Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-03, 06:10
  #1
Medlem
https://www.op.se/2023-11-02/are-snu...arda-i-konkurs

"Snusbolaget Åre Snus Factory i Trångsviken har begärts i konkurs." Betalartikel tyvärr.

Nån som provat deras snus? Dom verkar ha sålt ett märke som hette Puck iaf. Och Nico (ej Nico and Johnny). Känner inte till dom trots att jag är storsnusare.

http://snusfactory.com/index.html Värdelös hemsida

https://www.ratsit.se/5593483273-Are_Snus_Factory_AB

Dom säljer (sålde) även:

"Åreprillan Cloudberry Mint – Ett tobaksfritt och vitt snus från Åreprillan med smala nikotinpåsar och en smak av hjortron och mint. Nikotinhalt: 12 mg/g."
__________________
Senast redigerad av Flashbackwards 2023-11-03 kl. 06:15.
Citera
2023-11-03, 07:13
  #2
Medlem
Menar Nick and Johnny
Citera
2023-11-03, 09:23
  #3
Medlem
Känns som att de hela tiden öppnas nya bolag som kör vitt snus och försvinner lika många..
Citera
2023-11-03, 09:56
  #4
Medlem
Det är ju inte märkligt om de gjort konkurs om de har snus som smakar bär och annat. Har ju inte snusat på en 30-40 år men nog ska snus ska smaka snus. Eller har kvinnorna börjat bestämma där med? Som sagt, konkurs blev det ivf!
Citera
2023-11-03, 11:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är ju inte märkligt om de gjort konkurs om de har snus som smakar bär och annat. Har ju inte snusat på en 30-40 år men nog ska snus ska smaka snus. Eller har kvinnorna börjat bestämma där med? Som sagt, konkurs blev det ivf!

Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Känns som att de hela tiden öppnas nya bolag som kör vitt snus och försvinner lika många..

Medhåll som fan. Hittar inte om dom ens sålde lössnus.
Citera
2023-11-09, 14:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är ju inte märkligt om de gjort konkurs om de har snus som smakar bär och annat. Har ju inte snusat på en 30-40 år men nog ska snus ska smaka snus. Eller har kvinnorna börjat bestämma där med? Som sagt, konkurs blev det ivf!

Nu har ju snus alltid varit smaksatt. Flaggskeppen General och Göteborgs rap’e är två exempel. Frågan är om det inte alltid varit så att det finns två läger, de som uppskattar ren tobakskaraktär och de som vill ha smaksatt. Och många kör båda för omväxlingens skull. Inget nytt under solen!

Problemet med Nick och Johnny är att det vare sig tilltalar traditonella män eller moderna kvinnor i farten. Skitfula dosor och bara namnet får en att rygga tillbaka. Tror de har försökt locka både traditionella snusare och mer moderna och inte lyckats nå fram till ingen av dessa.
Citera
2023-11-09, 14:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Medhåll som fan. Hittar inte om dom ens sålde lössnus.

Bli snusfabrikör och försök sälj in ett lössnus, är nog inte helt lätt. Lössnusare är konservativa och identifierar sig med sin General eller Ettan eller Grov. Villiga att testa nytt, säkerligen, men det blir på sin höjd en kort otrohetsaffär innan de går tillbaka och snusar det de alltid snusat. Ibland återlanserar Swedish Match ett gammalt snusmärke, inte ens det blir långlivat.

Den som lyckas lansera ett nytt lössnus som letar sig in i folksjälen vore bane mig ett geni.
__________________
Senast redigerad av Ersatz 2023-11-09 kl. 14:13.
Citera
2023-11-09, 15:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ersatz
Bli snusfabrikör och försök sälj in ett lössnus, är nog inte helt lätt. Lössnusare är konservativa och identifierar sig med sin General eller Ettan eller Grov. Villiga att testa nytt, säkerligen, men det blir på sin höjd en kort otrohetsaffär innan de går tillbaka och snusar det de alltid snusat. Ibland återlanserar Swedish Match ett gammalt snusmärke, inte ens det blir långlivat.

Den som lyckas lansera ett nytt lössnus som letar sig in i folksjälen vore bane mig ett geni.

Väl talat min gode herre. Jag är själv likadan med mitt val av snusprodukt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback