• 6
  • 7
2024-12-09, 14:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det är extremt stor skillnad mellan en 15-åring och en 21-åring. Här behöver vi inte ens diskutera det märkliga i att en 21-årig lärare funderar på att ligga med sin 15-åriga elev, det räcker med att stanna vid att lärare ska ha en professionell kontakt med sina elever. Punkt.

har du missat att det är ett lärarVIKARIE jobb ?

Han avstår väl inte sitt livs stora kärlek för ett jävla vikariat ?

Nej, gör om gör rätt.

Säg upp dej och satsa på relationen. 6 års ålders skillnad är acceptabelt.
Citera
2024-12-09, 16:18
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
har du missat att det är ett lärarVIKARIE jobb ?

Fullständigt irrelevant. Först säger man upp sig.
Citera
2024-12-09, 16:33
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjunkten2002
Hej, jag är en kille på 21år (alltså född 2002). Efter att jag tog studenten så fick jag ganska snabbt ett längre vikariat som lärare på den kommunala högstadieskolan. Jag har nu följt samma klasser från att de gick i sjuan, som nu är nior och ska lämna högstadietiden. Har nu ett dilemma kring en tjej elev. Eleven är 15 år (född 2008).

Vi har klickat bra personlighetsmässigt och haft en skämtsam jargong mellan oss sen tidigt. Utseendemässigt har jag tyckt hon är riktigt sött, med lite fina former. Vår relation har kunnat utvecklas så mycket då jag har undervisat i franska. Ett språk som inte många väljer, de har slutat elever under tidens gång. Totalt består gruppen nu av tre elever, så där har vi kunnat prata mycket.

Den skämtsamma jargongen utvecklades mer under åttan till en flörtig sådan, där hon var först med det och jag tog efter. Under åttan, sommarlov och nu i nian har hennes kropp och former utvecklas från sött till riktigt snygg, som gör att jag ser på henne med andra ögon och får ”förbjudna tankar” i huvudet.

Sen bara för någon vecka sedan har vi lagt till varandra på snapchat och där har hon verkligen ingen spärr för vad hon tycker om mig. Hon har skrivit att hon tycker om mig och att jag är snygg, att vi borde ses för att mysa och mycket annat som är egentligen olämpligt för att vara elev och lärare. Här kan man tycka att jag borde vara den äldre och inte bekräfta henne tillbaka, detta har jag dock inte gjort.

Hur ska jag tänka kring detta? Borde jag dra i nödbromsen och totalt stoppa allt? Gå vidare med henne och göra… ni vet… eller finns det andra alternativ?

Alla svar är jag tacksam till!

Du borde gå till rektor omedelbart och berätta att du är pedofil och att du därför omedelbart borde tas ur tjänst för att bespara dig själv och skolan skam när det blir känt att du som lärare snapchatar privat med 15 åriga tjejer som står i beroendeställning till dig.
Citera
2024-12-09, 20:10
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01BinaryMachine01
Visserligen ett tag sedan du skrev det där men som lärarvik borde du känna till att lagen ser särskilt allvarligt på förhållanden - av alla slag, där din elev är i beroendeställning till dig, dra i nödbromsen NUUU annars riskerar du att förstöra både hennes och ditt liv och jag hoppas verkligen både för din skull och hennes att du lät förnuft och mognad segra.
Tonårstjejer är INTE din planhalva, inse det.

Helt fel ditt pervo, ts riskerar ett hårt straff pga vad lagen kallar för beroendeställning.

Jag hoppas verkligen att du trollar för annars är du en riktigt korkad idiot....och pervers, varför är du en så osäker nolla att du måste grooma barn?

det är bra, sitt du där med din lille kukbur på dig och virka på en ny tröja som en duktig liten gubbtant medans alfahannarna får knulla alla unga brudar, blir bara mier fitta år oss
Citera
2024-12-10, 12:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Fullständigt irrelevant. Först säger man upp sig.

Självklart , sen blir det åka av !
Citera
2024-12-22, 19:49
Medlem
Nytt lag förslag på gång angående yngre än 18 år

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ella_hc021089/
Citera
2025-01-11, 14:11
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Nytt lag förslag på gång angående yngre än 18 år

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ella_hc021089/

Men enligt förslaget skulle en 85-åring kunna ga laglig sex med en 18-åring wfterson förslaget om 5 års åldetskillnad vara gäller de under 18 år.

En 85 åring och en 18 åring . Fräscht. Verkligen. Jättefräscht.
Citera
2025-01-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjunkten2002
Hej, jag är en kille på 21år (alltså född 2002). Efter att jag tog studenten så fick jag ganska snabbt ett längre vikariat som lärare på den kommunala högstadieskolan. Jag har nu följt samma klasser från att de gick i sjuan, som nu är nior och ska lämna högstadietiden. Har nu ett dilemma kring en tjej elev. Eleven är 15 år (född 2008).

Vi har klickat bra personlighetsmässigt och haft en skämtsam jargong mellan oss sen tidigt. Utseendemässigt har jag tyckt hon är riktigt sött, med lite fina former. Vår relation har kunnat utvecklas så mycket då jag har undervisat i franska. Ett språk som inte många väljer, de har slutat elever under tidens gång. Totalt består gruppen nu av tre elever, så där har vi kunnat prata mycket.

Den skämtsamma jargongen utvecklades mer under åttan till en flörtig sådan, där hon var först med det och jag tog efter. Under åttan, sommarlov och nu i nian har hennes kropp och former utvecklas från sött till riktigt snygg, som gör att jag ser på henne med andra ögon och får ”förbjudna tankar” i huvudet.

Sen bara för någon vecka sedan har vi lagt till varandra på snapchat och där har hon verkligen ingen spärr för vad hon tycker om mig. Hon har skrivit att hon tycker om mig och att jag är snygg, att vi borde ses för att mysa och mycket annat som är egentligen olämpligt för att vara elev och lärare. Här kan man tycka att jag borde vara den äldre och inte bekräfta henne tillbaka, detta har jag dock inte gjort.

Hur ska jag tänka kring detta? Borde jag dra i nödbromsen och totalt stoppa allt? Gå vidare med henne och göra… ni vet… eller finns det andra alternativ?

Alla svar är jag tacksam till!

Du får det enkla korta svaret, låt bli för din och hennes skull
Citera
2025-01-16, 11:36
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-spade
Men enligt förslaget skulle en 85-åring kunna ga laglig sex med en 18-åring wfterson förslaget om 5 års åldetskillnad vara gäller de under 18 år.

Fräscht och fräscht. Vem av de två vuxna tycker du ska bli fälld och för vilket brott? Att genom att ha haft sex med någon var ålder skiljer sig från normen ha äcklat tredje part?
Citera
2025-01-23, 22:59
Medlem
Du sitter redan i skiten. Kommer det ut att ni snappar och vad ni chattar om så är jobbet kört, och säkert en del annat också. Ni har alltså redan en olämplig relation. Du behöver ta dig ut ur det här, antingen får du erkänna allt för chefen och hoppas att du kommer undan med en utskällning, eller så får du avveckla relationen på ett sätt så att hon varken känner sig sviken, äcklad eller vill ha mer.

Ni är båda barn till stor del och har velat flörta och utforska som en del av ert lärande. Men det är ofta allt sånt här är, och risken är stor för dig att hon inte alls är redo för ett nästa steg utan snabbt reagerar negativt på situationen. Tänk då på att hon lätt kan reagera omoget och utan konsekvenstänk, eftersom att hon är ett barn, så det kan bli jävligt jobbigt för dig. Jag avundas dig inte överhuvudtaget.
Citera
2025-01-23, 23:22
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-spade

Där är lösningen enkel. Femårsregeln bör gälla oavsett ålder. Är han 52 och hon 46 så ska han dömas för våldtäkt även om de är gifta. Äktenskap mellan vuxna parter där mer än fem år skiljer mellan makarna ska tvångsupplösas och mannen ska fängslas.

Låter det bra?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in