• 1
  • 2
2023-11-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Sjukvården ska inte diskriminera oss som går på Laro men man blir det ändå.Tyvärr har jag hört om flera fall där det nekades smärtlindring vilket är för jävligt, även på min mottagning har dom hört om detta. Min samtalskontakt har hjälpt mig att göra en anmälan till HSAN så hoppas det blir något av den.
Håller tummarna för att din anmälan går igenom.

Jag vill inte ens gå till vc för andra åkommor. Sist var läkaren mer intresserad av heroinpriser än att hjälpa mig med det jag sökte för.
Citera
2024-07-19, 14:28
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Asså jag har blivit opererad två ggr under tiden på buvidal. Under själva operationen får man fentanyl men i övrigt är det bara att stå ut. Men jag vet hur vi funkar och man klarar smärtan, det är ju förfan inte ett skit jämfört med en avtändning. Det går liksom inte att få fentanyl eller en skottkärra oxy som sjuksköterskan ska ge en, det måste man haja. Dessutom tycker jag efter två år på buvidal att det ger jävligt bra smärtstillande effekt. Jag fick morfin iv första gången jag låg inne och hade vid det tillfället inte buvidal och var alltså helt clean sedan två månader och moffe och oxyn jag fick gjorde inte ett piss ändå. Tyvärr är det så att om man har gått på oopioider en längre tid så kommer alltid 10 mg oxy att kännas som ett hån och bara reta en.

Om jag har tre öppna frakturer från mig trafikolycka så det var ingen smågrej.

Så länge du inte har cancer så kommer du inte få 100 mg oxy, det är bara att glömma.
Citera
2024-07-25, 22:15
Medlem
Thongsongs avatar
Fått fentanyl på sjukhus varje gång.
Citera
2024-08-09, 15:19
Medlem
Jag hade fått hela underbenet avslaget så du hängde lätt. De trodde mig ej när jag sa hur olyckan gick till f de var ärligt en olycka.

När läkaren kom efter 2h ca (hade gått med ett totalt avbrutet ben hemma när ja va tvungen ta med drogerna ja visste ja skulle bli kvar ett bra tag vilket stämde trots att det var under den tiden platserna på sjukan var väldigt upptagna.

Men till ämnet. Berättade f sjukvårdarna som kom att ja tagit benzo, 240mg oxycontin, 0.7g heroin, ghb mm.

Men fick ändå morfin IV i ambulansen. Hade noll smärta kände mig bara hög

Märkte dem ej trodde mig men dem måste väl begått känstefel? Jag hade ju lätt kunnat od.a.

Inte för ja kommer klaga. Är inget jävla offer som 3/4 av Sveriges hbtq-jag vet inte vad jag är
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in