Jag vill diskutera Veronica Maggios utseende, hennes personlighet, röst och sångstil. Inte om hennes musik, och heller inget skvaller om henne.
För mig representerar hon utseendemässigt närmast den perfekta eller mest åtråvärda flickvännen. Den typ av flickvän man mest hade velat ha.
Det är något med henne - som att stjärnorna stod rätt när hon blev till - att hon är något utöver det vanliga.
Hon har DET.
Det är inte de enskilda komponenterna som gör henne så fantastisk utan summan av helheten, typ som att 1+1 blir 3.
Låt mig diskutera hennes utseende lite:
-Hon är väldigt vit och blek - det tycker jag om. Vet inte vad hon har för ögonfärg men gissar på blå.
Jag gillar att hon aldrig verkar ha bett om ursäkt för att hon är vit och vacker. Har hon hållt på med Woke, BLM och sån för vita självförnedrande självskadebeteende så är jag lyckligt omedveten om det. Hon håller inte på och frotterar sig med "ghetto" artister och andra icke-vita. Inte så att jag tror hon är så höger/nationell men hon verkar helt enkelt rätt bekväm med att vara vit och snygg och ber inte om ursäkt för det.
-Hon har/hade nån form av ungdomligt utseende OCH ungdomlig kropp, även om hon självklart blivit lite påtagligt äldre på sista åren då hon med råge har passerat 40. Men långt upp i 30-årsåldern hade hon den där perfekta tonårskroppen närmast.
-Hon har perfekt längd i förhållande till sina övriga former. Alltså välproportionerad.
-Hon är smal. Tyvärr lite på gränsen till mager. Hade kunnat vara något mer vältränad. Men hennes "smalhet" är vacker tycker jag.
Hon har väldigt fin kropp rent allmänt tycker jag. Hon har som sagt behållit en tonårskropp långt upp i 30-årsåldern. Det är väl 1 på 100 som har den genetiska turen.
Hon är vacker i ansiktet. Ingen 10/10 men det är inte det som är poängen. Rakt av får hon 7/10 av mig i ansiktet, men högre poäng är totalt onödigt ändå.
Hon har en markerad näsa, som definierar hennes ansikte väl. Jag har alltid gillat tjejer med markerade näsor.
Rent allmänt är hon rätt vacker. Hon har även det där ledsna uttrycket som är en del i hennes artistpersona.
EDIT: det blir ofta för mycket av det där ledsna och till och med bedrövade utseendet i hennes videos. Hon gör sig till för att se ledsen och plågad ut. Det borde hon sluta med och börja le istället. Det fyller en viss funktion i hennes videos, men det blir för mycket av det. Jag vill se henne glad och leende.
Plutmun och rådjursögon brukar uppskattas av män, och det har hon.
Så rent utseendemässigt är hon närmast perfekt, även om hon rent objektivt kanske är en 7/10.
OBS: jag vill poängtera att man måste se henne och bedöma henne bortom artistpersonan - t.ex. har hon tillgång till sminköser, frisörer och dyra specialkläder som får henne att se cool och häftig ut, precis som alla andra större artister. Men eftersom Maggio har DET så ser hon i princip alltid fantastisk ut oavsett smink, kläder och annan rekvisita.
Det märkliga är att hennes utseende, sångröst och själva musikstil alla samspelar till en perfekt helhet (om man nu gillar henne som artist). Det är som att 1+1+1 = 5 i hennes fall. Som att stjärnorna stod rätt när Gud kokade ihop henne.
Hennes röst är liksom bara så perfekt både för hennes utseende och för hennes musikstil. Är det en slump?
Jag älskar hennes drömmiga lena feminina röst, och är så klart inte ensam om det. Hennes röst passar till 120% för den musik och de sångtexter hon har frambringat.
Det är svårt för den som inte känner henne att veta något mer om hennes verkliga personlighet än den som man får intryck av genom hennes musik.
Hon framstår för mig nån slags kvinnlig version av Håkan Hellström. De slog igenom ungefär samtidigt, är lika svenniga, udda och ja, helt likadana men olika kön. Men i Hellströms fall anser jag inte att han har några av de kvaliteter som Maggio har. Jag förstår att han är populär bland vissa, främst unga tjejer, för att han sjunger på ett "äkta" sätt om känslor och kärlek.
Jag är egentligen inget fan av henne, men jag lyssnar på henne av och till. Kan gå år emellan. Har nog inte hört alla hennes låtar ens. Såg henne en gång live kring 2008 och tyckte hon var rätt kass på scen, men hon har naturligtvis utvecklats sedan dess.
Men det jag vill diskutera är hennes person som helhet, som verkar vara något utöver det vanliga. Hon är mer än summan av sina delar. Hon är "larger than life" på något sätt. Hon har DET.
För mig representerar hon en dröm, som givetvis för min del aldrig kommer att förverkligas. Hennes utseende, hennes röst och drömmiga personlighet. Tyvärr har jag inte förunnats att träffa någon som hon, men man kan ju alltid dagdrömma om det.
Är det fler män än jag som har samma dröm om Veronica Maggio eller någon kvinna som är som hon?
Som sagt, hon är ingen 10/10 varken i ansiktet eller kropp, men på något vis är hon ändå sådär övermagiskt perfekt.
Hon representerar för mig den perfekta flickvännen, en sån som man hade velat ha och leva med för alltid.
Man hade velat vara objektet för hennes kärlek och längtan som hon sjunger om i sina låtar.
PS: trots att jag höjer henne till skyarna så höjer jag dock inte alla hennes låtar till skyarna. Hon verkar helt klart sitta fast i ett "temamönster" som handlar om att hon är en lycklig eller olycklig ung tjej som festar och aldrig växer upp. Hela hennes låtkatalog handlar väl ungefär om det. Och det funkar upp till en ålder av kanske 27-30. Men nu är hon 43-44 år typ och jag undrar om hon har utvecklats som artist? Har jag i så fall missat det? Eller försöker hon fortfarande vara den där "17-år flickan" hon sjöng om på sitt första album?