Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-25, 18:33
  #133
Medlem
Tzatzikins avatar
Minska biståndet. Allt är inte pengar, det har vi sett inte minst inom vården. Men vårdbudgeten är i dagsläget 110 miljarder/år. Biståndsbudgeten är 50 miljarder/år. En bråkdel av biståndet går till initiativ inom landets gränser, cirka 40 miljarder (varje år!) ger vi bort till länder utomlands som Syrien, Somalia och Azerbajdzjan.

Tänk om vi skulle sluta ge bort våra skattepengar och istället öka vårdbudgeten från 110 miljarder till 150 miljarder. Som sagt, pengar är inte allt men vi måste sluta ge bort våra skattepengar!

Ni som gillar att ge bort halva vårdbudgeten till U-länder - välkommen till verkligheten! #JimmieBehöverDinRöst.
__________________
Senast redigerad av Tzatzikin 2023-11-25 kl. 18:58.
Citera
2023-11-25, 18:42
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Har du missat att många regioner har slutat ta in hyrsköterskor. Detta är en av anledningarna till att vi har sån brist på vårdpersonal.

Dom är bortskämda helt enkelt.
Citera
2023-11-25, 20:18
  #135
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Dom är bortskämda helt enkelt.


Skulle du gå ner fler tusenlappar i månaden för samma arbete om inte så är du också bortskämd och lat.
Citera
2023-11-25, 22:24
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Skulle du gå ner fler tusenlappar i månaden för samma arbete om inte så är du också bortskämd och lat.

Jag skulle faktiskt förstå att jag inte förtjänar 120papp i månaden som min kusin gör som sjuksköterksa för att utföra ett job vilken pundare som helst kan göra och accepterat det faktum att realititen har kommit ifatt och är dom inte glad kan dom bygga ställningar i norge.
Citera
2024-01-29, 14:08
  #137
Medlem
Nu blir det väl ännu färre på Skaraborgs Sjukhus i alla fall. Aldrig att ett anställningsstopp på admin personal täpper till ett underskott på 400 miljoner

https://www.skaraborgsnyheter.se/ska...0-miljoner-kr/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback