Citat:
Ursprungligen postat av
emelieb
"Under backpackingresan kraschade hon med sin
moppe och blev sedan påkörd i huvudet.
Nu kämpar familjen för att få hem henne – men utan försäkring behöver de hjälp.
F*licia har fått en hjärnskada och en ryggradsfraktur. Hon ligger i koma. Läkarna vet inte om hon kommer att vakna"
*e
"Olycksförsäkringen hon haft på plats är inte heller nog för att täcka sjukhuskostnaderna och flygtransporten"
750 000 ska de ha??
https://www.expressen.se/nyheter/fel...amiljens-kamp/
Att man inte lärt sig att aldrig säga upp hemförsäkring och sånt, varfr gör man det?
Hoppas hon överlever och får en fungerade vardag
'Moppen' är till 99% en Honda Dream 100cc och räknas som lätt motorcykel!
Ett fantastiskt bra transportmedel som kommer upp i 100 knyck, jag har bott i Koh Samui och sett otaliga människor med olycksskador orsakade med 'mopparna'.
Det ser ju så lätt ut, men har man ingen moppevana då man var i 15-årsåldern eller mc-vana så kan det sluta illa, det sagt vet jag noll om tjejens kunnande.
Har en (då 35-40 år) Britt-kompis som kom på besök, som jag sa till 10 gånger att 'kom ihåg nu att det finns ingen koppling och att gasa mycket försiktigt, givetvis drog han på och for tvärs över både körfälten rakt in i ett nätstaket på andra sidan, uthyraren och jag tittade på varandra och började skratta..
Det blev skrubbsår och bada med plastinlindade delar för han och ingen mera moppe.
Dessutom kör 90% utan hjälm och i shorts/t-shirt/baddräkt med flipp-flopps såklart, inkl jag själv.
Thailand har rätt så bra sjukhus numera, kanske inte på Koh Samui men närmaste Nakhon Si Thammarat har.
Lider med tjejen och fam.