2023-11-04, 21:51
Medlem
Hej!

Bestmde mig fr att stlla en Mac-frga hr p Flashback, d jag inte hittar ngra vettiga svar eller
frklaringar genom Google, Apples forum, osv.

Frgan r till er som har bra koll p vilka systemmappar som r vad i Mac OS, i detta fall Monterey.

Det dyker upp en folder p min Mac som heter SpyGlass Purchases, och som jag inte frstr vad det r
- ngon som vet vad dessa mappar avser? Det kanske r en del av OS p ett vanligt stt, men vad har det fr syfte?

Nr man sker p tidigare diskussioner p engelsktalande sidor s r fr man ungefr liknande - https://discussions.apple.com/thread/253470615 intetsgande trdar, s tnkte prova hr iaf.

Tack p frhand!
Citera
2023-11-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodtech-1
Hej!

Bestmde mig fr att stlla en Mac-frga hr p Flashback, d jag inte hittar ngra vettiga svar eller
frklaringar genom Google, Apples forum, osv.

Frgan r till er som har bra koll p vilka systemmappar som r vad i Mac OS, i detta fall Monterey.

Det dyker upp en folder p min Mac som heter SpyGlass Purchases, och som jag inte frstr vad det r
- ngon som vet vad dessa mappar avser? Det kanske r en del av OS p ett vanligt stt, men vad har det fr syfte?

Nr man sker p tidigare diskussioner p engelsktalande sidor s r fr man ungefr liknande - https://discussions.apple.com/thread/253470615 intetsgande trdar, s tnkte prova hr iaf.

Tack p frhand!

Det r vad jag frstr nn av Apples egna funktioner i operativsystemet MacOS, och knappast nt du behver tnka p.

Finns ven en sorts avancerad navigeringsapp med samma namn, Spyglass, men den lr det vl knappast vara.
Citera
2023-11-05, 00:06
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Apples egna funktioner i operativsystemet MacOS, och knappast nt du behver tnka p.
Ett vldigt dligt namn p ngot man inte borde tnka p.

De hade lika vl kunnat kalla mappen Stuff by FBI, North Korea, Hitler, Pol Pot, Stalin, Putin. (Big Brother is watching)
Senast redigerad av Mia-Rovy 2023-11-05 kl. 00:10.
Citera
2023-11-05, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ett vldigt dligt namn p ngot man inte borde tnka p.

De hade lika vl kunnat kalla mappen Stuff by FBI, North Korea, Hitler, Pol Pot, Stalin, Putin. (Big Brother is watching)

Haha! Ja lite windows.exe ver den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in