvarande lägenhet för 1 år sedan (den 1 juni 2022). Här bor hon tillsammans med två personer - det är Vincent och Alice.

Felicia är extremt eftersökt i den här tjänsten. Denna månad har vi hittills lämnat ut information om henne vid 481 tillfällen.
Citera
2023-10-17, 15:47
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Felicia är en kvinna som är född den 10 juni 1998 och bosatt i Farsta på Russinvägen 13. Felicia har namnsdag den 14 januari. Hon flyttade till sin nuvarande lägenhet för 1 år sedan (den 1 juni 2022). Här bor hon tillsammans med två personer - det är Vincent och Alice.

Felicia är extremt eftersökt i den här tjänsten. Denna månad har vi hittills lämnat ut information om henne vid 481 tillfällen.

Mrkoll har inte koll.
På ratsit finns de korrekta uppgifterna.

Alltid.
Citera
2023-10-17, 15:51
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Särskild postadress står skriven i Rönninge om du bläddrar ner. Om man inte är folkbokförd i Sverige syns man inte på Ratsit ö h t.
.
Särskild postadress kan man ha om man ligger långtidsinlagd på psyket t ex.
Citera
2023-10-17, 16:33
Medlem
Mamman skrev på GoFundMe att de fått OK från sjukhuset att ta hem henne den 19:e.

"Allt är också förberett från SOS Internationals håll för att transportera hem Felicia. Nu behöver vi bara få igenom betalningen mellan SOS International och GoFundMe för att Felicia ska kunna åka hem."

Det som egentligen är provocerande här, är att om man ser vad familjen lägger ut för liv på sina sociala medier, ser det inte ut att finnas någon ekonomisk nöd hos dem, men de förlitar sig ändå på donationer och sätter press på andra att skänka sina pengar för att de ska kunna få hem sin dotter.

Vill de verkligen få hem sin dotter fort, tror jag inte att familjen/släkten hade haft svårt att få ihop ett lån på 1,5 miljoner med gården och hästarna som säkerhet. Men som sagt, det är ju som sagt bekvämast om någon annan betalar.
Citera
2023-10-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Som det ser ut nu så ska ungen få åka hem nu om 2 dagar, den 19 oktober. Då har Felicia legat på sjukhus i 11 dygn. Jag har för mig att det stod att priset per dygn intensivvård kostade 50k där i Thailand, stämmer det? Då är det 750.000 tusen för transporten hem plus 550.000 för sjukhuskostnaderna. Som det ser ut nu så kommer de lyckas få ihop åtminstone för transporten, men kommer familjen att få slanta upp för sjukhuskostnaderna nu eller kommer insamlingen få ligga uppe ändå?

brukar det inte vara så att man inte får lämna landet innan man betalat sjukvårdskostnaderna ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in