Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-03-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Hon borde ju kunna lägga ut en selfie från sjukhusbingen iaf så att alla mecenater kan se att deras pengar gjort nytta.

Tycker du på fullt allvar att anhöriga ska ta ett foto på sin svårt sjuka dotter, med bestående hjärnskador? Nä, jag som varande ”mecenat” har inga önskemål om detta. Det har rotats nog i hennes privatliv!

Läs denna uppdatering och försök känna empati o lägg ner spekulationerna.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...om-ligger-dar/
Citera
2024-03-17, 02:44
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulmacke
Men hela historien om horan stinker ju.
Familjen har ljugit om det mesta. Inte konstigt att folk är skeptiska

Så sant, så sant.
Tigga pengar när man själv sitter med miljoner och åter miljoner!
Citera
2024-03-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Tycker du på fullt allvar att anhöriga ska ta ett foto på sin svårt sjuka dotter, med bestående hjärnskador? Nä, jag som varande ”mecenat” har inga önskemål om detta. Det har rotats nog i hennes privatliv!

Haha hon har ju tagit värre foton förut.
När man lever av att visa sig bli knullad så har man valt att inte ha någon privatliv.
Plus dom tigger konstant pengar
Citera
2024-03-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulmacke
Haha hon har ju tagit värre foton förut.
När man lever av att visa sig bli knullad så har man valt att inte ha någon privatliv.
Plus dom tigger konstant pengar

Det hon gjort tidigare har hon gjort av fri vilja, tjejen har inte längre förmågan att ge sitt godkännande tiil att fotograferas.Det skulle vara ett lagbrott att fotografera henne.

Men oavsett vad, varför känner du ett så starkt behov av att se henne fotograferad?

Hade jag varit förälder hade jag inte skickat ut en bild på min sjuka dotter att dissikeras av flashback.
Vilka sjuka behov har ni?

Låt nu familjen vara ifred och försöka skapa den bästa tillvaron de kan för deras dotter.
Citera
2024-03-18, 03:04
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Låt nu familjen vara ifred och försöka skapa den bästa tillvaron de kan för deras dotter.

Är det någon som trakasserar familjen eller vad menar du?
För om folk skriver vad de tycker om denna "blåsfamilj" här på Flashback är ju det helt fritt för dem att inte läsa.

Annars kan du ju starta en GoFundMe för dessa Charlataner, ett Attefallhus för 10 miljoner kan isf vara målet, eller sätt ribban på 20 miljoner.
Citera
2024-03-19, 08:19
Medlem
Citat:

Ja, och de ljuger även där. Det är inte OK att ljuga bara för att en anhörig är sjuk. Inte om folk har donerat pengar och man viker ut sig i tidningarna för att klaga och få mer pengar, samtidigt som man snyltat åt sig massa saker man inte bör få.

Vidare så är det ingen som begär foto på henne. Vad de utan problem skulle kunna ge utan att kränka henne en enda sekund är en detaljerad redovisning på vad de har gjort med alla pengar de fått in. Med kvitton som folk kan kontrollera.
Citera
2024-03-19, 08:47
Medlem
Citat:

Den möjligheten försatte familjen när dom gick public och började tigga pengar av allmänheten.

Betala själv med egna pengar = integriteten orörd.

Tigga pengar av andra = saken och personerna blir allmängods, fria att granskas.

Bara att välja hur man vill göra.
Citera
2024-03-19, 14:32
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Den möjligheten försatte familjen när dom gick public och började tigga pengar av allmänheten.

Betala själv med egna pengar = integriteten orörd.

Tigga pengar av andra = saken och personerna blir allmängods, fria att granskas.

Bara att välja hur man vill göra.

Tigga pengar när man själv sitter med ett antal miljoner är i mina ögon inget annat än bedrägeri.

Om de innan insamlingen startade hade sagt att:
-Vi har egentligen egna miljoner till detta men önskar ändå hjälp av de som vill hjälpa till.
Då hade alla som nu känner sej helt blåsta av familjen kunnat avstå att donera pengar till frakten av "itsfeliciasky".
Citera
2024-03-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Tigga pengar när man själv sitter med ett antal miljoner är i mina ögon inget annat än bedrägeri.

Om de innan insamlingen startade hade sagt att:
-Vi har egentligen egna miljoner till detta men önskar ändå hjälp av de som vill hjälpa till.
Då hade alla som nu känner sej helt blåsta av familjen kunnat avstå att donera pengar till frakten av "itsfeliciasky".

Du upprepar gång på gång att familjen sitter på massa miljoner, men vad har du för belägg för det?
Man kan ha allehanda åsikter om detta fallet, men att familjen skulle vara så rik att de enkelt kunde hosta upp en miljon på några få dagar låter faktiskt inte sannolikt. Att bo i stort hus och ha massa hästar är liksom inte samma sak som att man äger alltihop i praktiken. De kan ha lån och skulder upp över öronen. Eller har du inside info om deras privatekonomi?
Citera
2024-03-24, 13:59
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Du upprepar gång på gång att familjen sitter på massa miljoner, men vad har du för belägg för det?
Man kan ha allehanda åsikter om detta fallet, men att familjen skulle vara så rik att de enkelt kunde hosta upp en miljon på några få dagar låter faktiskt inte sannolikt. Att bo i stort hus och ha massa hästar är liksom inte samma sak som att man äger alltihop i praktiken. De kan ha lån och skulder upp över öronen. Eller har du inside info om deras privatekonomi?

Svar på din fråga:
- De hade kunnat ta fram en miljon på studs utan minsta problem, vilket gör att hela förfarandet med GoFundMe stinker!
Citera
2024-03-24, 22:20
Medlem
Citat:
Svar på din fråga:
- De hade kunnat ta fram en miljon på studs utan minsta problem, vilket gör att hela förfarandet med GoFundMe stinker!

Fast det där var ju inget svar på min fråga utan bara ett upprepat påstående. Blir svårt att förstå om du gissar eller om du har information när du bara kastar ur dig samma påstående gång på gång.

Men bristen på förklaring måste väl tolkas som att du bara gissar och att dina inlägg inte går att ta på allvar. Så på det viset har du ju indirekt svarat på min fråga.
Citera
2024-03-25, 15:50
Medlem
Citat:
Svar på din fråga:

Det där är ju rent jävla skitsnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in