Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan4
Herrarnas storslalom, från Schladming i Österrike, drar igång kl. 18:00 i kväll.
SVT Play sänder från 17:40 och SVT2 från 17:55.
William Hansson har startnummer 38 och Mattias Rönngren 54.
Edit: Verkar som tävlingen drog igång innan Tvåan började sända. Märkligt upplägg.
Tävlingsstart var alltid satt till 17:45, varifrån fick du 18:00? Däremot var första 20 minuterna av sändningen ursprungligen aviserat att det skulle sändas i Kunskapskanalen, vilket var den kanalen jag drog igång linjärt eftersom jag hade fullt i alla mina 6 stream-enheter(Finska friidrotten från Tampere, 3x Les Petites-tennis från Frankrike, windsurfing och supersöta direktsända rescue kittens som jag inte kan slita mig ifrån) men det dök aldrig upp något i Kunskapskanalen, så jag fick ta väck windsurfingen.
Utöver Hansson, Rönngren och alla norrmän är även #31
Christian Borgnaes och #59
Eduard Hallberg nordbor. Den förstnämnde av dom två är på starkt på G. #32
Fredrik Moeller låter mer danskt än norskt får jag säga, och sen kommer #50
Timon Haugan.
Citat:
Ursprungligen postat av
MacReady
Årets "fetaste" storslalom tydligen. Herregud, kan man inte få en vuxen människa som kommentator.
Varför petades Björn Fagerlind från att kommentera med Pernilla? Försökte han sno hennes köttbullar en gång för mycket? Eller Stig Strand. SVT's nuvarande färgkommentatorer är bedrövliga hela högen.
Edit: Jag har inte haft på ljudet fören nu till Borgnaes och möttes av en korkad snowboard-kommentator. Nu förstod jag MacReady's kommentar ovan. När man tror SVT inte kan bli sämre.
Edit2: Josefine Heikka?
Edit3: Om det kan varit nån kommentator från skidsorienteringen som låg kvar i datorn.
Edit4: Björn Becksmo kör Anja Pärsson-stilen med sin kommentering, han klämmer fram orden. Eller säger man kniper?
Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan4
Det var mitt klena försök till logiskt tänkande när jag såg sändningstiderna (jag ber om ursäkt om jag lurade någon). Men jag borde ju vetat bättre, när man har med Svt att göra - det är ju inte ovanligt att sportsändningar byter kanal två-tre gånger längs vägen. Man ska alltid dubbelkolla starttider på FIS live.
![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)
Jag glömmer aldrig när SVT påannonserade att det skulle bli kanalbyte precis efter att Frida Hansdotter påbörjat sitt åk, sen bytte dom kanal mitt i hennes åk.
Nu bröt SVT sändningen innan alla åkt klart, så jag fick slå på Yle då jag vill se japanen #66
Hayata Wakatsuki. Hoppas inte Yle bli sura för att jag köra dubbla EU-streams, aldrig läst om någon begränsning på det.
Edit5: Gick ju inte så bra för den andre japanen, men spanjoren #67
Albert Ortega kom in på 29'de och trodde knappt sina ögon, finska kommentatorerna började skratta dom med. Antar att det är hans första andraåk någonsin, vilket bara måste vara ett grammatiskt felaktigt sätt att beskriva det.