Citat:
Ursprungligen postat av
magicGslime96
Hej,
Här kommer ännu en nybörjartråd. Lägger upp här mest för att dokumentera & få rådgivning av er som har några cyklar i ryggen.
Bakgrund
* 35 år
* Man
* 175cm
* 80kg
* BF 11-12%
* Gymmat kontinuerligt 10 år varav senaste 6 mer seriöst med kost/sömn/näringsupplägg. Första åren mycket fokus på att lyfta tungt (powerlifting) för att numera inriktat mig mer mot aestethics och mer av fitness/bodybuilding.
* Mål med kuren är känna på en cykel och gå upp ca 5kg. Känner att jag platåat lite på senare tid så vill ta nästa nivå helt enkelt. Förhoppningen är att cykla fler gånger och landa på 90kg kvalitet.
* Ingen sjukdomshistorik
* Blodprov har genomförts (32 markörer) för att få baselinenivåer. Ingenting som stack ut från referensintervallet. Mest intressant såhär på förhand var väl 26nmol/L i testot.
Preparat/Kurupplägg
Testosterone Enanthate 250mg e5d. (DEUS MEDICAL)
PCT 14 dagar efter sista stick Nolva på 40/40/20/20 (DEUS MEDICAL)
Har även Arimidex (DEUS MEDICAL) hemma som jag tänkt köra 0,25mg e3d efter blodprov 4v in om proverna visar på höga östrogennivåer.
Hcg - inget i dagsläget
Blodprov 4v in och 6v efter sista stick.
Gym 5 dagar i veckan. Kommer nog köra ett klassiskt PPL under kur men varierar med ett periodiseringsupplägg över längre tid.
Kostupplägg 200-500 kcal överskott. Ligger ständigt på minst 2,5g protein/kg och 1-2g fett/kg. Kosten är inga problem då jag genomfört flera år av cykler mellan bulk/deff och känner min kropp väl i form av energibehov.
Frågor/funderingar
HCG bör jag ha det hemma?
Har funderingar på att fronta med 500mg första två sticken eller ska jag bara hålla det basic första gången? Synpunkter på det?
Markörer blodprov 4v in: östradiol, psa, progesteron, kolesterol. Bör jag lägga till något mer här? Kommer 6v efter avslutad kur genomföra ett likadant prov(32 markörer) som pre kur för att jämföra med baselineresultaten.
Svåraste kommer vara att sätta första sticket & velar från dag till dag var jag ska sätta. Men läser på och ser så mkt videomaterial jag kan. Har iaf 3ml spruta, 21g, 23g kanyler och uppsugningskanyl med filter (overkill?).
Kör du på det där, men om du märker att du klarar bieffekterna utan problem så tycker jag du ska öka till 250mg/g var tredje dag så du ligger på en mer normal nybörjarkur.
HCG tycker jag du ska använda om ekonomin inte är en speciellt stor fråga - kostar väl ca 5-10 ggr mer än testosteronet... Rekommenderad dos ligger väl på 500UI varannan dag om jag kommer ihåg, det betyder att 450kr vial räcker 20 dagar. Kolla in r/steroids på reddit så har de rekommenderade doser där. Jag skulle def köra HCG - why not lixom - bra att inte stänga ner bollarna. Det är ingenting "du ska ha hemma", det är ju inte en AI, antingen inkorporerar du det i cykeln eller inte... Du bör däremot ha minst anastrozol hemma.
Har du tagit PSA-prov innan kur? Du skriver att du har tagit 32 markörer - om PSA inte var en av dem. Gör det.
"""* Blodprov har genomförts (32 markörer) för att få baselinenivåer. Ingenting som stack ut från referensintervallet. Mest intressant såhär på förhand var väl 26nmol/L i testot."""
10-35 är väl inom referensintervallet?
Det här är egentligen problemen med en testokur:
*Högt blodtryck
*Aromatisering
*Bollarna krymper
*Sen en massa småskit typ finnar etc...
Ha lösningar på de problemen så är du på det torra. Tror att efter 3-4 veckor på kuren kommer förstå att det var ju inte så mycket att vara rädd för.