Citat:
Ursprungligen postat av
dakillaman
Ja, det handlar om att jag ibland tecknar ett avtal "online" för olika tjänster, tex, hosting o.s.v. och där dras pengar automatiskt varje månad, så jag kan inte alltid veta vilka tjänster det dras automatiskt av.
Vissa av dessa sidor säger att abonnemanget är i 6 månader därefter upphör det, men egentligen fortsätter det, på det sättet drar företag pengar utan att jag märker något.
Har nu hänt mig med IONOS där dem säger att jag la till en tjänst fast att jag inte gjorde det utöver de jag redan har. Så de drog 485 kr förra månaden utan att jag viste om det, om det hade funnits den funktionen jag bad om hade jag upptäckte det. Att vid varje transaktion få ett SMS med va som köptes o.s.v.
Jag har Prime crime och någon annan tjänst, det har hänt att jag fått mail att betalning dragits.
Du kan gå in på swedbank.se och göra inställningar för köp på dina kort. Du kan ta bort köp på nätet med ditt kort och sen öppna tjänsten tillfälligt om du vill köpa något på nätet.
Du kan ta bort tjänsten att blippa kortet vid köp, så du aktivt själv måste godkänna köpet med pinkod.
Om du vill ha full kontroll på dina köp, så kan du ju ha ett bankkort där du betalar med i affärer och liknande och bara har en viss summa med pengar på och sen gör överföringar från lönekontot vid behov.