Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O3
Men tror du verkligen de hade vågat flyga hem henne om hon var i såpass dåligt skick att det finns risk för det?
Hoppas hon är på bättringsvägen iaf.

Det hoppas jag inte, har pratat mycket och länge i denna tråden om riskerna med en patient i hennes skede inta ska flyga reguljärt. Det är förenat med fara
Citera
2023-10-25, 18:11
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O3
Men tror du verkligen de hade vågat flyga hem henne om hon var i såpass dåligt skick att det finns risk för det?
Hoppas hon är på bättringsvägen iaf.

Jag vet faktiskt inte? Men de har nog gjort en medicinsk bedömning utifrån det skick hon var då. Sen kan jag tänka mig att status kan ändra drastiskt åt ena eller andra hållet då det gäller skador i huvud och ryggrad.

Man får hoppas- precis som du skriver- att hon är på bättringsvägen och att det inte går åt sämre håll. Magkänslan säger dock att det kommer sluta illa. Antingen så avlider hon eller inte får ett värdigt liv 😔
Citera
2023-10-25, 18:28
Medlem
HippieKillers avatar
Känner folk väldigt nära familjen i fråga jävligt bra privat , Ingen scam eller någonting utan det har hänt o dom har ej råd att få hem henne så ja, Inget att spekulera om längre huruvida någon skadad dotter finns där eller om det är lögn utan det är på riktigt. Huruvida detta är farligt o dumt eller inte är jag inte rätt person att svara på men hade nån av mina döttrar legat på sjukan i ett U-land så hade jag allt fan velat ha hem henne jag med.Så var det med det Tjena tjena ^^.
Senast redigerad av HippieKiller 2023-10-25 kl. 18:30.
Citera
2023-10-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HippieKiller
Känner folk väldigt nära familjen i fråga jävligt bra privat , Ingen scam eller någonting utan det har hänt o dom har ej råd att få hem henne så ja, Inget att spekulera om längre huruvida någon skadad dotter finns där eller om det är lögn utan det är på riktigt. Huruvida detta är farligt o dumt eller inte är jag inte rätt person att svara på men hade nån av mina döttrar legat på sjukan i ett U-land så hade jag allt fan velat ha hem henne jag med.Så var det med det Tjena tjena ^^.

Så Thailand är ett U-land? Du är inte lite dum du. Deras sjukvård är i paritet med Sveriges om inte bättre i vissa fall.
I övrigt finns inga foton som styrker på att hon är inlagd på sjukhus i Sverige. Uppdateringarna har väl upphört samtidigt med att Crowfoundingen stoppats?
Citera
2023-10-25, 18:46
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:

Hur menar du att de inte har råd att få hem henne? Det har framkommit i tråden att familjen är rik, de bedriver avel och försäljning av tävlingshästar och döttrarna är kända för att skryta om hur rika de är med märkeskläder och dyra resor. De har tillgångar allt från tävlingsponnyer till hästbussar de kan sälja. Det är ingen vanlig fattig familj som bor i lägenhet och måste åka kollektivt till jobbet, som verkligen inte har möjlighet att skaffa fram pengarna.
Citera
2023-10-25, 19:36
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:

Vet du hur hon mår?
Citera
2023-10-25, 19:42
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Postat tidigare i tråden:
”Hej! Felicia heter jag, är 25 år och bor i Thailand, Koh Samui! Söker något jag kan jobba med här, helst hemifrån! Annars är jag utbildad frisör, samt frans och bryn stylist”.

Den informationen är väl egentligen aldrig bekräftad? Har inte sett någon länk till originalposten iallafall.

Kass polisrapport, för övrigt. Det framgår inte var olyckan inträffat. Borde vara ganska centralt, iom att det finns CCTV.

Ingen som forskat på GM?
Senast redigerad av BosseBetong 2023-10-25 kl. 19:49.
Citera
2023-10-25, 20:18
Medlem
Citat:

Men hon har fuskat. Hon bor inte i Sverige och jag vill inte betala för henne. Struntar i om hon porrar i Thailand men varför ska jag betala för en lögnerska? Utlandssvenskar ska inte få gratis vård.
Citera
2023-10-25, 20:28
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Hur menar du att de inte har råd att få hem henne? Det har framkommit i tråden att familjen är rik, de bedriver avel och försäljning av tävlingshästar och döttrarna är kända för att skryta om hur rika de är med märkeskläder och dyra resor. De har tillgångar allt från tävlingsponnyer till hästbussar de kan sälja. Det är ingen vanlig fattig familj som bor i lägenhet och måste åka kollektivt till jobbet, som verkligen inte har möjlighet att skaffa fram pengarna.

Der vi vet om dem är väl ändå att de har en del dyra ägodelar? Så som gård och hästar. Inget man lyckas sälja DIREKT. Vet du m.a.o något om vilka lån de har och hur mycket de har på banken? Dvs inte uppbundna i ägodelar? Nej, trodde väl inte det.

EN person har slängt ur sig att döttrarna är kända för att "skryta" - det är vad du väljer som sanning? Såklart. Välj och vraka...

F sökte arbete i Thailand som vi såg. Givetvis har hon lagt upp bara det som ser bra och flashigt ut på Instagram precis som nästan varje ung människa i hennes ålder..

Kämpa! Kämpa!

På sikt hade de säkert kunnat få fram mer pengar än många. Men vill man inte dra till sin dotter omgående i denna situation!?
Senast redigerad av WitchcultToday 2023-10-25 kl. 20:33.
Citera
2023-10-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Intressant läsning,

Ponera att hela händelsen är sann, hon var faktiskt med om en olycka och behövde akut hjälp då hon saknade försäkringar osv.

Familjen har naturligtvis pengar i materiella saker såsom hus, hästar och bilar.
Det kan dock vara svårt att i stridens hetta börja sälja av saker för att ta hand om ett akut problem, och bara för att man har hus värt flera miljoner, hästar och bilar så betyder inte det att man automatiskt kan få ett lån på flera hundra tusen, man kanske redan är belånad upp över öronen.

Nu tror jag inte ens dom försökt gå den vägen utan såg en gofundme som ett enklare sätt.

Jag förstår att dom inte skriver i gofundme kampanjen att hon var en internethora som visade fittan och rövhålet för pengar på onlyfans och har skulder hos KFM, i en gofundme som handlar om nåt sånthär så belyser man väl knappast alla dåliga egenskaper.

Sen är det ju misstag att inte ha försäkringar på plats som dom naturligtvis ångrar, men det kan dom ju inte skylta med rakt ut att dom visste etc då är dom ju helt brända i andra änden.

Även folk som tagit dåliga beslut i livet kan råka ut för olyckor.

Med allt detta sagt så tror jag mer på nedan scenario:

Något har hänt, inte nödvändigtvis en mc olycka.. men nånting som gjort att personen behövt akut vård.
Försäkringar saknades så vården i Thailand blev dyr.
För att täcka upp för detta så har dom i all hast startat en gofundme där dom ljugit om det mesta för att täcka dessa kostnader och har i samma veva kommit på att dom kanske kan mjölka ur folk mer pengar om det överdrivs en hel del i historien.

Kanske bryter mot någon Forumregel här men jag har läst alla inlägg och ligger ett dygn efter. Skriver detta som en notis för att se om jag har rätt när situationen klarnar. 95% av inläggen jag läst är impulsiva spekulationer och idel upprepningar på saker som redan utretts. Många är så lata att de inte läser trådens historik. Just nu när jag skriver hade tråden kunnat vara en tiondel så stor men haft ett fullt relevant innehåll. Tror att inlägget jag nu citerar är mycket nära sanningen. Några enstaka medlemmar och inlägg är på samma linje som den jag citerar.
Inatt har jag läst ikapp och ska bli intressant att se hur läget är då.
Jag förväntar mig så klart mothugg och kommentarer om att jag är efterbliven, idiot mm.
Citera
2023-10-25, 21:18
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Der vi vet om dem är väl ändå att de har en del dyra ägodelar? Så som gård och hästar. Inget man lyckas sälja DIREKT. Vet du m.a.o något om vilka lån de har och hur mycket de har på banken? Dvs inte uppbundna i ägodelar? Nej, trodde väl inte det.

EN person har slängt ur sig att döttrarna är kända för att "skryta" - det är vad du väljer som sanning? Såklart. Välj och vraka...

F sökte arbete i Thailand som vi såg. Givetvis har hon lagt upp bara det som ser bra och flashigt ut på Instagram precis som nästan varje ung människa i hennes ålder..

Kämpa! Kämpa!

På sikt hade de säkert kunnat få fram mer pengar än många. Men vill man inte dra till sin dotter omgående i denna situation!?

Dum på riktigt eller, överklassfamiljen fick ju fram pengarna utan hjälp, men det är bättre att få tillbaka sina egna slantar om andra kan betala för kalaset i efterhand, en rent ut sagt genialisk idé om än moraliskt förkastlig.
Senast redigerad av LawNumberSix 2023-10-25 kl. 21:22.
Citera
2023-10-25, 21:22
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday

Kämpa! Kämpa!

De kanske inte kan sälja direkt men nog fan kan de ta korttidslån i banken eller pantsätta något, låna av sina rika polare eller grannar och betala tillbaka så snart de hunnit sälja det de behöver eller lägga om lånen. Min poäng är att de har otroligt mycket större tillgångar och möjligheter att realisera cash än de flesta andra. Jag är säker på att de har några hugade spekulanter till några av deras tävlingshästar som de kunde sälja av snabbt bara de går ner i pris tillräckligt.

Edit: de hade väl redan betalat räkningarna med egna pengar enligt kvittona de lade upp i GFM, så de hade lyckats fixa fram stålarna på något vis.
Senast redigerad av BluePrince 2023-10-25 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in