Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-14, 22:05
  #241
Medlem
För mig har Greta varit den som passivt sagt att vi ska lyssna på vetenskap om klimatet, och har hållit med, så klart.
Nu står hon där med en politisk agenda som inte har ett skit med klimatet, som får mig att hata henne. Greta är ett äckel! Ska jag hata allt hon har sagt, eller bara det hon sa efter oktober 2023?
Citera
2023-11-14, 22:24
  #242
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Varför gör de det? Finns det någon logisk förklaring till detta?

logik kan du slänga ut genom fönstret, men det finns en förklaring.

det här i helt i linje med att greta demonstrerar MOT vindkraftverk i områden där samer driver omkring på bensinslukande snöskotrar. att ta samernas sida mot vita människors energibehov är enligt gretas hjärntvätt "antikolonialism". på samma sätt trumfar palestinier (lite bruna) israel (lite mindre bruna). och etnisk kamp mot vita, eller vad greta anser vara vita, trumfar klimatfrågan.
Citera
2023-11-14, 23:36
  #243
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissGorilla
För mig har Greta varit den som passivt sagt att vi ska lyssna på vetenskap om klimatet, och har hållit med, så klart.
Nu står hon där med en politisk agenda som inte har ett skit med klimatet, som får mig att hata henne. Greta är ett äckel! Ska jag hata allt hon har sagt, eller bara det hon sa efter oktober 2023?

Det blir svårt att hitta någon som tycker exakt samma som dig i varje avseende. Men om jag säger att Greta garanterat inte hade hatat allt som en klimatforskare sagt bara för att han håller på fel fotbollslag? Hoppas det hjälper ditt moraliska dilemma
Citera
2023-11-14, 23:52
  #244
Medlem
Helt rätt av demonstranten.
Den skolkande skolflickan visar ytterliggare ett prov på hur mycket hon avgudar populism.. nu smyger politiska färger fram i hennes agerande.
Undrar vad hennes nästa steg är.?? vad har lilla Greta för gameplan... kommer hon snart börja famla i religionens mörka värld, ta ställning o svamla ramsor med religiösa budskap ?
Ser fram emot den dag när ingen längre minns
vem hon var o vad hon gjorde.
Är skämmigt o vara svensk med ett sånt total UFO löst i samhället..
Mina utländska kontakter skrattar högt åt den skolkande skolflickan.
Citera
2023-11-14, 23:54
  #245
Medlem
Fel av demonstranten. Vill han själv bli avbruten?
Citera
2023-11-14, 23:54
  #246
Medlem
Mest av allt är hela Gretagrejen ett svek av vuxenvärlden mot en uppväxande generation. Dock imponerande nu att det fanns en man i samlingen här som vågade säga ifrån mot Führern. All heder åt honom. Något ljus i mörkret
Citera
2023-11-14, 23:58
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteminsak
Mest av allt är hela Gretagrejen ett svek av vuxenvärlden mot en uppväxande generation. Dock imponerande nu att det fanns en man i samlingen här som vågade säga ifrån mot Führern. All heder åt honom. Något ljus i mörkret

Att beundra fascism är ett fritt val. Greta är bäst!
Citera
2023-11-15, 00:04
  #248
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Varför gör de det? Finns det någon logisk förklaring till detta?

Det är en medfödd funktionsnedsättning som gör att de alltid visar sitt stöd för minoriteter, svagare människor och udda läggningar.
Spelar ingen roll om det är terrorister, våldtäktsmän eller pedofiler.

Allas lika värde! No matter what!
Citera
2023-11-15, 08:04
  #249
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GruvGreta
Någon som vet varför? Palestina/Israel?

Rätt eller fel av demonstranten?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samf...le10024053.ece


Helt rätt. Hoppas Greta och hennes lärjungar fick sig en tankeställare om hur de själva fullständigt spårat ur.

Han hade kommit dit för en klimatdemostration, inte vänsterpolitisk propaganda. Han gav igen på samma sätt som både vänsteraktivister och klimataktivister brukar göra.

Jämför med tokstollarna i "Återställ våtmarker", som jämt och ständigt hoppar in och avbryter både här och där.
Citera
2023-11-15, 09:17
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Vem är skjuten i Panama?


Några klimataktivister som blockerade en väg.
En fd advokat som blev stoppad tröttnade och sköt ihjäl två stycken.
Citera
2023-11-15, 10:57
  #251
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Det är en medfödd funktionsnedsättning som gör att de alltid visar sitt stöd för minoriteter, svagare människor och udda läggningar.
Spelar ingen roll om det är terrorister, våldtäktsmän eller pedofiler.

Allas lika värde! No matter what!

Och det är alltid vi i västvärlden som är onda.
Ingen av dom där klimatdårarna skulle få för sig att åka ner till t.ex Indonesien för att pressa regeringen där nere att lära befolkningen att källsortera.

Det skulle aldrig hända. Det är vi här uppe i Sverige som måste bli bättre på allt. Vi är tydligen helt värdelösa när det gäller miljötänk.
Citera
2023-11-15, 11:24
  #252
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GruvGreta
Någon som vet varför? Palestina/Israel?

Rätt eller fel av demonstranten?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samf...le10024053.ece
Det var ju inte så farligt. Alla tycker sig ha rätt att bestämma vad Greta får göra och inte göra. Antagligen för att vad hon säger och gör får stort genomslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in