2024-07-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag menar att jag tror att merparten av folk är fortsatt positiva till Greta och att det nog är ungefär samma typer som är arga nu som var arga från början. (Typ gubbar på landet som har som fritidsintresse att åka bil.)

Det har så klart skett ett litet tillskott av militanta sionister till skaran Gretahatare efter att hon har kritiserat Israel för dess misstänkta folkrättsbrott, men det är ganska så okontroversiellt att göra egentligen. Jag tror inte att det påverkar opinionen i stort. Det är i regel bara knäppgökar, bottar/troll och fanatiker som tycker/"tycker" att det är en hemsk grej att ta avstånd från folkmord.

Om inte det Hitler gjorde kallas för folkmord, vad var då Hamas attack?, Nej Greta saknar historisk kunskap, hela attacken var noga planerad av Iran och Hamas, Hamas högste ledare erkände i maj i New York Times att syftet att börja kriget var att så många palestinier skulle dö och väst skulle protestera mot Israel, Greta är ett lydigt får som följer Hamas direktiv, idag vet vi att studenter i USA och Sverige betalades av Hamas för att demonstrera, då är frågan fick Greta också betalt?

Nej vi historiekunniga står oftast på rätt sida om historien, det är vi som genomskådar Hitler, Putin Stalin, Hamas, Trump och Åkesson för vad de är, men ni står på fel sida om historien, ni stödde Ryska Revolutionen, Pol Pot på 70 talet och FLN i Vietnam som byggde en grotesk diktatur, när ni stödjer Palestina stöder ni en av historiens värsta terrorsekt efter IS hamas, det kallar jag groteskt.
Citera
2024-07-23, 03:42
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Om inte det Hitler gjorde kallas för folkmord, vad var då Hamas attack?, Nej Greta saknar historisk kunskap, hela attacken var noga planerad av Iran och Hamas, Hamas högste ledare erkände i maj i New York Times att syftet att börja kriget var att så många palestinier skulle dö och väst skulle protestera mot Israel, Greta är ett lydigt får som följer Hamas direktiv, idag vet vi att studenter i USA och Sverige betalades av Hamas för att demonstrera, då är frågan fick Greta också betalt?

Nej vi historiekunniga står oftast på rätt sida om historien, det är vi som genomskådar Hitler, Putin Stalin, Hamas, Trump och Åkesson för vad de är, men ni står på fel sida om historien, ni stödde Ryska Revolutionen, Pol Pot på 70 talet och FLN i Vietnam som byggde en grotesk diktatur, när ni stödjer Palestina stöder ni en av historiens värsta terrorsekt efter IS hamas, det kallar jag groteskt.

Vem har sagt att Förintelsen inte var ett folkmord? 🤨 Jag förstår inte den retoriska poängen där.

Och: Hamas och Palestina/Palestinier är inte samma sak. Jag fattar inte att man behöver berätta det här i varje diskussion om ämnet utan att det verkar gå in.

Netanyahu/Israel har också stöttat Hamas eftersom de liksom han var/är fientlig till fredsavtal och tvåstatslösningar, och därför att de splittrar palestinierna och gör det svårare för dem att ordna med riktigt demokratiskt styre. Det är ganska tänkbart att om inte Israel hade velat ha Hamas som grannar som infiltrerade det palestinska samhället, då hade de inte haft det. Att de då hade exempelvis strypt in- och utförseln av vapen och pengar till och från Gaza för länge sedan, och inte tolererat det då de betraktade Hamas som politiskt nyttiga för deras ändamål.

Idén om Hamas som onda vs det goda, demokratiska Israel är en fiktion för små outvecklade bebishjärnor. (Med det sagt försvarar jag naturligtvis inte Hamas då de är fanatiska fascister. Som sagt, palestinier och Hamas är inte samma sak.)
Senast redigerad av anomalign 2024-07-23 kl. 03:47.
Citera
2024-07-23, 05:21
Avstängd
Sergej.Lavrovs avatar
Citat:
Och: Hamas och Palestina/Palestinier är inte samma sak. Jag fattar inte att man behöver berätta det här i varje diskussion om ämnet utan att det verkar gå in.

Jodå, det är uppenbart att vänstern har fel. Palestinier är hamas - de är samma sak. Det blev fullständigt glasklart i 7/10-massakern när de flesta av mördarna var palestinier civila sådana och ifall man inte förstod att de är samma sak då så föll polletten ner när de mördade och torterades kroppar visades upp på lastbilsflak till palestiniernas jubel och hyllningar i Gaza.

Hamas = palestinier. Vidriga barbariska omänskliga monster.
Citera
2024-07-23, 06:45
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sergej.Lavrov
Jodå, det är uppenbart att vänstern har fel. Palestinier är hamas - de är samma sak. Det blev fullständigt glasklart i 7/10-massakern när de flesta av mördarna var palestinier civila sådana och ifall man inte förstod att de är samma sak då så föll polletten ner när de mördade och torterades kroppar visades upp på lastbilsflak till palestiniernas jubel och hyllningar i Gaza.

Hamas = palestinier. Vidriga barbariska omänskliga monster.

Förstår du inte att om du insisterar på att hävda något sånt så verkar det bara som att du saknar förmåga att skilja kategorier från varandra eller deras subkategorier? Ingen blir övertygad. Det framstår endast som att din förmåga att systematisera och förstå världen är kraftigt nedsatt.

Du kan lika gärna påstå att "svenskar = AIK:are" eller "Amerikaner = poliser".
Senast redigerad av anomalign 2024-07-23 kl. 06:48.
Citera
2024-07-23, 07:48
Avstängd
Sergej.Lavrovs avatar
Citat:
Förstår du inte att om du insisterar på att hävda något sånt så verkar det bara som att du saknar förmåga att skilja kategorier från varandra eller deras subkategorier? Ingen blir övertygad. Det framstår endast som att din förmåga att systematisera och förstå världen är kraftigt nedsatt.

Du kan lika gärna påstå att "svenskar = AIK:are" eller "Amerikaner = poliser".

Tror nog att normala människor ser igenom vänsterns årtionden av rena lögner och falsk propaganda. Ingen tror längre på en palestinier och jag vidhåller att hamas och palestinier är två olika begrepp på samma sak. Det är ju bara att titta på filmbevisen som avslöjar palestiniernas hysteriska glädje över de torterade, de våldtagna, de lemlästade och alla spädbarnen som halshöggs 7/10. Tror du att folk är så okunniga idag 2024 när all information finns ett klick bort?

Vänsterns narrativ har kollapsat, hitta på nåt annat att bröla om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in