Citat:
Visst ligger ansvaret på den unga kvinnan, och kanske även hennes föräldrar om de inte inte kollade att hon var försäkrad. Men nu är det som det är, och olyckan var framme. Och visst kan man då stå fast vid någon slags princip att man får skylla sig själv, men som förälder och människa så tycker åtminstone jag att empati med hennes föräldrar i den situation som har uppstått är betydligt viktigare än att ”lära dem en läxa”.
”Sverige” kommer inte att betala detta, och uttalandena om Sveriges ansvar är olämpliga, men även där kan jag ha empati för den desperation som föräldrarna måste känna just i situationen.
Jag håller alltså inte alls med om föräldrarnas agerande eller uttalanden, men om man inte förmår känna ens ett uns av medkänsla för dem och den unga kvinnan i det här läget så skulle jag säga att det visar på en rätt allvarlig empatistörning.
”Sverige” kommer inte att betala detta, och uttalandena om Sveriges ansvar är olämpliga, men även där kan jag ha empati för den desperation som föräldrarna måste känna just i situationen.
Jag håller alltså inte alls med om föräldrarnas agerande eller uttalanden, men om man inte förmår känna ens ett uns av medkänsla för dem och den unga kvinnan i det här läget så skulle jag säga att det visar på en rätt allvarlig empatistörning.
Om man nu läser i denna tråden så har hon OF o av se hennes Instagram så känns det som att en försäkring va det sista hon ville lägga pengar på.
Tycker naturligtvis synd om flickan men detta är inte Sveriges problem, eget ansvar vet inte folk i Sverige va det är.
Jo jag tycker synd om både flickan o hennes familj. Men att skita i ngt sånt viktigt som en försäkring o sen kontakta tidningen för att säga Sverige skall hjälpa henne, sånt spyr jag av.
Dessutom verkar hon om jag förstår det rätt utvandrat till Thailand. En försäkring e din livlina om ngt händer men verkar som prio varit att fota bilder med ankläppar o annat.