Citat:
Ursprungligen postat av
retardator
Utan att välja sida: är den svenska marknaden verkligen så viktig för Tesla att Elon inte bara hux flux utlyser en totalblockad av Svea rike? Grabben verkar ju ha ett visst inflytande över en del företeelser som tex batterimarknaden, rymden, media, pengar etc, han skulle väl kunna kväva Sverige till cyanos ganska lätt om han skulle vilja det?
Ja, och med besked.
Såg just ett klipp där han i en intervju får frågan vad han ska göra nu med Twitter när många stora annonsörer bojkottar honom för att han står för yttrandefrihet;
"- F* them!"
Var hans svar. Vad behöver han bry sig om dem i jämförelse med de världsledande företag som han med sitt entreprörskap har skapat. Vad behöver han bry sig om pyttesmå lilla detaljhandlare som Dinsey och Coca Cola och Addidas? Vill de inte annonsera så får de låta bli, det har alltid varit frivilligt. Var det förresten så att de annonserade för att de visste att det ökade deras försäljning, inte av någon slags politisk välgörenhet gentemot Elon Musk. Oh well, låt dem låta bli.
Och om svenska "fuckit" tänker han så klart att, nä den äckliga toan kan jag skita i. Vill de inte bygga mina bildelar där, så slipper de göra det. Jag hittar andra som är villiga att göra jobbet istället. Ett helt okänt koncept för självmordssossarna i Sverige. Fattar inte vad de utsätter sig sjävla för, det kallas "konekvenser".
"- Jag beordrade ju dig att du ska lyda mina order för att jag är självutnämnd jätteclownpamp och alla mina ordrar jag uttalar måste därför alltid åtlydas av alla mina slavar!!!"
"- Drown and die, din pajas! Good bye. Det är ju jag som skapar alla saker som gör att du kan leva. Du skapar inte ett skit. Det är därför det är JAG som bestämmer över dig, hur du än skriker dig hes med dina hatglosor."