• 8
  • 9
2023-11-04, 14:01
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Lätt för dig att säga som inte behöver ta ansvar i en regering. Bara klaga och ha synpunkter från åskådarläktaren.

Jag är inte italiensk medborgare och kan därmed inte ingå i en italiensk regering.

Skulle jag bli erbjuden en plats i en framtida svensk regering skulle jag acceptera den och vara med och ta fullt ansvar.
Citera
2023-11-04, 14:05
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag är inte italiensk medborgare och kan därmed inte ingå i en italiensk regering.

Skulle jag bli erbjuden en plats i en framtida svensk regering skulle jag acceptera den och vara med och ta fullt ansvar.
Generellt sett menade jag att det alltid är lätt att sitta utanför en regering och tycka saker och ting

Oavsett om det är i Italien, Sverige eller somalia
Citera
2023-11-04, 14:05
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Klart man kan stoppa invasionen från Afrika, förstår man inte det är man i ett tillstånd där man inte kan borsta tänderna själv..
Citera
2023-11-04, 14:09
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Generellt sett menade jag att det alltid är lätt att sitta utanför en regering och tycka saker och ting

Oavsett om det är i Italien, Sverige eller somalia

Självklart är det lättare att sitta på läktaren och tycka. Men om folket på läktaren har röstat fram Meloni för att hennes regering ska stoppa invasionen, ja då är det hennes sak att göra det eller att avgå.

Det finns flera åtgärder som kan göras, tex förbjuda fartygen att lägga till vid italienska hamnar, beslagta båtar som finns på italiensk territorialvatten och förstöra dem, internera besättningarna till båtarna, transportera tillbaka resenärerna till den nordafrikanska kusten etc.

Australien har lyckats att främja sjösäkerheten och får numera inga migranter via sjövägen, tack vare verkningsfulla åtgärder.
Citera
2024-09-01, 23:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Norsk kvinnlig turist misshandlad i Italien av en irakier:
https://x.com/realMaalouf/status/1829213122667917446
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto