Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-11-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Spelar det någon roll att det inte hunnit registreras hos Skatteverket än?

Om de varit svenskar som hållit ett bröllop i en kyrka och fått prästens välsignelse men ännu inte fyllt i papperna till Skatteverket, hade det gjort skillnad?

Eller om man betraktar dem som förlovade i stället för gifta, hade det gjort någon skillnad?

Det är ju bara att haka upp sig på meningslösheter, och i vilket syfte? Att ge sig på människor som just fått mängder med släktingar inklusive små barn dödade?

Det tycks stå helt klart att dessa människor har dödats i vad som bara kan beskrivas som en krigsförbrytelse från israels sida.

Och El-Haj sympatiserar med Fatah som alltid varit rivaler/motståndare till Hamas.

Dom har haft ett halvår på sig att registrera sitt giftermål men dom har struntat i det troligtvis för att kunna få bostadsbidrag för henne då hon studerar.
För övrigt så är de döda släktingarna ointressant då El-Haj är Hamasälskare oavsett. Sen så pekar allting mot att de döda släktingarna är en lögn då andra muslimer kört samma lögn om 36 döda. Sossarna har alltså politiker som stöder terrorister det är sjukt om något. Vanligt folk borde begripa hur sjukt detta parti är.
Det är uppenbart att du ljuger något enormt.
Han är på en minnesstund för en Hamasgrundare och på konferens i Malmö med representanter för Hamas.
Men du tror att han stöder Fatah, hans arbete mot Hamas är avslöjat som lögn, det finns inga motioner eller några bevis på det. Varför jo för El-Haj har ljugit hela tiden. Det är vad dessa människor gör.

Är du en arab eller vänsterbliven svensk?

Utöver det så är sossarna landsförrädare som har vurmat för terrororganisationer sen 70-talet.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2023-11-23 kl. 12:01.
Citera
2023-11-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Är du en arab eller vänsterbliven svensk?.

Så svensk man kan bli enligt vad jag hittat i kyrkoböckerna.

Vänsterbliven vet jag inte. Jag ser mig numera varken som höger eller vänster. Ibland har högern rätt, ibland vänstern. Man skall inte vara dogmatisk. "Socialkonservativ" som SD kallar sig för kommer nog rätt nära vad jag skulle definiera mig själv som och det är även SD jag röstat på i samtliga val de senaste 10 åren.

Citat:
Dom har haft ett halvår på sig att registrera sitt giftermål men dom har struntat i det troligtvis för att kunna få bostadsbidrag för henne då hon studerar.

Det låter troligt. Men vad har det egentligen med sakfrågan att göra? De är ett par och deras släktingar i Gaza dödades av israel.

Citat:
För övrigt så är de döda släktingarna ointressant då El-Haj är Hamasälskare oavsett. Sen så pekar allting mot att de döda släktingarna är en lögn då andra muslimer kört samma lögn om 36 döda. Sossarna har alltså politiker som stöder terrorister det är sjukt om något. Vanligt folk borde begripa hur sjukt detta parti är.

Döda barn blir inte ointressanta på grund av släktingars politiska åsikter.

Det räcker med att se på bilderna på TV på hur Israel gång på gång släpper enorma bomber inne i ett av världens mest tätbefolkade områden för att man skall förstå att ingen behöver ljuga om att människor dödats.

Många vanliga människor i Sverige tycks drabbats av blint hat mot muslimer. Det har blivit tydligt nu under kommentarerna till kriget i Gaza.

Jag förstår det. Människor som blir förnedringsrånade, gruppvåldtagna och allmänt utnyttjade tenderar att bli hatiska. Så de sämsta elementen bland invandrarna har gjort en hyfsat stor del av befolkningen hatisk mot alla som ser ut som dem.

Det är förståeligt men samtidigt är det djupt tragiskt.

Jag skulle önska att invandringskritik och förespråkande av en hård linje (invandringsstopp + repatriering av somalier och andra som inte går att integrera) borde gå att kombinera med en humanistisk grundsyn där man inte önskar människor i andra länder illa. Och jag förstår inte varför många väljer att agera som hejarklack till Israel.
Citera
2023-11-23, 12:31
Citat:
Ursprungligen postat av Ohlstedt
https://samnytt.se/se-anderssons-gra...rrorromantiker

Under föregående vecka hölls en EU-politisk partiledardebatt i riksdagen. Statsminister Ulf Kristersson (M) hävdade att han ser en terrorromantik inom Socialdemokraterna. Men det var något som S-ledaren Magdalena Andersson inte ville kännas vid samtidigt som hon försvarade sitt parti genom att försöka börja gråta. Andersson hittade även på ett nytt namn till sin ”Hamas-kramande” partikollega Jamal El-Haj – han kallades ”Jamal Hamas”.

Ja om både siffrorna inte stämmer (hur många El Hajj verkligen förlorat i kriget-Magdalena hävdar gråtandes att det är uppemot 36) , men även historian bakom detta.

Vem ryker då? Visst borde förtroendet för Magdalena Andersson vara förbrukat totalt om det visar sig att hon kommit med totalt oriktiga uppgifter angående denna palestinier som sitter i den svenska riksdagen?

Ingen ryker någonsin i Sverige för någonting, det är sen gammalt. Man blir bara förflyttad till en annan statlig eller kommunal höginkomsttjänst som inte är lika iögonfallande som den tidigare.
Citera
2023-11-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det är uppenbart att du ljuger något enormt.
Han är på en minnesstund för en Hamasgrundare och på konferens i Malmö med representanter för Hamas.
Men du tror att han stöder Fatah, hans arbete mot Hamas är avslöjat som lögn, det finns inga motioner eller några bevis på det. Varför jo för El-Haj har ljugit hela tiden. Det är vad dessa människor gör.

Är du en arab eller vänsterbliven svensk?

Utöver det så är sossarna landsförrädare som har vurmat för terrororganisationer sen 70-talet.

Det fetade. Jo det gör det! Från faktarutan i Expressenartikeln:
"El-Haj var en av S-ledamöterna bakom en riksdagsmotion daterad den 5 oktober, två dagar före Hamas attack mot Israel. ”Hamas är en terroriströrelse, född ur extrema omständigheter och vars mål vi inte delar”, stod det bland annat. Han har även skrivit under andra motioner som är kritiska mot terrororganisationen. I en kommentar till TT den 16 november sade han att han tar ”starkt avstånd” från Hamas."

Lite märkligt sammanträffande två dagar innan attacken. Kände de här personerna tilll vad som var på gång?

Det är lätt att säga "tar starkt avstånd" från Hamas men varför var han så ovilig att ge en intervju till TV4 och säga det i TV? Lättare att ljuga på ett "papper" då det inte kan granskas ansiktsuttryck som kan visa att person ljuger som exempel.

Tyvärr kommer inte det här att rendera att någon av dessa ryker är vad jag tror och om någon gör det är det El-"Hamas" Haj som med stor sanorlighet blir politisk vilde eller möjligtvis en historia att han lämnar av hälso/familjeskäl det kan rädda S från att tappa väljare annars kommer medföra ett visst tapp på väljare till S om han blir vilde.
Citera
2023-11-23, 13:29
Moderator
Tinuviels avatar
Alltså, förtroendet för Magdalena Andersson kommer aldrig att ryka oavsett vad som kommer fram. Hon är så omhuldad av partiet och media att hon som ”statsman och landsmoder” är närmast oberörbar.

Minns också att hon i opinionsundersökningar har högt förtroende bland vanliga människor. Obegripligt för mig men den bild som kablas ut via media avspeglar det förtroendet och bidrar också till att upprätthålla bilden.

El-Hamas kan offras men inget av detta kommer skvätta på Andersson eller för den skull partiet.
Citera
2023-11-23, 13:39
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Det fetade. Jo det gör det! Från faktarutan i Expressenartikeln:
"El-Haj var en av S-ledamöterna bakom en riksdagsmotion daterad den 5 oktober, två dagar före Hamas attack mot Israel. ”Hamas är en terroriströrelse, född ur extrema omständigheter och vars mål vi inte delar”, stod det bland annat. Han har även skrivit under andra motioner som är kritiska mot terrororganisationen. I en kommentar till TT den 16 november sade han att han tar ”starkt avstånd” från Hamas."

Lite märkligt sammanträffande två dagar innan attacken. Kände de här personerna tilll vad som var på gång?

Det är lätt att säga "tar starkt avstånd" från Hamas men varför var han så ovilig att ge en intervju till TV4 och säga det i TV? Lättare att ljuga på ett "papper" då det inte kan granskas ansiktsuttryck som kan visa att person ljuger som exempel.

Tyvärr kommer inte det här att rendera att någon av dessa ryker är vad jag tror och om någon gör det är det El-"Hamas" Haj som med stor sanorlighet blir politisk vilde eller möjligtvis en historia att han lämnar av hälso/familjeskäl det kan rädda S från att tappa väljare annars kommer medföra ett visst tapp på väljare till S om han blir vilde.
Ja, det var ju intressant.

Vad gäller politisk vilde tror jag socialdemokraternas största rädsla är att det inte stannar vid det utan att han officiellt då skulle ansluta sig till Nyans. En företrädare för det partiet i riksdagen skulle öka chanserna rejält för att de skulle ta sig in för egen kraft nästa väl. Det skulle drabba socialdemokraterna och det är ju ändå det som alltid väger tyngst för partiet.
Citera
2023-11-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, det var ju intressant.

Vad gäller politisk vilde tror jag socialdemokraternas största rädsla är att det inte stannar vid det utan att han officiellt då skulle ansluta sig till Nyans. En företrädare för det partiet i riksdagen skulle öka chanserna rejält för att de skulle ta sig in för egen kraft nästa väl. Det skulle drabba socialdemokraterna och det är ju ändå det som alltid väger tyngst för partiet.

Ja nu tog du upp det som jag tänkte men inte skrev och det är ev att han byter till just Nyans, Mikail Yüksel har gått ut med att han vill se att terrorstämpeln tas bort så vi vet var han står i frågan gällande Hamas.

Svårt att sätta odds på utfall men minst ger nog att det inte händer någonting vi ser inget större intresse från media att göra något större drev i den här frågan av förståeliga skäl där vissa medier (läs SR & SVT) inte vill stöta sig med sina favoriter.

OT här men såg ett klipp igår där Hallengren (S) kom in till pressträff sade hej och fick ettt "kärvänligt klämkäckt! HEJ! från en ung? kvinnlig journalist (vet inte från vilken media) men reagerade på det och har inte upplevt det på andra pressträffar. Jaja en parentes från ämnet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in