Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-02, 02:56
  #1
Medlem
--corys avatar
Hej FB!

Ibland drömmer jag så färgstarkt att det känns som att jag teleporterat in i en annan värld. Trodde inte jag påverkats så hårt av krigen vi har nu men drömde om att jag tvingats fly från min stad, lämna allt. Jag var i ett stort hus av någon anledning och gjorde i ordning för natten så kom det ett tjutande larm om en flyg- attack. Då var jag förstås högst upp i huset och naken och behövde ta på mig kläder snabbt som fan och springa ner till bombkällaren.. Men det hann jag inte så jag måste bara ta på mig kläder och skor (för att kunna gå i allt bråte om jag överlevde attacken). Hade en sko kvar då bomberna kom. Duckade med några kuddar över huvudet och hoppades på att taket över mig var jävligt starkt och vaknade av ett starkt ringande öronen av bomblarmet och av att kippa efter andan.

Ja, vad ska man säga. Jag lever inte i ett krigsdrabbat land men min farmors far stred i finska vinterkriget. Jag har vårdat gamla personer som varit med i krig. Men jag känner mig inte otrygg annars kanske bara stressad.

Vad hände, finns det drömtydare här på fb? Kan man teleportera till en annan människas verklighet i drömmar? Är det en varning eller nojar jag bara nu?
__________________
Senast redigerad av --cory 2023-11-02 kl. 03:00.
Citera
2023-11-02, 03:00
  #2
Avstängd
BurgareCheeses avatar
Kaosblattarna har tagit sig in i ditt undermedvetna!

Botemedel är att ta en nyhetspaus på en vecka!
Citera
2023-11-02, 03:02
  #3
Medlem
--corys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Kaosblattarna har tagit sig in i ditt undermedvetna!

Botemedel är att ta en nyhetspaus på en vecka!
Ja, du sa det. Får nog låta bli med alla nyheter nu.
Citera
2023-11-02, 04:17
  #4
Medlem
Kan bero på att du håller på bli sjuk då kan man drömma extra oroligt. Får verkligen hoppas det inte är en sanndröm..
Citera
2023-11-02, 08:07
  #5
Medlem
SnutteFia03s avatar
Hade en liknande dröm för några månader(?) sedan. Att vi i Sverige blev angripna från luften och att jag behövde fly från mitt hem.

Det var också väldigt tydligt och färgstarkt och jag minns det väl.
Citera
2024-03-04, 22:31
  #6
Medlem
Detta låter säkert som ett påhitt men iallafall, månader innan kriget i Ukraina bröt ut så hade jag återkommande drömmar om att staden jag bor i blir angripet från luften av diverse flyganfall. Det som dock är mest sticker ut på ett kusligt sätt är att, i en av de tidigare drömmarna, pre 24/2-22, drömde jag att jag satt jag på en buss som åkte igenom en stad, liknade en gammal öststat, med bland annat en vit ortodox kyrka med klassisk lökformad kupol i guld. I slutet av drömmen tittar jag ut genom bakrutan på bussen och får i horisonten se en kraftig blixt och ett stort svampmoln av eld stiga upp i skyn. Sedan slutar drömmen. Har hänt att jag drömmer såkallade sanndrömmar men hoppas innerligt att detta inte var en sådan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback