Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-09, 11:50
  #61
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Dag Finns kuk skulle inte ha visats men det blev så ändå för att skummet inte fanns i vattnet tillräckligt, Mick var för övrigt i tidningen "Poster"
Slängde alla gamla OKEJ för något år sedan. Annars kunde jag tagit en bild och lagt upp.

Edit: https://www.svenskbladet.se/halsa/in...ejers_liv.html
__________________
Senast redigerad av Musikopp 2023-11-09 kl. 11:52. Anledning: Lagt till länk med bild på objektet ifråga
Citera
2023-11-09, 11:51
  #62
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Slängde alla gamla OKEJ för något år sedan. Annars kunde jag tagit en bild och lagt upp.

Ajdå det var dumt, finns många som samlar på dom, inklusive mig, saknar bara 2 nr från en komplett 80 tals samling
Citera
2023-11-09, 11:54
  #63
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ajdå det var dumt, finns många som samlar på dom, inklusive mig, saknar bara 2 nr från en komplett 80 tals samling
Ja, det följde väl med olika posters mm? Minns att jag hade en liten crush på Pernilla Wahlgren efter en fin poster.

Editerade inlägget ovan med en länk till snorren.
Citera
2023-11-09, 11:55
  #64
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Ja, det följde väl med olika posters mm? Minns att jag hade en liten crush på Pernilla Wahlgren efter en fin poster.

Editerade inlägget ovan med en länk till snorren.

Följde alltid med posters har en jävla trave här hemma
Citera
2023-11-09, 12:03
  #65
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Följde alltid med posters har en jävla trave här hemma
Gjorde en ny sondering på ägorna och hittade en mapp med några nummer av OKEJ. Överst i högen: Samantha Fox! Det följde bl a med nått klistermärke med Carola, Joey Tempest och Ms Fox i indianskrud och blottade behag.
Citera
2023-11-09, 14:56
  #66
Medlem
peder_asts avatar
Har för mig att det gått nån dokumentär eller nåt kort program om Solstollarna där Ola och Per intervjuas och förklarar att de var en del av "vänstermaffian" i Malmö, de intervjuas ute på Kallbadhuset i Malmö, har för mig att Martyna också intervjuas och så diskuteras det här med alla tjejer i bikini. Bäst av allt eller roligast kanske man får säga är att Fredrik Virtanen pratar om Solstollarna och det här med bikinibrudarna i programmet
Citera
2023-11-09, 15:06
  #67
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Ola Ström, ett av vidren som låg bakom serien, bor numera i Thailand. Jojo…
Du är ju bara avundsjuk. Fin heterosexuell stämning rådde i Solstollarna. Idag är det bögerifasoner i regnbågens namn på alla dagis, skulle det vara bättre? Idiot!
Citera
2023-11-09, 21:09
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Visst var det andra tider!

Det kan vara svårt för dagens tangentbordsryttare och oskulder till incels att inse att Sverige har en lång tradition av lössläppthet och nakenhet på TV och film. Än idag lever lössläpptheten kvar i äldre generationer när t ex en välkänd sångerska ligger runt i samband med en TV-produktion och närmast skryter om det i diverse TV-program. Men, numera är det ju okej så länge det är på kvinnornas initiativ…

Att på 80-talet se lite halvnaket på TV gjorde bara att man blev nyfiken på tjejer. Idag är hårdporr det första en incel ser, vilket påverkar kvinnobilden och driver könen ännu mer isär. Sorgligt är det.

Spot on.

För att inte tala om stränderna där det var 90% topless bland damerna, oavsett ålder. Metoo till trots vore det en omöjlighet idag där vederbörande hade varit lovliga byten för kåtattacker av folk som inte förstår de sociala koderna så att säga.
Citera
2023-11-09, 22:58
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peder_ast
Har för mig att det gått nån dokumentär eller nåt kort program om Solstollarna där Ola och Per intervjuas och förklarar att de var en del av "vänstermaffian" i Malmö, de intervjuas ute på Kallbadhuset i Malmö, har för mig att Martyna också intervjuas och så diskuteras det här med alla tjejer i bikini. Bäst av allt eller roligast kanske man får säga är att Fredrik Virtanen pratar om Solstollarna och det här med bikinibrudarna i programmet

Var en dokumentär om Solstollarna och Toffelhjältarna. Finns på dvd. 2 st.
Citera
2023-11-09, 23:00
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ganska udda serie Solstollarna. Vill minnas att de körde fake reklaminslag av någon anledning. Aldrig riktig blivit klar över om det var någon slags pik till SVT?

Efforten var nog lite sisådär, men de blev ändå minnesvärda när man var ung, och de bjöd i alla fall på en ung tonårs Anna Book i välfylld bikini, och Samantha Fox när hon var som mest på modet i Svea Rike.

Skumberg dök upp då och då. Inte säker på om han också var en pik mot någon Svensk byråkratisk regel, men det mest bestående var väl att man försökte pressa in en negerboll i en bulle.

Hur som helst. Må han hitta lättnad i livet efter detta.

Reklamen var en pik till kommersiell tv. Det framgick i dokumentären om Solstollarna. Finns på dvd.
Citera
2023-11-10, 08:26
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Skumberg hade ju en ytterst obehaglig pedofil framtoning som knappast slunkit igenom idag (liksom programmet i stort).

Antar att Mårtensson längre fram i livet hade blandade känslor inför denna claim to fame. Om han nu inte spelade sig själv.

På vilket sätt exakt hade Skumberg en "pedofil framtoning"?
Citera
2023-11-10, 09:51
  #72
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ska de göra ett pedo program ?

Nej, men det hade kanske varit något med ett program med det temat. Tänk dig några av Dumpen-kändisarna tex Nyårsraketen, Snö-morfar, Aveny-galoppören, Konstapel Gädda m.fl raggar unga kvinnor på beachen och Patrik & Sara jagar med med Benny Hill- chasingsong i bakgrunden. Däremellan sjunger solstollarna lite fräcka sånger. Den här skumberg-karaktären hade passat in, han ser ju lite ut som en fluktande snuskgubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in