Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 10:46
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Haha, vilket jävla larv.

Svenskar är parasiter deluxe. Samma människor som läxat upp mig inom lån, att vara ansvarig, att man aldrig kan låna eller låna ut har INGA PROBLEM med att bidragsfuska och anställa svartjobb. Det här vet du - det är det mest svenska som finns. Men det räknas inte, så länge det gagnar er.

Människor med er mentalitet... ni är emot livet självt. Jag känner en person som till och med vägrar att ge pengar till hemlösa/tiggare trots att han lyfter en fantasilön med motivationen "de kommer bara bränna det på skräp ändå".

Hoppas att ni blir rikast på kyrkogården som ni drömmer om så mycket. Jag spyr på er människor som bara tänker på ert kungarike av mynt hela dagen lång.
Nej, det är inte det "mest svenska som finns" att bidragsfuska. Dina kära blattar är gravt överrepresenterade i det liksom andra brott. Att en del svenskar anställer svart, ja klart man hellre behåller en del av sin lön än betalar in till ert arabprojekt. Fullt förståeligt, eller bara turkarna på närlivs som ska få göra eller? Och ja, varför ska man ge pengar till organiserad brottslighet ("tiggare")? Du har rätt låg iq va?
Citera
Igår, 10:52
  #182
Medlem
Folk som måste låna pengar av nära och kära har ingen koll på sin ekonomi, och vill man låna ut sina pengar till någon som inte har koll på sin ekonomi?
Hur ska dom kunna betala tillbaks till dig ifall dom inte ens kan betala för sig själv?
Citera
Igår, 11:11
  #183
Medlem
Det är inte ovanligt att vuxna missköter sin ekonomi och överkonsumerar. Sedan finns det olika nivåer. För egen del skulle jag inte låna ut pengar till dem om detta är ett upprepande beteende och mönster. Gränssättning är viktigt, när omgivningen vägrar ta ekonomiskt ansvar.
Citera
Igår, 11:38
  #184
Medlem
StigEngstroms avatar
Min erfarenhet är att du inte kan rädda den här typen av människor, dom är dömda att vara på ruinens brant tills dom själva gör något åt det.
Det spelar ingen roll hur mycket pengar dom får in eller inte, dom kommer vara körda oavsett.
En kollega är sådär och frågar hur jag kan spara så mycket pengar.
Ja jag spenderar inte hela min lön på rolexklockor och motorcyklar din jävla idiot.
Citera
Igår, 12:00
  #185
Medlem
ReijoHervonens avatar
Såna människor finns tyvärr. Det är bara att stå på er och inte låna ut några pengar. Det blir bara problem när ni inte kommer att få tillbaka nått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in