Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2023-12-21, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pittensmitt
Om jag ska till USA är det endast för deras friterade kyckling, annars är det Japan som gäller om man ska åka utomlands, älskar maten och snacksen där, även landskapet och JDM bilarna är bättre än USA:s v8 beroende enligt mig
Vilka ställen har bra friterad kyckling där? Är det butiker eller lokaställen du tänker på?

Själv tycker jag om MC's friterade nuggets, KFC är ju skit.
Citera
2023-12-28, 07:04
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsBanan
Vilka ställen har bra friterad kyckling där? Är det butiker eller lokaställen du tänker på?

Det kan du ju få i Sverige.
Citera
2024-02-14, 13:12
Medlem
Pittensmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsBanan

De som negrerna gillar typ Popeyes och annan skit, men då jag inte bor nära nån KFC bl.a. så har jag bara ätit McDonalds McCrispy och den var jävligt god
Citera
2024-02-24, 23:26
Medlem
De som varit i USA vet att det i många områden är ett betydligt sämre land än Sverige. I filmer ocksåvidare speglas Amerika som världens bästa land vilket det inte är.

Sverige är betydligt modernare och bättre, på extremt mycket för gemene man, det enda jag kommer på som US är bättre på är vägar och väder (i vissa stater). Iaf i södra USA är hus fasader, bara gjort av gips och spånskivor. Korthus. Det ser bra ut men knackar man på nåt är det fake och ihåligt. Tattig drickskultur, många jobbar flera jobb för att gå runt. Väggfasta duschar i badrummen till 90%, dusch med munstycke existerar knappt. Trafiken är efterbliven med reklam överallt och 100 skyltar per mile så man hittar ingenstans utan GPS. Kommer du till ett rödljus har du 15 skyltar att läsa, och du ligger garanterat i fel fil.

Och TS som snackar om skräpkulturen, ytterst mediokert land gällande snabbmat. Det är okej, inte jättegott inte dåligt. Mediokert. All snabbmat smakar samma. Pizza från pizza hut och dominos smakar exakt likadant. Hamburgare från donken, wendys och burger king smakar exakt likadant. Mediokert. Dressing/sås till pommes å burgare? Ketchup, senap, majonäs eller ranch. Thats it. I Sverige märker man åtminstone skillnad på t.ex max och bastard burgers. Inte i USA.
Citera
  • 6
  • 7
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3565209

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här