Citat:
Ännu större anledning för oss att vinkla och sprida så Sverigevänlig information som möjligt.
Israel har ertappats förut då de betett sig illa och ljugit. Precis som Hamas.
Missförstå mig inte nu. Jag avskyr Hamas och det som dessa vidriga undermänniskor gjorde i Oktober. Det betyder inte att jag litar på allt som kommer från Israels mun för det.
Båda sidor har ett intresse av att mörka sina egna tillkortakommanden och att ljuga.
Jag ser inte varför Israel helt plötsligt skulle vara sanningens hjältar bara för att de hatas av Hamas och har så gjorts i årtionden.
Israel har ertappats förut då de betett sig illa och ljugit. Precis som Hamas.
Missförstå mig inte nu. Jag avskyr Hamas och det som dessa vidriga undermänniskor gjorde i Oktober. Det betyder inte att jag litar på allt som kommer från Israels mun för det.
Båda sidor har ett intresse av att mörka sina egna tillkortakommanden och att ljuga.
Jag ser inte varför Israel helt plötsligt skulle vara sanningens hjältar bara för att de hatas av Hamas och har så gjorts i årtionden.
Jag tror inte att jag påstod att de är några sanningens hjältar. De ljuger och fulspelar som de flesta demokratier av västerländskt snitt. När det gagnar dem.
Min poäng är att de inte är en terrorgrupp, och det är ju Hamas enligt alla definitioner.
När IS eldade upp religiösa minoriteter levande i Irak var det ingen som menade att det som sades från den irakiska regimen - som sannerligen är korrupt - var likvärdigt med det som meddelades från IS. Världen hade heller inga problem med att sluta upp mot IS.
Nu är det annorlunda. ”Palestinavänner” på universitet lindar in sig i Hamas-flaggor som sympatiåtgärder. Våra tjusiga medier, detta i Sverige alltså, rapporterar glatt om ”motstridig information från Hamas och Israels regering”.
Vill man verkligen veta något om terrorattacken, kidnappningarna och israelernas fruktlösa försök till förhandling innan man till slut går in med marktrupper i Gaza får man läsa internationell media. I Sverige får vi veta att de palestinier som släpps är övervägande ”kvinnor och unga män”. Man nämner sällan vad de här personerna gjort för att hamna i finkan eller vilka terrorgrupperingar de tillhör.
Gud förbjude att vi får liknande problem med våra araber i Sverige. Men om vi får det hoppas jag verkligen att vi får större förståelse av omvärlden än vad israelerna får. Annars är vi också snart sönderbombade, halshuggna och våldtagna medan omvärlden hejar på. För att sen bryta ut i ramaskri och kändisupprop om vi försöker försvara oss. Det är absolut noll och ingen skillnad mellan dessa scenarion.