Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-11-23, 07:03
  #25
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Jag vill ha källa på att det här skulle varit vida känt för 10 år sedan. Allt jag hittar på google relaterat till fake lyssningar och pengatvätt leder mig till artiklar från typ 2022 som tidigast. Så det verkar inte ha varit så speciellt allmänt känt bland gemene man. Åtminstone inte tillräckligt för att kalla någon korkad för att hen inte kände till det.

Rapparen Mange Smith köpte 100000 lyssningar för att visa att det är möjligt och det skrevs om det i bland annat svt januari 2020. Då lär det varit en välkänt ett tag innan det iallafall.
Citera
2023-11-23, 07:56
  #26
Medlem
Har själv fått mitt konto hackat av såna där bottar ungefär 3 ggr.

Den lyssnar på okänd skitmusik så mycket den bara kan. Botten reagerar inte på att ljudet är av men om jag försöker byta låt byter den snabbt tillbaka.

Såg en artikel om att Spotify förlorar flera miljoner på såna där botlyssnare.

Botskaparna laddar upp generisk skitmusik i all oändlighet, nästan alla låtar hade <5000 lyssningar.
__________________
Senast redigerad av davetheslave 2023-11-23 kl. 08:01.
Citera
2023-11-23, 13:20
  #27
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Från OMNI:

"Spotify ändrar sin policy och inför böter för falska lyssningar. Det skriver streamingjätten på sin blogg.

Spotify skriver att det ”investerar kraftigt” för att motverka falska lyssningar, men tillägger att ”elaka aktörer” fortsätter att försöka sno åt sig intäkter från ”ärliga och hårt jobbande artister”.

Bolaget kommer implementera den nya policyn i början av 2024. Distributörer kommer debiteras per låt när falska lyssningar upptäcks."

vad är falska lyssningar för nåt? 🤔

Säkert repeatlyssningar ?

Hade saker vrt normalt hade de inte behövt sälja knark som de måste tvätta pengar för
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback