Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-11-02, 07:39
  #25
Medlem
31G350125s avatar
Får man inte större möjlighet att bygga såna här lösniinga Raspberry PI?
Citera
2023-11-02, 07:47
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vilket patent? Det är väl snarast mest upphovsrätter som ligger i proprietär programvara. Löper ut 70 år efter skaparens död enligt svensk lag.
Jag tror verkligen inte det betalas några licenser från kina-stickors tillverkare.

Troligen finns bolag som köper upp gamla upphovsrätter. Marknaden för spel till Vic20 eller ZX Spectrum är inte stor, så det borde vara billigt. Sedan kan man bygga dessa konsoler med tusentals spel i. De flesta suger och är fulla av buggar, men man får väl vad man betalar för.
Citera
2023-11-02, 08:25
  #27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Troligen finns bolag som köper upp gamla upphovsrätter. Marknaden för spel till Vic20 eller ZX Spectrum är inte stor, så det borde vara billigt. Sedan kan man bygga dessa konsoler med tusentals spel i. De flesta suger och är fulla av buggar, men man får väl vad man betalar för.
Jo, det är möjligt. Det finns ju handhållna konsoller med hundratals spel som alla är skit. Men jag menar konsoller som har gamla klassiker. Det finns väl kanske också en gräns av hur mycket tillverkarna orkar jaga piratbolagen när det är så här gamla titlar som de ändå inte tjänar några pengar på längre.
Citera
2023-11-02, 11:04
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Men jag menar konsoller som har gamla klassiker. Det finns väl kanske också en gräns av hur mycket tillverkarna orkar jaga piratbolagen när det är så här gamla titlar som de ändå inte tjänar några pengar på längre.
Om de lyckas sätta dit piratbolagen, så kan de ju plötsligt tjäna pengar på dem igen.
Citera
2023-11-21, 18:20
  #29
Medlem
Gosifs avatar
så länge det finns hemsidor/trackers där man kan ladda ner ”roms” så kommer det alltid existera..

Undrar vad företag som Capcom, Namco etc tänker när folk som inte äger vissa NES-spel laddar ner och spelar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback