Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-21, 01:10
  #1
Avstängd
Har aldrig sett liknande. BDSM-jakt på vildsvin där de binder svinen i skogen med olika spännband och gaffatejp och håller dem levande, transporteras till slaktrum och de hängs upp och först då dödas de. Tror inte att djurskyddsföreningar tillåtit detta i Sverige.

(varning för djurplågeri video)
https://www.youtube.com/watch?v=G1pn...b_channel=life
Citera
2023-10-21, 06:39
  #2
Medlem
GertBennys avatar
Nej det där var verkligen ett konstigt tillvägagångssätt. Nu får man ju väldigt lite information eftersom alla kommentarer och info är på japanska. Men någon skrev att mannen i klippet hedrade sina förfäder på engelska.

Kanske jagade japaner i forna tider vildsvin på detta vis och det är en tradition som lever vidare? Fast det känns som ett väldigt ineffektiv och omständligt sätt att jaga på. Flera andra engelska kommentarer berömmer japanen för att han respekterar djuret och naturen. Det måste väl vara mer respektfullt och humant att döda djuret direkt på plats än att hålla på och binda fast vildsvinet och hänga upp den osv!?

Nej det ligger antagligen något sexuellt bakom det hela. Japanen får någon slags pervers njutning av att hålla på som han gör. Antagligen har han sett på någon mangaporr som hjälpt till att nära hans sjuka fantasier.

Jag tycker vi ska åka till Japan och fånga in honom och hänga upp i en massa rep och tvätta och så vidare innan vi äter upp honom tillredd i en ångade färsk miso soppa.
Citera
2023-10-21, 06:47
  #3
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svealapp
Hahahah
Varför skrattar du? Är det något fel på dig? Sista frågan behöver du inte ens svara på för det har du redan svarat på nämligen.
Citera
2023-10-21, 06:50
  #4
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Nej det där var verkligen ett konstigt tillvägagångssätt. Nu får man ju väldigt lite information eftersom alla kommentarer och info är på japanska. Men någon skrev att mannen i klippet hedrade sina förfäder på engelska.

Kanske jagade japaner i forna tider vildsvin på detta vis och det är en tradition som lever vidare? Fast det känns som ett väldigt ineffektiv och omständligt sätt att jaga på. Flera andra engelska kommentarer berömmer japanen för att han respekterar djuret och naturen. Det måste väl vara mer respektfullt och humant att döda djuret direkt på plats än att hålla på och binda fast vildsvinet och hänga upp den osv!?

Nej det ligger antagligen något sexuellt bakom det hela. Japanen får någon slags pervers njutning av att hålla på som han gör. Antagligen har han sett på någon mangaporr som hjälpt till att nära hans sjuka fantasier.

Jag tycker vi ska åka till Japan och fånga in honom och hänga upp i en massa rep och tvätta och så vidare innan vi äter upp honom tillredd i en ångade färsk miso soppa.
Håller med dig. Något är helt fel med gulingar o deras relation till djur. O utöver dessa gulingar så inkluderas svealapp självklart.

Hade varit bättre att avsluta livet direkt istället för att minska dennes syretillförsel samt tejpa den.

Fy fan vad jag hatar människor som plågar djur!!!!!

En dag när jag förlorat allt.. vänta bara säger jag. Folk ska avrättas som behandlar djur som saker.
Citera
2023-10-21, 07:41
  #5
Medlem
Det är extremt besvärligt att få licens på skjutvapen i Japan, då får det blir olika sorters fångstjakt istället.
__________________
Senast redigerad av Prestost 2023-10-21 kl. 07:46.
Citera
2023-10-21, 09:02
  #6
Medlem
Det framstår bara som exotiskt om man jämför med den slakt som kallas jakt i Sverige, där jägare står och gömmer sig i jakttorn eller jagar från fordon.

I Nya Zeeland jagar man vildsvin med kniv, jägaren kastar sig fram och sticker vildsvinet i hjärtat

https://www.youtube.com/watch?v=n6BTABfPaZg

Tänk om Svenska jägare, som inte ens vågar gå ut i skogen, skulle göra det!
Citera
2023-10-21, 16:24
  #7
Medlem
Paddan1000s avatar
Enligt texten under videon lever vildsvinsfångaren en tid varje vinter i bergen med sin familj för att de ska få känna på att vara helt självförsörjande, i ett övergivet område där vildsvinen förökar sig obehindrat. Han har lärt sig metoden att fånga vildsvin från en annan Youtuber som heter Kunio Katagiri och som ni kan se här:

https://www.youtube.com/watch?v=U5_PqY0y8Jo

Det är väl inte konstigare än att fiska egentligen. Man tar sitt spö och går ut och fångar ett vildsvin som man tar hem och äter.

Jag drabbades av samma kulturkrock när jag började skriva på svenska fiskeforum och insåg att folk inte fiskar för att äta upp fiskarna, utan slänger i dem igen och talar nedsättande om "frysfyllare".

Jag tar alltid med mig fiskarna jag fångar hem levande i en spann vatten, eftersom de ska vara sekundfärska när jag lagar till dem. Jag antar att det är därför de inte dödar vildsvinen i skogen också, utan väntar tills det är dags att rensa dem för att inte tarmbakterier och annat ska läcka ut och förstöra köttet efter att vildsvinet dött. Det är lättare att ta ut tarmarna och göra styckningen hemma än att improvisera ute i skogen. Jägarna virar tejp runt vildsvinens ögon när de fångar dem för att de inte ska se något och då känner de ingen skräck under hanteringen utan håller sig lugna, hävdar de i kommentarsfälten.
Citera
2023-10-21, 23:41
  #8
Avstängd
Köttet blir kass om djuret stressas/torteras. Det frigörs stresshormoner mm vilket försämrar köttet.

Denna metod kanske man hade för 100 år sedan då det inte fanns kylskåp och frysar men idag är det bara menlös "tradition".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback