2023-11-26, 19:21
Medlem
Jag vill inte kritisera flashback, men tänk om alla som skrev här började blogga istället med annonser på sin sida, hur mycket hade de kunnat tjäna?

Paow Nilsson och andra bloggerskor har gjort miljarder på att blogga sedan början av 2006, började dom och tjänade runt:

Citat:
Paulina "Paow" Danielsson var en av Sveriges största bloggare för några år sedan och tjänade 80 000 kronor i månaden som nittonåring

Detta är ganska bra, många som skriver på flashback hade kunnat tjäna pengar på att blogga istället för att skriva här på sidan, och varit miljardärer som vissa bloggare är, Pewdiepie och Mrbeast bloggar också fast på youtube istället.

Men börjar ni idag kanske ni kan tjäna pengar ändå, vad tror ni? Har själv funderat på att blogga via byethost, deras tjänst är ju helt gratis, tror ni det går att tjäna pengar via dom och deras webbhosting? :P

Vissa av oss är pensionärer som denna killen,

https://miljonar.blogspot.com/

Han är nu miljonär och pensionerad redan vid 40 års åldern, vem pallar jobba mer än så ändå? Flashback är fantastiskt men det är många inlägg ni skriver.

Antar genom att blogga och annat över internet?
Citera
2023-11-26, 19:24
Medlem
Jag har varit reggad här sedan 2007, och inte tjänat en krona, har dock gjort mer än flera tusen inlägg. Med andra trollkonton.

Edit:

Det är mest nyheter och media, även polisen som hänger på flashback nuförtiden, enligt denna undersökning:

https://se.trustpilot.com/review/www.flashback.org

Bättre att tjäna pengar på egen sida och ändå ha kul med att blogga.
Senast redigerad av Ravensheld 2023-11-26 kl. 19:30.
Citera
2023-11-26, 19:41
Medlem
De flesta hade inte tjänat många kronor på att byta plattform eftersom de måste börja marknadsföra sig (och det kostar pengar) samt att deras åsikter och poster inte är något gemene man nödvändigtvis vill läsa.

Det finns nog tusentals blogerskor i Sverige som inte tjänar ett skit, därutöver folk som postar deras vardag på TikTok, Snapchat och Instagram etc. Det handlar om att antingen erbjuda något unikt/eget eller att ha tur för att kunna tjäna pengar på sina åsikter. Utseende (och smink) hjälper också i frågan men där tror jag inte FB:s användarbas har så mycket att erbjuda.

De flesta Flashbackare postar samma sorts åsikter och vill vara anonyma. I övrigt så erbjuds inte så mycket annat intressant från deras vardag och det diskuteras mest folkliga åsikter kring befintlig forskning och vad övriga eliten i samhället gör, därtill frågor och svar på personliga småproblem i vardagen för pöbeln.

Edit: Brottskategorin är stor på FB men det är samma sak där; pöbeln diskuterar hur illa det är och vem som ligger bakom brotten men inte mer än så. Media plockar eventuellt upp information och tjänar lite pengar på det men profilerna på FB är anonyma och inget större värde finns att börja alternativa-blogga. Det finns ett par hemsidor för sån information redan och det är välkänt på FB.
Senast redigerad av Kiiingens 2023-11-26 kl. 19:50.
Citera
2023-11-26, 19:45
Medlem
Guldådern för bloggande är förbi. AI kommer ta kål på många bloggar. Sen orkar folk inte läsa längre.

Bättre du börjar göra korta TikTok videor eller dylikt.
Citera
2023-11-26, 20:28
Medlem
Blaskas avatar
Jag har skrivit här sedan 2008. Har väl snittat på 30-40k rent varje månad. Under covid tjänade jag mer.
Citera
2023-11-26, 20:53
Medlem
Paow heter inte nilsson men danielsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här