Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-29, 23:00
Medlem
Maken till vek regering har inte jag sett.
De har inte gjort något av värde hitills.
De har dessutom duckat för alla problem och inte kunnat hantera de viktiga frågor som uppkommut det senaste året.

Vad tycker ni?
Citera
2023-10-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
De har dessutom duckat för alla problem och inte kunnat hantera de viktiga frågor som uppkommut det senaste året.

Vad tycker ni?
Den är den värsta Sverige har haft på många decennier.
Citera
2023-10-29, 23:05
Medlem
Ganonitos avatar
Håller fullständigt med. De har brutit vallöfte eller vallöfte och har inte gjort någonting annat än att starta en massa meningslösa utredningar. Deras fokus verkar inte ligga på att svenskarna ska få det bättre utan bara på att komma in i NATO.
Citera
2023-10-29, 23:09
Medlem
korvgrillens avatar
Det är förvisso för tidigt att utvärdera men än så länge har inte mycket positivt åstadkommits. Moderaterna springer som vanligt kapitalets ledband, dit dollartecknen blinkar, men slingrar sig genom uttrycket Sveriges näringsliv och ekonomi. Men nej för i så fall vem när pengarna som en liten klick på 1 av 10 samlar på hög och som inte återinvesteras eller bidrar till Sveriges bästa som helhet.

Nypopulism som tagit sig nya uttryck eftersom sossarna satt fast i gammal förljugen syn på flyktingmottagning och av någon konstig anledning inte förmådde sig att bara inse och berätta sanningen. Medierna ljög så det stänkte men folk märkte såklart inget under väldigt många år men Sverige är ju Sverige...
Det rådde grupptryck inne på medierna så ingen vågade se verkligheten. Därför fick vi denna skitregering.

För att svara på frågan så var både Reinfeldt och Löfvens regeringar sämre fast på olika sätt. Jag ser problemet men det går inte bygga ett bra land på sunkig mark.
Senast redigerad av korvgrillen 2023-10-29 kl. 23:16.
Citera
2023-10-29, 23:10
Medlem
Jag gillar att jag till slut fick tillbaka lite el-pengar. Vet ej hur det skulle se ut med Maggan.
Citera
2023-10-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Jag gillar att jag till slut fick tillbaka lite el-pengar. Vet ej hur det skulle se ut med Maggan.
Nu är livet komplett. Du fick tillbaka lite el pengar. Vilket vackert avslut. Ja du man blir rörd. Vad snälla politikerna var som gav tillbaka lite pengar.
Citera
2023-10-29, 23:20
Medlem
Sesuss avatar
-
Vilka problem har uppkommit de senaste året?

2026 blir bättre när SD är majoritet.
Citera
2023-10-29, 23:23
Medlem
Kackotopis avatar
Både ja och nej, handlingskrafter finns inte där. Är lite som att välja mellan pest eller kolera... när det kommer till denna och tidigare.
Senast redigerad av Kackotopi 2023-10-29 kl. 23:27.
Citera
2023-10-29, 23:24
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn

Vad tycker ni?

Handlar inte om regeringen. Det handlar om att Sverige har prioriterat fel saker i decennier. Sverige styrs av makthavare som inte har Sveriges intressen i första hand. Vi har valt fel sida, vi valde att bli amerikaniserade istället för att stå upp för ett homogent Sverige som våra förfäder stred för. Sveriges befolkning har röstat för dessa pajaser och aldrig tagit ställning mot deras brutna löften mm. Det är Sveriges befolkning som har i årtionden efter årtionden låtit denna utveckling att pågå utan att stå upp för sig själva.
Citera
2023-10-29, 23:24
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Vilka problem har uppkommit de senaste året?

2026 blir bättre när SD är majoritet.

Ska vi slå vad att det kommer inte förändra någonting?
Citera
2023-10-29, 23:27
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Ska vi slå vad att det kommer inte förändra någonting?
-
Tyvärr tror jag att du skulle vinna det vadet. Vill bara försöka vara lite optimistisk i folksjälvmordets mörker.
Citera
2023-10-29, 23:30
Medlem
Gynekologstols avatar
Nej, absolute inte. Med tanke på att vi har haft regeringarna Palme, Reinfeldt, och Löfven så måste en regering verkligen anstränga sig för att vara sämst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in