Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-11-02, 17:06
  #25
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Jaha så det är de svenska importörerna som är problemet snarare än kineserna.
Finns det inga originaldelar att köpa in så kan man inte tillhandahålla några .

Grannen har köpt reservdelar direkt från Kina men de passar givetvis inte trots att de enligt katalogen motsvarar originaldelarnas artikelnummer .
Jag trodde att alla billiga kinesmaskiner av en viss motorstorlek delade samma grundplattform med samma drivlina mm men tydligen inte , det skiljer några millimeter här och där så man inte kan plocka från skrotade maskiner av andra fabrikat .

När du väl köpt din kinaprodukt är du ointressant , det finns så många andra dumskallar som tror att de gjort ett fynd när de köpt saker med "samma kvalitet fast till ett lägre pris" .
__________________
Senast redigerad av sealstryper 2023-11-02 kl. 17:19.
Citera
2023-11-02, 19:45
  #26
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Jag tror TS har rätt. Resonemanget gäller nog mest mesta från Kina av lite högre pris. Kulturen i Kina är sådan att det gäller att lura av kunden så mycket man kan. Finns ingen känsla för långsiktighet eller att bygga förtroende. Undantag finns så klart.
Citera
2023-11-02, 19:47
  #27
Medlem
Med kinabilarna borde det vara lugnare, bara att beställa på wish elleer AliExpress eller hur?
Bromsok till en BYD? 4,99€ på Temu
Citera
2023-11-02, 21:48
  #28
Medlem
Gäller inte enbart elbilar.
Försök hitta instrumentpanel eller airbag (stöldbegärliga av öst europeiska ligor) till en nyare Audi A eller Q-modell.

Bilarna får ofta stå månadsvis på verkstaden i väntan på nytt panel/airbag.

Ofta betalar försäkringen hyrbil för bara 60 dagar, så mitt råd är:
Antingen få kontrakt med ÅF/verkstad/leasingbolaget att de står för hyrbilen efter dag 60 om bilen inte är klar.
Om de inte godtar det avtalet, köp en skräpbil för 10-15k för hyresbilsersättningen försäkringsbolaget erbjuder (typ 200kr per dag man inte tar hyrbil, Max 60 dager).

Skräpbilen kan du sälja 6 månader senare, när din bil är klar på verkstaden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback