• 2
  • 3
2023-10-23, 15:51
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Du har t.ex. själv precis skrivit i en NY tråd om fula barn ( (FB) Hur hanterar man fula bäbisar och barn?), samtidigt som det finns määäängder med liknande trådar om just fula barn:

(FB) Kan föräldrar se om ens barn är fula?
(FB) Min son är ful
(FB) Du som har fått en ful dotter, hur känns det?
(FB) Föräldrar till fula barn
(FB) Föräldrar, inser ni att era barn kan vara fula? (sammanfogad /mod)
(FB) Föräldrar till fula barn

Följdfråga:

Varför skrev du i den nya tråden från idag, när det finns mängder med liknande trådar som är 10-15 år gamla? Mycket intresserad av att höra svaret.

Här har du ett bra exempel på skillnader i frågeställning. Den nya tråden rör ju hur man ska hantera fula bebisar och barn - det gör ju inte de andra trådarna.

Som sagt, att sammanfoga trådar med olika frågeställning är ej lämpligt. Men om det är exakt samma, ja då tycker jag att det är det.
Citera
2023-10-23, 15:52
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
För att det är ett diskussionsforum och det tar mer tid att hitta någons formulering än att ställa en fråga. Dessutom kan man anpassa sin fråga efter det man precis vill och kan sen fortsätta diskussionen vidare utifrån svar.

Fast nu gällde det ju en "fråga mig"-tråd, så ser inte varför vi ska ha flera stycken sådana (som ofta blir obesvarade oavsett).
Citera
2023-10-23, 15:52
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Du har skrivit detta förut. Ett otroligt märkligt påstående. Menar du på riktigt att du inte förstår att det finns en enorm skillnad i att skriva i en ny tråd och en 10 år gammal tråd? Med din logik skulle alltså sjuksköterskan ha fått 10 sidor av frågor även i den 10 år gamla sjuksköterske-tråden?

Har ingen skrivit i en tråd på 10 år skulle jag inte sammanfoga en ny tråd med den.
Citera
2023-10-23, 15:56
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Fast nu gällde det ju en "fråga mig"-tråd, så ser inte varför vi ska ha flera stycken sådana (som ofta blir obesvarade oavsett).

Just för att det är olika personer som är aktiva en viss tid och sen inte?

Liksom frågan är fortfarande varför du bryr dig när det inte finns något problem.

Det gäller mycket av den moderering som görs på den här sidan faktiskt.
Citera
2023-10-23, 17:44
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Just för att det är olika personer som är aktiva en viss tid och sen inte?

Liksom frågan är fortfarande varför du bryr dig när det inte finns något problem.

Det gäller mycket av den moderering som görs på den här sidan faktiskt.

Som sagt, är det inte identisk frågeställning ser jag ingen anledning att sammanfoga. Men är det samma finns det.
Citera
2023-10-23, 17:45
Citat:
Som sagt, är det inte identisk frågeställning ser jag ingen anledning att sammanfoga. Men är det samma finns det.

Alltså visst kan man söka först. Men du behöver inte slå samman trådar som är aktiva, blir ju som det blir då.

aja skitsamma, jag bryr mig egentligen inte. INget förändras ju här.
Citera
2023-10-24, 09:36
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Alltså visst kan man söka först. Men du behöver inte slå samman trådar som är aktiva, blir ju som det blir då.

aja skitsamma, jag bryr mig egentligen inte. INget förändras ju här.

Att söka innan man postar förväntas ja.
Citera
2023-10-24, 11:03
Citat:
Att söka innan man postar förväntas ja.

Jag har postat 420 gånger nu eller nått och aldrig sökt innan men sure, så klart att du gör det, I trust you bro.

Sen har det inget med huvudpoängen att göra ändå

EDIT: Fan det var 430. Nu är inget värt det
Citera
2023-11-08, 11:46
Bannlyst
Märkt denna tendens väldigt ofta i forumet för övriga droger. En överdrivet nitisk moderator förstör hela den frihetliga anda tidiga flashback verkade i. Nästan så man längtar tillbaks till den rent anarkistiska tiden (old)FB.
Citera
2024-08-17, 12:49
Medlem
invandrar-leffes avatar
Riktigt jävla kontraproduktivt och forumförstörande att trådar om det faktum att WHO utlyst nödläge om den nya MPOX varianten och att det första fallet utanför afrika konstaterats i Sverige blir flyttade till en 2 år gammal samlingstråd.
Detta kommer garanterat att minska antalet inlägg och det kommer att skapas många nya trådar om precis samma sak som kommer att gå samma öde till mötes.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in