Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-15, 00:45
  #1
Medlem
geek12s avatar
Hej!

Min polare, eller ja föredetta, har spelat turneringar på poker under 2020-2021,

Jag förde över till turneringarna vi spelade men inte fått tillbaka en krona för vinsten, vinsten ska ligga på nästan 180k sek.

Har inga bevis på vinsterna i form av screenshots i pokerlobbyn när han vann osv.

Så det enda jag har att gå på är att han vunnit totalt närmare 180k var. Men säger att uttagen krånglar hit och dit.

Vad ska man göra? Kronofogden är ett alternativ, antar det är svårt att polisanmäla för detta? Utan det är via kronofogden man får gå eller?
Citera
2023-11-15, 01:49
  #2
Medlem
MrMadoffs avatar
Du har inga bevis så hur vet du att han har vunnit? Du verkar inte ens veta exakta siffror själv.. Så vet du ens egentligen vad du har "investerat" i? Hur såg upplägget ut osv? Hur mycket har du överfört till personen från första början? Säg att du överfört 50 000 och han har spelat 100 turneringar med snittinköp på 500kr /st.
Och har på detta vunnit 180 000:- - 50 000:- = 130 000:-
Hur många % är dina och hur många % är hans?

Sedan att spelbolagen krånglar med uttag hör till vanligheterna för de vill inte gå med förlust.

Så du får presentera mer information om du vill ha hjälp härifrån för just nu verkar du inte ens veta vad du själv frågar efter.....
Citera
2023-11-15, 02:03
  #3
Medlem
Du får nog som sagt förklara upplägget bättre för det är svårt att fatta vad du menar.

Har du betalat inköpet och han spelat eller vad? har ni i förväg kommit överens om någon fördelning av eventuell vinst?

Att bolag krånglar och dra ut på utbetalningar är standard då de gärna vill att pengarna skall stanna på sajten och omsättas fler gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in