2023-10-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Visst ligger ansvaret på den unga kvinnan, och kanske även hennes föräldrar om de inte inte kollade att hon var försäkrad. Men nu är det som det är, och olyckan var framme. Och visst kan man då stå fast vid någon slags princip att man får skylla sig själv, men som förälder och människa så tycker åtminstone jag att empati med hennes föräldrar i den situation som har uppstått är betydligt viktigare än att ”lära dem en läxa”.

”Sverige” kommer inte att betala detta, och uttalandena om Sveriges ansvar är olämpliga, men även där kan jag ha empati för den desperation som föräldrarna måste känna just i situationen.

Jag håller alltså inte alls med om föräldrarnas agerande eller uttalanden, men om man inte förmår känna ens ett uns av medkänsla för dem och den unga kvinnan i det här läget så skulle jag säga att det visar på en rätt allvarlig empatistörning.

Om man nu läser i denna tråden så har hon OF o av se hennes Instagram så känns det som att en försäkring va det sista hon ville lägga pengar på.
Tycker naturligtvis synd om flickan men detta är inte Sveriges problem, eget ansvar vet inte folk i Sverige va det är.
Jo jag tycker synd om både flickan o hennes familj. Men att skita i ngt sånt viktigt som en försäkring o sen kontakta tidningen för att säga Sverige skall hjälpa henne, sånt spyr jag av.
Dessutom verkar hon om jag förstår det rätt utvandrat till Thailand. En försäkring e din livlina om ngt händer men verkar som prio varit att fota bilder med ankläppar o annat.
Citera
2023-10-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanlife
I detta fallet tror jag inte familjen säger hela sanningen, det nämns ju något om nån försäkring som inte ” gäller eller inte täcker ” OCH varför gör den inte det ?

KAN det helt enkelt vara så att hon inte har körkort för mc ? Påverkad av alkohol ? Saknat hjälm ?

Såklart försäkringsbolaget inte är så sugna på att stå för notan om du inte uppfyller din del av avtalet och följer lagen, bedriva välgörenhet ingår inte i deras affärsidé

Nu va det längesen jag var i Thailand men då räckte det med svensk körkort för bil.
Kan garantera att ingen hjälp va på här o garanterat alkohol i kroppen. Va ju får otäckt att köra moped nykter i det landet
Citera
2023-10-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Nu va det längesen jag var i Thailand men då räckte det med svensk körkort för bil.
Kan garantera att ingen hjälp va på här o garanterat alkohol i kroppen. Va ju får otäckt att köra moped nykter i det landet

Nix bil körkort duger inte , nu snackar jag om du blir stoppad av polisen eller som i detta fall om olyckan är framme.

För att hyra mc är det ingen som bry sig det är bara ditt eget ansvar att veta vad som gäller
Citera
2023-10-15, 16:12
Medlem
exoticspices avatar
Det står inget om hon hade hjälm eller inte så antagligen körde hon utan, och fick därav den allvarliga hjärnskadan när hon föll och sedan blev påkörd.
Citera
2023-10-15, 16:30
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
https://www.instagram.com/itsfeliciasky/
https://onlyfans.com/skyfelicia
Detta är tjejen i fråga. Minns att jag träffade henne och hennes vän ute på en nattklubb för några år sen

Hon är ju i allra högsta grad en vuxen kvinna.

Tjänat pengar på Only Fans och lagt sina pengar på fillers i läpparna, hårförlängningar, silliconbröst, snygga outfitts, sexiga bikinis, smink, resor och nattklubbar.

Hon har naturligtvis aktivt hoppat över mindre sexiga saker som sjukförsäkring, hjälm mm.

Jag förstår anhörigas känslor och önskningar. Det är aldrig kul att ha en oansvarig anhörig som både råkar illa ut och av ren dumhet hamnar i ekonomiska trångmål.
Antingen betalar anhöriga eller så låter de bli.

Men det är absolut inte svenska statens eller skattebetalarnas ansvar.
Det finns dessutom oerhört många andra behjärtansvärda ändamål att skänka pengar till som världen ser ut idag.
Pinsamt att anhöriga ens tigger en enda krona innan de först sålt av sina tävlingshästar och intecknat sina hus. Gjort precis allt för att få ihop pengar och inte som nu väljer att behålla sina ägodelar, men ber andra betala.

Att EN person kommer kosta 800.000kr i hemtransport och minst lika mycket till i sjukvårdskostnad är så välden ser ut.
Hon kan ju också stanna kvar där, överföras till sjukhus med sämre, minimal vård som ges svårt sjuka obemedlade. Det finns många av dem i världen - varför är det mer synd om Felicia än om dem?
Har man inte egna pengar, tecknat försäkringen eller har anhöriga som betalar ser världen ut så.

Det finns ingen gratis lunch. Det är bara svenskar som tror det.
Citera
2023-10-15, 16:33
Medlem
sebertos avatar
Detta är ganska ironiskt. Någon nämde att det var en pk-familj detta och sannolikt är det så för nästan alla i det numera skitlandet Sverige är ju pk. Godhetssignalering är det viktigaste trots att många nog innerst inne fattar vansinnet i Sverige, men det hjälper ju inte när ”alla” är så jävla veka och inte vågar stå upp för att det är vansinne att skänka bort landet som vi gjort. Mot denna bakgrund är det lätt att förstå att klanen anser att det allmänna ska stå för allt. Att de ska slippa sälja av sin egendom för att ta hem sin älskade dotter/syster/systerbarn. Pengar till detta hade med all säkerhet funnits om såna som Cedergrens inte vurmat för att alla araber och negrer som vill komma hit för ett bättre ekonomiskt liv. Fy satan vilket smutsigt patrask de är som utnyttjar mindre begåvat folk för att de ska slippa lätta på lädret själva.
Citera
2023-10-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Hon är ju i allra högsta grad en vuxen kvinna.

Tjänat pengar på Only Fans och lagt sina pengar på fillers i läpparna, hårförlängningar, silliconbröst, snygga outfitts, sexiga bikinis, smink, resor och nattklubbar.

Hon har naturligtvis aktivt hoppat över mindre sexiga saker som sjukförsäkring, hjälm mm.

Jag förstår anhörigas känslor och önskningar. Det är aldrig kul att ha en oansvarig anhörig som både råkar illa ut och av ren dumhet hamnar i ekonomiska trångmål.
Antingen betalar anhöriga eller så låter de bli.

Men det är absolut inte svenska statens eller skattebetalarnas ansvar.
Det finns dessutom oerhört många andra behjärtansvärda ändamål att skänka pengar till som världen ser ut idag.
Pinsamt att anhöriga ens tigger en enda krona innan de först sålt av sina tävlingshästar och intecknat sina hus. Gjort precis allt för att få ihop pengar och inte som nu väljer att behålla sina ägodelar, men ber andra betala.

Att EN person kommer kosta 800.000kr i hemtransport och minst lika mycket till i sjukvårdskostnad är så välden ser ut.
Hon kan ju också stanna kvar där, överföras till sjukhus med sämre, minimal vård som ges svårt sjuka obemedlade. Det finns många av dem i världen - varför är det mer synd om Felicia än om dem?
Har man inte egna pengar, tecknat försäkringen eller har anhöriga som betalar ser världen ut så.

Det finns ingen gratis lunch. Det är bara svenskar som tror det.

Kan ju försöka beräkna skattekostnaden om hon kommer spendera resten av livet som grönsak.
Citera
2023-10-15, 16:58
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Detta är ganska ironiskt. Någon nämde att det var en pk-familj detta och sannolikt är det så för nästan alla i det numera skitlandet Sverige är ju pk. Godhetssignalering är det viktigaste trots att många nog innerst inne fattar vansinnet i Sverige, men det hjälper ju inte när ”alla” är så jävla veka och inte vågar stå upp för att det är vansinne att skänka bort landet som vi gjort. Mot denna bakgrund är det lätt att förstå att klanen anser att det allmänna ska stå för allt. Att de ska slippa sälja av sin egendom för att ta hem sin älskade dotter/syster/systerbarn. Pengar till detta hade med all säkerhet funnits om såna som Cedergrens inte vurmat för att alla araber och negrer som vill komma hit för ett bättre ekonomiskt liv. Fy satan vilket smutsigt patrask de är som utnyttjar mindre begåvat folk för att de ska slippa lätta på lädret själva.

Så är det. Donnan hade stålar nog för att glida runt i skitlandet och vara vacker på stranden. Nu får hennes föräldrar ordna resan hem för sin misslyckade avkomma. Jävla pack!
Citera
2023-10-15, 16:58
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Kan ju försöka beräkna skattekostnaden om hon kommer spendera resten av livet som grönsak.

Ja kommer hon hem och blir skriven i Sverige, som svenskar brukar ha rätt till när de återvänder, kommer hennes vård att bekostas av skattebetalarna.

Men naturligtvis ska inte Sverige dessutom också betala thailändska sjukhus eller andra länders sjukhus för deras arbete som Sverige inte har minsta inflytande över.
Då går nog svensk sjukvårdsbudgeten omkull om det skulle bli regel.
Vi har fullt upp att betala för den svenska sjukhusvårdens röda siffror.

Det fungerar inte så mellan länder som inte slutit specifika avtal, som EU-länderna och de nordiska länderna. Det är likadant världen över - i USA, Latinamerika, Afrika, Asien etc.

Svenska sociala förmåner som barnbidrag, gratis skolor med skolmat, gratis högre utbildningar, socialbidrag, studiebidrag, gratis advokatombud, sjukvård, polishjälp och brandkår mm - är INTE alltid gratis i andra länder. Framför allt inte för utlänningar.
Samma sak gäller för övrigt för utlänningar från utomeuropeiska länder som besöker Sverige.
De får också betala för sjukvården, högre utbildningar, ev hemtransport etc.

Det borde inte finnas en enda vuxen svensk som klarar av att resa och söka uppehållstillstånd i Thailand, skaffa Only Fanns konto, hänga på nätet, posta bilder, köra MC - som inte också är medveten om vad som kan hända om man inte har en sjukvårdsförsäkring. Hon har inte ”missat det” , hon har aktivt struntat i det.
Citera
2023-10-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Hon har inte ”missat det” , hon har aktivt struntat i det.

Hon räknade kallt med att andra löser det i så fall vilket nu också händer.
Citera
2023-10-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Hon räknade kallt med att andra löser det i så fall vilket nu också händer.
Det är väl bara att posta en handikapp-post på OF så står väl svenne-cucksen för denna kostnad? De brukar väl gilla att strössla pengar på såna här ”kvinnor”?
Citera
2023-10-15, 17:19
Bannlyst
Enligt Thailöndsk media har hon inte ens haft en hjälm.

So let me get this straight...

- Ingen försäkring ö.h.t.
- Åker moppe i Thailand utan hjälm
- Krockar och hamnar i koma
- Finansierar sina resor med OnlyFans porr
- Spenderar pengar på silikonbröst och operationer
- Sjukhuskostnader + Ambulansflyg kostar 1.4 miljoner
- Familjen startar en GoFundMe för nästan 1.4 mille (hela summan)
- Oklart om hon någonsin vaknar ur koman

Varför skulle jag någonsin donera pengar till denna personen? Hon har inte gjort någonting rätt. Varför ska annat folk betala för hennes idioti? Hon är den typen som inte hade gett mig 30kr om jag behövde bussbiljett. Kolla hennes content på sociala medier. Alla hennes cash går från ensamma män till hennes plastikoperationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in