2023-10-26, 09:28
Medlem
Jag har förstått att många kriminella bär svarta Haglöfskläder så jag tänkte lite kreativt till min 8-åringe grabb inför Halloween: Han ska klä ut sig till kriminell. Jag tänkte en svart skaljacka med huva och svarta byxor från Haglöfs. Sen tänkte jag sätta på honom en sån där vit huva som 1.Cuz har.

Självklart bör han leverera bus- eller godisfrågan snyggt, typ: ”Ey, bruschan, büs eller godis. Parra funkar också, jalla!”

Min grannes grabb ska klä ut sig till typ demon, men det känns så förutsägbart. Det jobbiga är att grannen snackar om att det är oansvarigt av mig att låta min son klä ut sig till kriminell och han tvekar om hans unge ska få gå bus eller godis med mitt barn. Jag tycker det känns riskfritt. Här i Nackas villakvarter är det inga gangstrar som irrar runt så alla borde fatta att min grabb bara skojar.

Vad säger FB, är min idé bra eller dålig?
Citera
2023-10-26, 09:44
Medlem
JohannesSnajdares avatar
"Ey brusch, parra eller japp?"
Citera
2023-10-26, 09:44
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag tror att de i utlandet försöker begripa vad ordet betyder. "Hag" kan tolkas häxa, eller "ugly, old, and unpleasant". "Lof" kan tolkas kärlek. Dragning till häxor. Passar Halloween, och påsk. Ett annat tips kunde väl vara att klä ut sig till kronofogde, det är väl också kul.
Citera
2023-10-26, 09:46
Medlem
Småkul men samtidigt deprimerande att bli påmind om dessa lowlifes.
Citera
2023-10-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Vad säger FB, är min idé bra eller dålig?
Min grannes ungar ska klä ut sig till en kristen kör, och sjunga heliga sånger. Deras pappa ska följa med, och då vara präst, med en stor bibel i handen. De bor i Södertälje.
Citera
2023-10-26, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
"Ey brusch, parra eller japp?"

Haha! Eller kanske ”Fett med godis annars får du smaka på min klubba!”
Citera
2023-10-26, 10:48
Medlem
Fittmagnetens avatar
Strålande idé! Utrusta honom med en liten leksakspistol eller gevär också.

https://omni.se/polisen-kla-inte-ut-...oween/a/76zjG4
Citera
2023-10-26, 11:32
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Min grannes ungar ska klä ut sig till en kristen kör, och sjunga heliga sånger. Deras pappa ska följa med, och då vara präst, med en stor bibel i handen. De bor i Södertälje.

Bra. Det kommer att uppskattas av de kristna syrianerna som bor där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in