Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Jag r skert mer partisk n dig med tanke p att jag bor nra Jnkping s jag r nog mest besviken ver flytten och det gynnar sklart andra t.ex. dig. Och rligt talat, jag var dr p LAN senast 2003, och sedan dess har mycket ndrats mrkte jag nu fr knappt en vecka sedan.

Det var extremt mycket strre vad gller expos och fretag som hade montrar. Senast jag var dr s var det knappt ngot, men andra sidan var det betydligt strre vad gllde LAN:et 2003. S nej, jag vet nog inte mer n dig, men jag noterade ett ganska stort fokus-flytt frn LAN till mer t vanlig mssa.

Lite synd kan jag tycka d Dreamhack var nrdarnas LAN-mssa nr det begav sig. Men det kanske har spelat ut sin roll? Jag var mest dr fr min sons skull som gillar CS, och det var turnering och snt och det gillade ju han. Vore rtt roligt med en stor E-sports mssa i Sverige, och LAN:et kan tas ver av ngra andra drivna mnniskor kanske och d r det en win-win.

Ja det dr med LAN var kanske vr tid. Jag var ocks dr 03, det var fett
Citera
2023-12-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Det r vl bara att starta upp ett nytt LAN-Event under nytt namn, nytt bolag p Elmia? Eller finns det ngot konkurrensavtal som omjliggr detta?

Detta r vad jag hoppas p. nnu bttre om det grs i sann freningsanda. Gr en kickstarter av det dr folk fr frkpa biljetter, samtidigt som alla blir medlemmar som kper en biljett. Fr du ihop +1000 medlemmar s blir freningen klassad som en riksorganisation och kan sledes f nnu mer pengar ifrn tex sverok. Nu behver vi bara ngra eldsjlar som vill driva projektet, fr den ekonomiska delen kan nog lsas. Sen mste man ju inte ha hela elmia-hallen, utan boka upp yta efter intresse.
Citera
2024-09-03, 20:55
Medlem
Ett utmrkt tillflle att gra upp med det kommersiella missfoster som Dreamhack har utvecklats till och starta upp ett nytt LAN med sjl och hjrta. Dr fokus r p riktiga gamers och inte p fretag, influensers och skit.

Dreamhack Stockholm kommer att bli en fritidsgrd fr kriminella orten-barn. Ls fast grejerna. Vidrigt.
Citera
2024-09-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Detta r vad jag hoppas p. nnu bttre om det grs i sann freningsanda. Gr en kickstarter av det dr folk fr frkpa biljetter, samtidigt som alla blir medlemmar som kper en biljett.
Precis s! Jag r den frsta att stlla mig i kn.
Citera
2024-09-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTratt
Precis s! Jag r den frsta att stlla mig i kn.

Nu r det ju klart att dh flyttar fr gott frn Jnkping. Jag ser ju mjligheten fr nystart hr. Kanske inte 5-10 000 datorer, men snarare backa tillbaka till +100 dator-lan och brja dr, med fokus p demo -och mindre speltvlingar. Att bedriva en spass stor verksamhet som dh var nr det var som strst, krver diverse vakter, infrastruktur mm, vilket kanske inte r det man sker nr man vill anordna/ka p lan. Man behver kanske inte ens bedriva lanet i Elmia-hallen, utan en gymnastiksal eller dylikt i Jnkping, fr hur man n vrider och vnder p det s ligger Jnkping relativt centralt om man ser till vart majoriteten av svenskar bor i landet.
Citera
2024-11-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Nu r det ju klart att dh flyttar fr gott frn Jnkping. Jag ser ju mjligheten fr nystart hr. Kanske inte 5-10 000 datorer, men snarare backa tillbaka till +100 dator-lan och brja dr, med fokus p demo -och mindre speltvlingar. Att bedriva en spass stor verksamhet som dh var nr det var som strst, krver diverse vakter, infrastruktur mm, vilket kanske inte r det man sker nr man vill anordna/ka p lan. Man behver kanske inte ens bedriva lanet i Elmia-hallen, utan en gymnastiksal eller dylikt i Jnkping, fr hur man n vrider och vnder p det s ligger Jnkping relativt centralt om man ser till vart majoriteten av svenskar bor i landet.

ven en mtesplats hos indiespelstudios.
Citera
2024-11-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Dreamhack var fr stort och uppstyrt fr mig redan nr jag sjlv var tonring. Om det folk sger att det r n mer s nu, aka kapitalist/fretagsjippo s knns det rimligt att flytta till Stockholm.

Men bttre hub (switch? heuhehuehu) i Stockholm vettifan. Jnkping ligger nog s nra centrum man kan komma om varje svensk ska ha s nra till ngot som mjligt.
Flyg r det enda Stockholm har bttre frbindelser till n Jnkping. Jnkping vinner i bde bil och tg. Vilket r det man tar till LAN, man flyger inte till ett LAN, folk kommer dit med datorer, skrmar, och annan utrustning.

En som aldrig varit p DH. Hur ltt r det att hitta parkering ver helgen? Vad kostar det?
I Stockholm, hur ltt r det att f parkering dr? I en eventhall i en storstad som r byggd fr just storstad, och event 99% av gsterna kommer dit ver dagen och utan utrustning.

Knns som det frmst r Stockholmare som kommer dra dit, vilket i och fr sig skert kan locka till sig fler n Jnkpings dito. I alla fall efter frsta eventet, mnga kommer nog frska sig p, men klaga och inte dra dit igen, om det inte finns tusentals dedikerade gratisparkeringar d.

Internationella beskare lr ka, men br vara marginellt. Som sagt; till LAN drar man med bil. Strre chans fr rika eller knda att komma dit. Men i mngd riktiga mnniskor, som ger riktiga inkomster, inte som ger fina foton fr att lura investerare och kta fanboys, kommer vara marginell. De fina fotona kommer dock locka till sig investerare och kta fanboys. S om x r r det 100% kuksugarjippo dr de riktiga lanarna mest r jobbiga "msten" som r i vgen.
Ni som brinner fr LAN. Starta en konkurrent redan nu r mitt tips. Ett LAN fr riktiga lanare allts.

Gllande den festivalansvariges citat s triggar det mig nstan, trots jag aldrig varit p DH.
Att ta Dreamhack till Stockholm r speciellt fr mig personligen. Gaming hr hemma i Stockholm och vi vill bidra till och utveckla den unika kulturen som gr spelvrlden i staden s speciell
Ingen, inte en enda, noll, av de som gillar DH bryr sig om vad som r speciellt fr dig personligen.
Gaming hr hemma i Stockholm ja... enda platsen i Sverige som har halvdana alternativ till annat n gaming. Stockholm r den plats i Sverige gaming hr minst hemma. Gaming hr hemma i Stockholm OCKS kper jag, men r inte direkt s det lter, och d han jobbar t SA s r det knappast det han menar heller.
Smstadsstoltheten han lyser med, passar inte med Sveriges strsta stad.
Smstadsstoltheten han lyser med, passar inte med att det r en strre stad som stjl en mindre stads evenemang, med enda orsak att det r en strre stad. Glufs glufs.

Stmmer ryktena att det kanske inte blir mer DreamHack i Sverige framver? Skulle anta att Saudiarabien vill ha Dreamhack till Riyadh bland annat.
Citera
2024-11-24, 10:51
Medlem
Verkar som att eventet blev smre..inga sovsalar och mer fokus p influencers.

Dessutom (om jag har lst rtt) hade de artistuootrdande dr. Blir ju svrt att sga att E-sport och spel r strre n musikindustrin om du mste ha dit artister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in