Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-11-28, 11:08
Medlem
Galdars avatar
Goddagens alla krom boffare , tänkte höra ifall det finns intresse för en klassisk Graff tävling med God Jul tema , nu får man inte vinna priser längre verkar det som , men omröstning kanske hade varit tillräckligt ?

Förr var det ofta massa guld trådar och tävlingar i Graff forumet saknar den tiden därför kommer jag med förslaget .

Om intresse finns så kan vi styra ihop regler tillsamans , tänker givetvis på papper och penna skiss och inte något digitalt medium .

Må bäst allesammans
Citera
2023-11-28, 11:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Goddagens alla krom boffare , tänkte höra ifall det finns intresse för en klassisk Graff tävling med God Jul tema , nu får man inte vinna priser längre verkar det som , men omröstning kanske hade varit tillräckligt ?

Förr var det ofta massa guld trådar och tävlingar i Graff forumet saknar den tiden därför kommer jag med förslaget .

Om intresse finns så kan vi styra ihop regler tillsamans , tänker givetvis på papper och penna skiss och inte något digitalt medium .

Må bäst allesammans

Varför inte göra en tävling med bästa julpyntning av Flashbackloggan? Kanske kan vår kära Admin ta på sig att plocka fram en logga i rätt format för de som älskar att leka med photoshop, publisher och allt vad det nu heter.
Jag är inte rätt person då jag endast klarar av gamla paint, tyckte paint 3D blev för meckig
Citera
2023-11-28, 11:24
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Varför inte göra en tävling med bästa julpyntning av Flashbackloggan? Kanske kan vår kära Admin ta på sig att plocka fram en logga i rätt format för de som älskar att leka med photoshop, publisher och allt vad det nu heter.
Jag är inte rätt person då jag endast klarar av gamla paint, tyckte paint 3D blev för meckig

Tack för förslaget , men det känns mer som grafisk design och hade troligtvis krävs kunskap inom Photoshop eller procreate eller liknande, i övrigt tycker jag att Flashback loggan är cool och tidlös , framförallt katten . Att bara pynta loggan med lite julgranskulor och pynt passar heller inte i Graff delen , faller mer innanför ramen om grafisk formgivning och design .

Tänker mig en mer nostalgisk god jul skiss tävling i sann Flashback anda
Citera
2023-11-28, 11:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Tack för förslaget , men det känns mer som grafisk design och hade troligtvis krävs kunskap inom Photoshop eller procreate eller liknande, i övrigt tycker jag att Flashback loggan är cool och tidlös , framförallt katten . Att bara pynta loggan med lite julgranskulor och pynt passar heller inte i Graff delen , faller mer innanför ramen om grafisk formgivning och design .

Tänker mig en mer nostalgisk god jul skiss tävling i sann Flashback anda

Ok, låter heller inte som något man kan vinna med minimala kunskaper i paint men jag förstår absolut tanken och det brukar kunna bli riktigt fina alster när de som kan sätter igång.

Jag hoppas du får till ett intresse och att fler hoppar på detta.
Citera
2023-12-04, 04:28
Moderator
evilhoneys avatar
Kul idé, det sjukt länge sen det var någon skisstävling här!
Skicka gärna över ett PM om du behöver uppdatera trådstarten med tex deadline för inlämning av alster och sen när skisserna kommit in så kan jag lägga till en omröstning!

Som vanligt är det endast ära och berömmelse man får tävla om så lägg inte till några priser(säger det endast då det förekommit förut så endast som information).
//mod
Citera
2023-12-28, 23:56
Medlem
funktioners avatar
Javisst! Jättetrevligt! Kul! Skoj! Bra idé! Fantastiskt! Det ska bli så kul!

När börjar vi?
Citera
2024-01-02, 22:30
Medlem
funktioners avatar
Hallå vakna.

Lägger ett litet bidrag för att försöka få igång er. Om du tycker den är ful så är det för att jag är en toy
Ångrar det gröna. Såg rätt ok ut innan. Men valde lite julfärger!

https://imgur.com/a/60iZ6s9
Citera
2024-01-03, 16:10
Medlem
funktioners avatar
Citat:

Må bäst allesammans

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Skicka gärna över ett PM om du behöver uppdatera trådstarten med tex deadline för inlämning av alster och sen när skisserna kommit in så kan jag lägga till en omröstning!

Som vanligt är det endast ära och berömmelse man får tävla om så lägg inte till några priser(säger det endast då det förekommit förut så endast som information).
//mod
Bumpar så ni ser att det skrivits här.
Citera
2024-01-03, 19:27
Medlem
Vad ska man skriva?
Citera
2024-01-03, 22:41
Medlem
Galdars avatar
Kul med lite svar !

Förlåt inte märkt att tråden fick lite svar , kör gärna en god jul skiss i efterskott om ni har lust , jag har lite svårt att öppna bilder just nu befinner mig i Kina för tillfället många sidor är blockade och går långsamt här .
Citera
2024-01-03, 22:42
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney

//mod

Tack som fan för stödet ! Konmer det in några bidrag, typ 5 stycken så skickar jag ett PM!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in