2023-11-09, 14:01
Medlem
Får nästan dagligen mejl om recensioner som blivit automatiskt borttagna av ett automatiskt system på grund av "fake engagement". Hade flera hundra recensioner som halverats nu. Alla mina recensioner har varit på ställen jag besökt, kommit upp som förslag att recensera och så har jag helt enkelt lagt en recension. Har någon annan upplevt detta senaste veckorna?
Citera
2023-11-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrisK
Får nästan dagligen mejl om recensioner som blivit automatiskt borttagna av ett automatiskt system på grund av "fake engagement". Hade flera hundra recensioner som halverats nu. Alla mina recensioner har varit på ställen jag besökt, kommit upp som förslag att recensera och så har jag helt enkelt lagt en recension. Har någon annan upplevt detta senaste veckorna?

Brukar inte recensera på google, men att google rensar bort både det ena och det tredje är ingen nyhet tyvärr
Citera
2023-11-09, 14:08
Medlem
Room531s avatar
Googlejätten censurerar? vA!
Citera
2023-11-09, 14:09
Medlem
frdks avatar
Citat:

Var de kritiska eller positiva recensioner?
Butiker kan anmäla recensioner de inte gillar för review hos google.
Finns också verktyg som hjälper butiker med att putsa upp sina rykten
Citera
2023-11-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Var de kritiska eller positiva recensioner?
Butiker kan anmäla recensioner de inte gillar för review hos google.
Finns också verktyg som hjälper butiker med att putsa upp sina rykten

Flesta är positiva, jag brukar i all fall till 90% lägga positiva omdömen. Vissa borttagna recensioner är flera år gamla. Har två google konton och det försvinner dagligen recensioner. Dem kanske tror att jag är en bot?
Citera
2023-11-09, 17:37
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:

Har också märkt detta och gjorde en tråd om det för någon månad sedan; (FB) Mina negativa recensioner på Google döljs

Jag överklagade och sedan blev mina recensioner synliga igen. Hade jag "råkat" lägga in en svordom eller dylikt så tog jag bort den ur recensionen så att det ej fanns någon anledning att neka.
Citera
2023-11-09, 21:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Och du är förvånad? Varför? Google rensar ju till och med bort kritiska reviews på Google Play Store angående spelappar.
Citera
2024-01-12, 22:09
Bannlyst
Jag åkte på det här: "Din recension har inte lagts upp"

Gav en stjärna och skrev:
Citat:
Riktigt skit. "Bedragare" (mycket vanligt inom ****, så klart) är ingen överdrift att kalla dom. Enbart för folk som inte har koll, eller tid.

Citat:
Innehåll som bryter mot vår policy gällande stötande innehåll är inte tillåtet. Detta inkluderar innehåll som rimligen kan väcka stark ilska eller upplevas som förolämpande eller respektlöst. Ditt innehåll togs bort av vårt automatiska modereringssystem.

Jag var in och skrev kanske 5-6 positiva recensioner, och har skrivit ett par till positiva recensioner den senaste veckan eftersom jag förstått att det betyder ganska mycket för många ställen. Sen, en sågning (som jag inte tycker är grov) som inte publiceras då. Tas bort. Automatiskt. Det är rätt värdo.
Citera
2024-03-12, 15:08
Medlem
Upptäckte samma nu, jag har massa som negativa omdömen som dom tagit bort som enligt dom bryter mot reglerna.
Det finns ju en anledning till att man lägger omdömen, oftast negativt men ibland väldigt bra ställen.
Dom har tagit bort alla mina negativa för att det bryter mot reglerna. Det är ju helt absurt att man inte får säga något negativt om ett företag. Jag har berättat vad dessa ställen har gjort och skrivit rekommenderas inte. Vilket tydligen bryter mot reglerna om hat osv.

Tänkte kanske storföretagen har betalat för att bli av med negativa omdömen men även småföretag har blivit borttagna.

Det blir ju svårt och lägga en negativ omdöme och samtidigt skriva positivt.
En pizzeria, där budet kommer 3h försent, jag blir utskälld för att han hitta inte till där jag var, trots att jag filma gatan och allting. Det gick inte avboka, trots att ringer dit när pizzan skulle komma efter 20 min och efter 1h dyker den inte upp, jag ringer dit han säger att budet stack för 5 min men istället tar det ytterligare 2h innan han kom fram.

Hur kan jag inte få lägga upp denna text.

Edit
Hittade denna text, vilket visar att man inte kan lita på google omdömen längre.

Kan företag ta bort recensioner på Google?
Om du vill begära att vi tar bort eller raderar en olämplig recension från din Företagsprofil kan du rapportera recensionen till Google. Google kan ta bort recensioner som strider mot våra policyer. Viktigt! Läs vår policy för recensioner innan du begär borttagning eller radering av en recension.

Ta bort recensioner från din företagsprofil på Google - Android

Google Help
https://support.google.com › business › answer
Sök efter: Kan företag ta bort recensioner på Google?
Vad har hänt med Google recensioner?
Recensioner som saknas tas vanligtvis bort på grund av policyöverträdelser som spam eller olämpligt innehåll. Vi återställer inte recensioner som tas bort på grund av överträdelse av policyer. Dessa borttagningsåtgärder bidrar till att göra recensionerna i Googles tjänster relevanta, användbara och tillförlitliga.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2024-03-12 kl. 15:14.
Citera
2024-03-12, 17:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Upptäckte samma nu, jag har massa som negativa omdömen som dom tagit bort som enligt dom bryter mot reglerna.
Det finns ju en anledning till att man lägger omdömen, oftast negativt men ibland väldigt bra ställen.
Dom har tagit bort alla mina negativa för att det bryter mot reglerna. Det är ju helt absurt att man inte får säga något negativt om ett företag. Jag har berättat vad dessa ställen har gjort och skrivit rekommenderas inte. Vilket tydligen bryter mot reglerna om hat osv.

Tänkte kanske storföretagen har betalat för att bli av med negativa omdömen men även småföretag har blivit borttagna.

Det blir ju svårt och lägga en negativ omdöme och samtidigt skriva positivt.
En pizzeria, där budet kommer 3h försent, jag blir utskälld för att han hitta inte till där jag var, trots att jag filma gatan och allting. Det gick inte avboka, trots att ringer dit när pizzan skulle komma efter 20 min och efter 1h dyker den inte upp, jag ringer dit han säger att budet stack för 5 min men istället tar det ytterligare 2h innan han kom fram.

Hur kan jag inte få lägga upp denna text.

Edit
Hittade denna text, vilket visar att man inte kan lita på google omdömen längre.

Kan företag ta bort recensioner på Google?
Om du vill begära att vi tar bort eller raderar en olämplig recension från din Företagsprofil kan du rapportera recensionen till Google. Google kan ta bort recensioner som strider mot våra policyer. Viktigt! Läs vår policy för recensioner innan du begär borttagning eller radering av en recension.

Ta bort recensioner från din företagsprofil på Google - Android

Google Help
https://support.google.com › business › answer
Sök efter: Kan företag ta bort recensioner på Google?
Vad har hänt med Google recensioner?
Recensioner som saknas tas vanligtvis bort på grund av policyöverträdelser som spam eller olämpligt innehåll. Vi återställer inte recensioner som tas bort på grund av överträdelse av policyer. Dessa borttagningsåtgärder bidrar till att göra recensionerna i Googles tjänster relevanta, användbara och tillförlitliga.
Tyvärr är ju problemet tveeggat, alltså att det finns både positiva och negativa recensioner som det inte går att lita på. Det är inte lätt för ett storföretag att få bort misstänkt fejkade dåliga recensioner.
Citera
2024-07-24, 13:25
Bannlyst
Google aka. The Ministry of Truth verkar censurera väldigt hårt nu. För starka, 100% relevanta, klagomål får inte postas. One helt oduglig AI to rule them all. Underbart! Äntligen!
Citera
2024-10-30, 19:01
Medlem
GimliRedBeards avatar
Men detta är ju helt galet!
Varför är det inte mer väsen om detta!

Jag är av någon anledning helt "bannad" av Goggle från att lägga upp recensioner.
Andra har lagt upp liknande negativa men sanna och sansade recensioner både före och efter på samma företag.
Men till mig påstår dom följande:
-----------
Din recension har inte lagts upp
Vad har hänt?
Tack för ditt bidrag. Tyvärr kan vi inte publicera detta innehåll för närvarande. I detta fall var det inte nödvändigtvis problem med ditt innehåll. Innehållet kunde inte publiceras på grund av att platsen omfattas av Googles publiceringsbegränsningar. Det innebär att vissa typer av publiceringar inte är tillåtna. Dessa begränsningar bidrar till att hålla Maps säkert och tillförlitligt för alla.
Visa innehållspolicy
Vad du kan göra
Du behöver inte göra någonting. Möjligheten att bidra med den här typen av innehåll kan aktiveras igen senare.
------------
Och nu kan jag inte lägg upp någonting alls varken positivt eller negativt!?
Förbannad censur!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in