Citat:
Ursprungligen postat av
Adjunkten2002
Hej, jag är en kille på 21år (alltså född 2002). Efter att jag tog studenten så fick jag ganska snabbt ett längre vikariat som lärare på den kommunala högstadieskolan. Jag har nu följt samma klasser från att de gick i sjuan, som nu är nior och ska lämna högstadietiden. Har nu ett dilemma kring en tjej elev. Eleven är 15 år (född 2008).
Vi har klickat bra personlighetsmässigt och haft en skämtsam jargong mellan oss sen tidigt. Utseendemässigt har jag tyckt hon är riktigt sött, med lite fina former. Vår relation har kunnat utvecklas så mycket då jag har undervisat i franska. Ett språk som inte många väljer, de har slutat elever under tidens gång. Totalt består gruppen nu av tre elever, så där har vi kunnat prata mycket.
Den skämtsamma jargongen utvecklades mer under åttan till en flörtig sådan, där hon var först med det och jag tog efter. Under åttan, sommarlov och nu i nian har hennes kropp och former utvecklas från sött till riktigt snygg, som gör att jag ser på henne med andra ögon och får ”förbjudna tankar” i huvudet.
Sen bara för någon vecka sedan har vi lagt till varandra på snapchat och där har hon verkligen ingen spärr för vad hon tycker om mig. Hon har skrivit att hon tycker om mig och att jag är snygg, att vi borde ses för att mysa och mycket annat som är egentligen olämpligt för att vara elev och lärare. Här kan man tycka att jag borde vara den äldre och inte bekräfta henne tillbaka, detta har jag dock inte gjort.
Hur ska jag tänka kring detta? Borde jag dra i nödbromsen och totalt stoppa allt? Gå vidare med henne och göra… ni vet… eller finns det andra alternativ?
Alla svar är jag tacksam till!
Säg upp dig, börja köra lastbil i södra dalarna (Anders Eklunds rutt är nog ledig ännu) och satsa på henne. Din livs kärlek är värd mer än ett fjuttigt lärarjobb. Carpe diem, memento mori