2023-10-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Sambon kan vara advokat. Finns en med samma namn och samma födelseår som MT:s sambo som är medlem i Advokatsamfundet.

Kan mycket väl vara så.
Att träffas under studietiden är vanligt och båda studerade på juristprogrammet i Göteborg.
MT blev dock inte advokat eftersom han inte blev tingsmeriterad vilket sambon tycks ha blivit.

ALLA dessa uppgifter är allmänna offentliga handlingar vilka bara är att begära ut kostnadsfritt.
Citera
2023-10-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppjuck1
Hur kan man släppa någon som kört ihjäl en 15-åring??!
Inte obligatorisk häktning om man inte tror att han kommer få mer än två års fängelse. (Tror jag)
Han kan ju inte påverka utredningen längre.
Citera
2023-10-29, 15:03
Medlem
GertBennys avatar
Är det någon som har bild på honom? Jag har inga sociala medier alls så jag kan inte se era länkar dit. Tack på förhand.
Citera
2023-10-29, 15:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja, det undrar man ju såklart, hur tänkte han ? Om man nu vet att man tagit droger men vill chansa på att ta bilen hem, så kör man väl extreeemt försiktigt ?? Här har han hållit hög fart över bron som jag har förstått det ! Man undrar ju varnånstans han varit under kvällen. AW med jobbet känns logiskt! Men att en man i 40 års åldern med ett högavlönat jobb med fint boende vågar chansa så och ta såna risker är helt ofattbart!

Han kanske är en sådan som kör fort och retar sig på bilister som håller hastighetsgränser? Dvs om det är ett beteende han har (oavsett om han är drogad, men ofta är det väl som du säger att fyllköraren ofta kör onormalt sakta)?
Citera
2023-10-29, 15:37
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Exakt, bara en kontorsråtta bland andra...
Krismötet bör hantera hur Trygg Hansa ska slippa förknippas med droger. Kommer Trygg Hansa undan med det?

Har droger blivit vardag i många kontor?
Finns andra bolag med välkända drogvanor.

Räven gläds åt råttornas festande...

Kommer undan med vad? De har ju ingenting med olyckan att göra. Han kommer inte att jobba kvar.
Citera
2023-10-29, 15:44
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Nej, blev inte häktad
https://omni.se/a/xg0pxQ
Hur i helvete kan han släppas?!
Han lär göra slut på sig själv. Case closed.
Helt otroligt.
Citera
2023-10-29, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja, det undrar man ju såklart, hur tänkte han ? Om man nu vet att man tagit droger men vill chansa på att ta bilen hem, så kör man väl extreeemt försiktigt ?? Här har han hållit hög fart över bron som jag har förstått det ! Man undrar ju varnånstans han varit under kvällen. AW med jobbet känns logiskt! Men att en man i 40 års åldern med ett högavlönat jobb med fint boende vågar chansa så och ta såna risker är helt ofattbart!

Jag såg en film där väktaren tog honom utanför Väringen (restaurang). Keps och allmänt sjavig, så nej, knappast från en aw.
Citera
2023-10-29, 16:10
Medlem
ErichvonStalheins avatar
Åklagaren tog inte med drogmisstanken vid häktningsförhandlingen enligt OMNI...
Tror att vi kan släppa det nu...

https://omni.se/misstankt-man-frisla...yckan/a/xg0pxQ
Citera
2023-10-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Jag såg en film där väktaren tog honom utanför Väringen (restaurang). Keps och allmänt sjavig, så nej, knappast från en aw.

aw? Vad betyder det?
Citera
2023-10-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
aw? Vad betyder det?
After Work
Citera
2023-10-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonStalhein
Åklagaren tog inte med drogmisstanken vid häktningsförhandlingen enligt OMNI...
Tror att vi kan släppa det nu...

https://omni.se/misstankt-man-frisla...yckan/a/xg0pxQ

Krockar man med en moped och därefter en buss - vilket är ostridigt samt däremellan med andra bilar...
VAD ÄR man då ? Knappast vid sina sinnens fulla bruk !
Citera
2023-10-29, 16:34
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Har du möjlighet att dela filmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in