Citat:
Du läser väldigt slarvigt eller så klarar du inte av att läsa vad jag skriver utan att ryggradsmässigt och helt onödigt gå i försvar. Jag skrev ”sin medalj” vilket underförstått avser hennes guldmedalj. Att Sverige hamnade topp-3 berodde på Evelina OCH Alvar. Så för den saken ska hon tacka båda.
Eh, jo! Att Kajsa tar en silvermedalj på ett Ungdoms-OS i sprint är en av säsongens överraskningar. Sen passade sprinten på UOS henne väldigt bra precis som när hon vann en 1,7 km lång sprint ifjol. Men UOS var en fullträff av rang.
Hon är ett år äldre och får stryk var och varannan gång. Inget ont om Minna men Elsa är snäppet vassare.
Citat:
Det må vara din subjektiva åsikt. Att en idrottare tar enorma steg i sin utveckling mellan 16 och 19 behöver jag inte debattera med dig. Charlotte, Stina, Jonna, Ebba, Frida och Linn har alla gjort liknande genombrott. Jag bedömer Elsas talang i paritet med deras. Att en landslagstrupp på 8 åkare skulle vara homogen över 3 säsonger är naturligtvis möjligt, men elitidrott är enormt påfrestande med skador, sjukdomar och överbelastning som kommer i vägen. Dessutom blir truppen äldre och några kommer sannolikt att sluta av olika skäl.
Citat:
Idag är Evelina före Elsa. Men hon är också hela 3 år äldre. Visst, det är en gissning, men när Elsa är i Evelinas ålder kommer hon sannolikt ha kommit längre. Både resultatmässigt och i sin utveckling som åkare. Är det då givet att Evelina kommer in i A-laget före Elsa? Allt beror på vilka dörrar som öppnas och när. Står Evelina fortfarande utanför när Elsa blir förstaårssenior så tror jag att Elsa får förtur. Därför skrev jag som jag gjorde.
Exakt.