Citat:
Ursprungligen postat av
Mosquitoseven
Är du en arab eller vänsterbliven svensk?.
Så svensk man kan bli enligt vad jag hittat i kyrkoböckerna.
Vänsterbliven vet jag inte. Jag ser mig numera varken som höger eller vänster. Ibland har högern rätt, ibland vänstern. Man skall inte vara dogmatisk. "Socialkonservativ" som SD kallar sig för kommer nog rätt nära vad jag skulle definiera mig själv som och det är även SD jag röstat på i samtliga val de senaste 10 åren.
Citat:
Dom har haft ett halvår på sig att registrera sitt giftermål men dom har struntat i det troligtvis för att kunna få bostadsbidrag för henne då hon studerar.
Det låter troligt. Men vad har det egentligen med sakfrågan att göra? De är ett par och deras släktingar i Gaza dödades av israel.
Citat:
För övrigt så är de döda släktingarna ointressant då El-Haj är Hamasälskare oavsett. Sen så pekar allting mot att de döda släktingarna är en lögn då andra muslimer kört samma lögn om 36 döda. Sossarna har alltså politiker som stöder terrorister det är sjukt om något. Vanligt folk borde begripa hur sjukt detta parti är.
Döda barn blir inte ointressanta på grund av släktingars politiska åsikter.
Det räcker med att se på bilderna på TV på hur Israel gång på gång släpper enorma bomber inne i ett av världens mest tätbefolkade områden för att man skall förstå att ingen behöver ljuga om att människor dödats.
Många vanliga människor i Sverige tycks drabbats av blint hat mot muslimer. Det har blivit tydligt nu under kommentarerna till kriget i Gaza.
Jag förstår det. Människor som blir förnedringsrånade, gruppvåldtagna och allmänt utnyttjade tenderar att bli hatiska. Så de sämsta elementen bland invandrarna har gjort en hyfsat stor del av befolkningen hatisk mot alla som ser ut som dem.
Det är förståeligt men samtidigt är det djupt tragiskt.
Jag skulle önska att invandringskritik och förespråkande av en hård linje (invandringsstopp + repatriering av somalier och andra som inte går att integrera) borde gå att kombinera med en humanistisk grundsyn där man inte önskar människor i andra länder illa. Och jag förstår inte varför många väljer att agera som hejarklack till Israel.