Misslyckas hon kapitalt kommer hon få ännu mer betalt när hon befordras till landshövding.
Med henne lär det bli ännu mer "synd" om alla hundratusentals kriminella i Sverige.
Gör mig till polischef så återinsätter jag baseball-ligan i tjänst direkt fast med nytt friskt blod och över hela landet. Pizza och bullar byts ut mot krossade knäskålar.
Senast redigerad av Juristen08 2023-11-22 kl. 23:12.
Det finns ju nordenchefer på privata bolag som tjänar det dubbla, det då för att vara chef över 100 personer. Rikspolischefen styr över en organisation som har ungefär 35 000 anställda. Låter snarare som en usel lön sett till ansvaret...
Vad får ens Volvo Cars VD i lön, med 22 000 anställda, i lön? En och en halv rikspolischefsÅRSLÖN i månaden ungefär när jag googlade. Ungefär 35 miljoner kronor per år. Då har Volvo lite mer än hälften så många anställda som polisen.
Känns som att folk som klagar på den här lönen i tråden helt saknar perspektiv.
Om du inte köpt en ny Volvo så betalar du knappast VD:s lön.
Senast redigerad av JymdKjam 2023-11-22 kl. 23:05.
Det finns ju nordenchefer på privata bolag som tjänar det dubbla, det då för att vara chef över 100 personer. Rikspolischefen styr över en organisation som har ungefär 35 000 anställda. Låter snarare som en usel lön sett till ansvaret...
Vad får ens Volvo Cars VD i lön, med 22 000 anställda, i lön? En och en halv rikspolischefsÅRSLÖN i månaden ungefär när jag googlade. Ungefär 35 miljoner kronor per år. Då har Volvo lite mer än hälften så många anställda som polisen.
Vilket "ansvar"? Thornberg blev ju befordrad till landshövding när han misslyckades.
Lönen är i underkant med tanke på att det just nu är mer eller mindre omöjligt att kunna lösa de problem som Rikspolischefen förväntas hantera, samt att vederbörande på grund av det kommer att bli skinnflådd i media och se sitt rykte ryka all världens väg.
Klart det är skillnad på privata jobb och de som VI finansierar. Tycker förövrigt privata bolagschefer har alldeles för hög lön också. På 70-talet hade de mycket lägre och ÄNDÅ var betydligt skickligare.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!