Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
I så fall kan vi ju börja sälja heroin på ICA och COOP. Det är vissa som styker med, andra klarar sig. Lite risker får man lov att ta!
Nu tänker du fel - igen…
I grunden handlar det om riskvärdering. Något som uppenbart försvunnit i evolutionen hos er yngre.
Citera
2023-11-04, 15:07
Avstängd
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nu tänker du fel - igen…
I grunden handlar det om riskvärdering. Något som uppenbart försvunnit i evolutionen hos er yngre.
Bara du inte hycklar och tar nästa spruta på tur, så är jag nöjdare än nöjdast!

Just do it.
Citera
2023-11-04, 15:37
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Ovaxxad här! Hur känner ni trippelvaxxade er?

Frisk
Citera
2023-11-04, 16:00
Medlem
Citat:
Vilket då även utesluter vaccinet - inte sant? För varför skulle precis allt utom just det gå att hitta vid en obduktion… Erkänn att det låter orimligt.
Så han dog helt enkelt av naturliga orsaker. Trist för honom.

Svaret anhöriga fick var att ingenting gick att bevisa men att det troligtvis berodde på vaccinet.
Jag har inte tillräckligt med insyn för att veta exakt vem de fick informationen av, om det var direkt från obducenten eller någon mellanhand.

Mest trist för hans fru och barn..
Citera
2023-11-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Dom flesta överlever ju att bli vaccinerade. Så långt kan vi vara överens.
Diskussionen gäller om den eventuella nyttan motiverar risken. Jag anser att det finns goda skäl att tvivla på det.

Du drar en analogi med risken av att äta potatis. Skumt exempel, men ok.

Grejen är att vi är evolutionärt utrustade för att kunna skydda oss mot ämnen vi får i oss via maten. Det händer ibland att man får i sig olämpliga saker den vägen. Det är inte optimalt, men kroppen har försvarsmekanismer mot sånt. Man hostar ut det, spyr upp det eller får diarré.

Men så är det inte alls när det gäller saker vi får injicerade direkt in i kroppen. Kroppen saknar försvarsmekanismer. Kan leda till väldigt allvarliga konsekvenser om man har otur. Därför inget man ska göra lättvindigt.
Underligt inlägg... På sammas sätt som vi har mekanismer som ska förhindra att saker fastnar i halsen - så har vi mekanismer som skyddar oss mot saker som kommer in i kroppen. Immunförsvar tror jag bestämt det heter. Det var faktist så det började - man antog att kroppen kunde utveckla ett skydd mot saker som kom in i kroppen och därför började man ympa kokoppor på människor som då utvecklade ett försvar mot koppor. Sen tog man det vidare med försvagat eller avdödade stammar som injicerades och det är precis så vaccin fungerat.
Så i princip är det ingen större skillnad mot potatisen.

Poängen är dock inte alls den - utan att man aldrig kan garantera att något är "about harmlöst".
Inte ens LUFT som vi kanske inte normalt tänker på som en dödlig gas är det under vissa förutsättningar som dykning. Därför används andra gasblandningar vid dyk på större djup.
Citera
2023-11-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Svaret anhöriga fick var att ingenting gick att bevisa men att det troligtvis berodde på vaccinet.
Jag har inte tillräckligt med insyn för att veta exakt vem de fick informationen av, om det var direkt från obducenten eller någon mellanhand.

Mest trist för hans fru och barn..
Det var nog så de anhöriga valde att tolka det... Inte vad läkaren faktisk sa.
Man hör det man vill höra, och många är i sin sorg desperata att hitta en specifik anledning att hänga upp döden på. Det verkar underlätta sorgearbetet. Men det är inte samma sak som att det faktist är så det förhåller sig.
Citera
2023-11-04, 16:14
Medlem
Citat:
Det var nog så de anhöriga valde att tolka det... Inte vad läkaren faktisk sa.
Man hör det man vill höra, och många är i sin sorg desperata att hitta en specifik anledning att hänga upp döden på. Det verkar underlätta sorgearbetet. Men det är inte samma sak som att det faktist är så det förhåller sig.

Det är ju som sagt ingen som vet vad som hände.
Men frun sa "obduktionen visade ingenting men dom tror att det är vaccinet som är orsaken", jag vet dock inte vem "dom" är. Jag tror dock inte att det var en tolkning utan hon hade nog fått höra att "dom" trodde det.

Jag är själv vaccinerad och ingen anti-vaccin människa, men man kan ju inte förneka att det är väldigt märkligt att en fullt frisk människa dör knall och fall mitt i livet inom 24h efter vaccination.
Citera
2023-11-04, 16:30
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är ju som sagt ingen som vet vad som hände.
Men frun sa "obduktionen visade ingenting men dom tror att det är vaccinet som är orsaken", jag vet dock inte vem "dom" är. Jag tror dock inte att det var en tolkning utan hon hade nog fått höra att "dom" trodde det.

Jag är själv vaccinerad och ingen anti-vaccin människa, men man kan ju inte förneka att det är väldigt märkligt att en fullt frisk människa dör knall och fall mitt i livet inom 24h efter vaccination.
Herregud.
Du tycker det är märkligt att en människa dör knall och fall här livet? Och som socker på det moset tror du på att en läkare påstått att ett dödsfall efter obduktion "inte visade någonting men dom tror att det är vaccinet som är orsaken"...?

I t.ex. England (där statistiken är mycket bättre) avlider det t.ex. i snitt 1,773 personer varje år utan att man kan fastställa dödsorsaken. Om en läkare skulle gå ut och svamla ihop något trams om att personen "troligen avled av ditten eller datten" skulle hen bli prickad och avstängd. Sluta ljug och hitta på - ingen läkare påstår dylikt utan att antingen vara grovt inkompetent eller antivaxxar-patrask som ljuger och hittar på lite som de vill.

Kod:
Age	         2013	 2014	 2015	 2016	 2017	 2018	 2019	2 020	2021
(all ages)	1,799	1,780	1,811	1,855	1,857	1,765	1,759	1,630	1,701
Käla: https://www.nomisweb.co.uk/

Antingen är du totalt dum i huvudet som går på vad som helst eller också tror du att VI är totalt dumma i huvudet som går på vad som helst. Antingen eller.

Nej, så ser inte rapporten efter en obduktion ut.
Folk dör ibland av oförklarliga anledningar. Det är inte svårare än så.
Citera
2023-11-04, 16:45
Medlem
Hur många % känner någon som dog av Covid?

Jag känner 3 människor som dog av Covid innan dom tog vaccin.
Citera
2023-11-04, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Herregud.
Du tycker det är märkligt att en människa dör knall och fall här livet? Och som socker på det moset tror du på att en läkare påstått att ett dödsfall efter obduktion "inte visade någonting men dom tror att det är vaccinet som är orsaken"...?

I t.ex. England (där statistiken är mycket bättre) avlider det t.ex. i snitt 1,773 personer varje år utan att man kan fastställa dödsorsaken. Om en läkare skulle gå ut och svamla ihop något trams om att personen "troligen avled av ditten eller datten" skulle hen bli prickad och avstängd. Sluta ljug och hitta på - ingen läkare påstår dylikt utan att antingen vara grovt inkompetent eller antivaxxar-patrask som ljuger och hittar på lite som de vill.

Kod:
Age	         2013	 2014	 2015	 2016	 2017	 2018	 2019	2 020	2021
(all ages)	1,799	1,780	1,811	1,855	1,857	1,765	1,759	1,630	1,701
Käla: https://www.nomisweb.co.uk/

Antingen är du totalt dum i huvudet som går på vad som helst eller också tror du att VI är totalt dumma i huvudet som går på vad som helst. Antingen eller.

Nej, så ser inte rapporten efter en obduktion ut.
Folk dör ibland av oförklarliga anledningar. Det är inte svårare än så.

Du kan börja citera vart jag påstod att en läkare sagt så..
Jag skrev tydligt att jag inte vet vem som sagt så, bara att det var den informationen familjen mottagit. Personligen har jag aldrig hört om någon i 40års åldern som dött knall och fall utan anledning men nog kan det säkert hända.

Jag har extremt svårt att ta er som förnekar att man kan dö av vaccinet mer seriöst än de som är antivaxxare. Bara för att man kan dö, betyder det inte nödvändigtvis att det är farligt att ta vaccinet. Hade den här killen fått viruset så är väl risken stor att han dött av det istället. Det finns många mediciner på marknaden som fungerar för de flesta men som kan leda till dödlig allergisk reaktion hos vissa, inget konstigt om det är lika med ett vaccin.
Citera
2023-11-04, 17:10
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag har extremt svårt att ta er som förnekar att man kan dö av vaccinet mer seriöst än de som är antivaxxare.
Vem är det som förnekat att man kan dö av vaccinet? Det största problemet är väl snarare att man har svårt att ta folk som inte kan läsa på allvar. Eller du kanske kan infoga en länk eller ett citat där det påstås att man inte kan dö av vaccinet?

Citat:
Du kan börja citera vart jag påstod att en läkare sagt så..
Jag skrev tydligt att jag inte vet vem som sagt så, bara att det var den informationen familjen mottagit.
Aha, familjen fick det beskedet från en antivaxxar-patraskare på Flashback? Eller var det en städare på tåget som levererade dråpslaget? Skärp dig - sluta sprid lögner och skitprat som är hittepå.

Citat:
Personligen har jag aldrig hört om någon i 40års åldern som dött knall och fall utan anledning men nog kan det säkert hända.
Exakt. I det här landet vet vi vad folk dör av - i synnerhet om de dör av ett vaccin. Hur kan man som du gå på OCH SPRIDA en lögn om att någon skulle ha avlidit av ett vaccin utan att det angivits som dödsorsak? Skärp dig.
Citera
2023-11-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vem är det som förnekat att man kan dö av vaccinet? Det största problemet är väl snarare att man har svårt att ta folk som inte kan läsa på allvar. Eller du kanske kan infoga en länk eller ett citat där det påstås att man inte kan dö av vaccinet?

Aha, familjen fick det beskedet från en antivaxxar-patraskare på Flashback? Eller var det en städare på tåget som levererade dråpslaget? Skärp dig - sluta sprid lögner och skitprat som är hittepå.

Exakt. I det här landet vet vi vad folk dör av - i synnerhet om de dör av ett vaccin. Hur kan man som du gå på OCH SPRIDA en lögn om att någon skulle ha avlidit av ett vaccin utan att det angivits som dödsorsak? Skärp dig.

Om man kan dö av vaccinet är det per definition inte SÄKERT. Utöver detta så visar du bara i inlägg efter inlägg vilken liten människa du är. Att du ens kan klämma ur dig det sista efter att varenda svensk LEVDE igenom 2020-2022. Om vi vet vem som dog av vad.. var är alla åtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in