Hej alla! Jag har i dag en MBP M2. r sjukt sugen p att kra SAMSUNG ODYSSEY NEO G9 LS49AG954 49" med M2:an.
Problemet r att jag hrt att Macken inte stdjer upp till 240 mhz med just denna, utan max 144 mhz. Ngon hr som kr denna uppsttning eller liknande som kan bekrfta?
Senast redigerad av massatassa 2023-10-30 kl. 14:41.
Anledning: Felstavning
Hej alla! Jag har i dag en MBP M2. r sjukt sugen p att kra SAMSUNG ODYSSEY NEO G9 LS49AG954 49" med M2:an.
Problemet r att jag hrt att Macken inte stdjer upp till 240 mhz med just denna, utan max 144 mhz. Ngon hr som kr denna uppsttning eller liknande som kan bekrfta?
Bde 14 och 16 m2 Pro klarar en skrm via HDMI i 4K 240 hz.
Std fr en extern skrm med 8K-upplsning vid 60 Hz eller en extern skrm med 4K-upplsning vid 240 Hz via HDMI
edit: Glmde kolla p de med m2-chip. Mste kollat p ngon gammal spec.
M2 stder 144hz och 240Hz (inte mhz ) men det r just frst med M2 som MacBook Pro fixar detta vad jag frstr. M1 fixar upp till fyra externa skrmar, men d i 60Hz.
Fr det frsta, det r inte mhz. Det r hastighet p t.ex processorer. Du menar hz, allts hertz, bilduppdateringsfrekvensen.
Kr en usb-c/thunderbolt-adapter till displayport s r det bara kra 240 hz. Fast allt ver 144 hz r s jvla ondigt fr mnskliga gat. CS-snack, dagens Fortnite-teorier. Jag krde en 27 MSI-skrm i 165 hz, inga problem alls.
Fr det frsta, det r inte mhz. Det r hastighet p t.ex processorer. Du menar hz, allts hertz, bilduppdateringsfrekvensen.
Kr en usb-c/thunderbolt-adapter till displayport s r det bara kra 240 hz. Fast allt ver 144 hz r s jvla ondigt fr mnskliga gat. CS-snack, dagens Fortnite-teorier. Jag krde en 27 MSI-skrm i 165 hz, inga problem alls.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!