Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walfried1
Allt som händer kopplar ni äckel till invandrare. Man ser fler kommentarer angående bakgrund, nationalitet och kriminalitet än själva händelsen.

Nu är det så att jag vet vem en av de som gått bort i olyckan är och kan konstatera att han varken är invandrare eller muslim.

Nu jäklar kommer ni fortsätta dra spekulationer att det är invandrarna som har fått personerna att köra ner i vattnet.

Må dem vila i frid.
Ok!
Vad är din egen teori?

Vilka är killarna?
Citera
2023-12-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
https://www.tv4.se/artikel/7caUn7PNv...tva-maen-doeda
Tragisk olycka🥹 ingen är van vid snö i Skåne. Sen har jag faktiskt tänkt på att det är väldigt oskyddat på dessa ställen vid Dickan/hamnen undrar varför?
Citera
2023-12-01, 22:03
Medlem
Economicuss avatar
vem är offren ?
Citera
2023-12-01, 22:18
Medlem
Detta är så skumt.
Vem väljer en trång väg precis vid havet när det är halt ute ?
Speciellt om det stämmer att en skulle bli pappa osv, jävligt riskabelt.
Citera
2023-12-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tragisk olycka🥹 ingen är van vid snö i Skåne. Sen har jag faktiskt tänkt på att det är väldigt oskyddat på dessa ställen vid Dickan/hamnen undrar varför?

Att det är oskyddat är att egentligen så är hamnen till för företagen och stora transporter med fartyg till och från landet och inte för ungdomar att hålla på att drifta med sina bilar. Där emot om detta kommer att bli lite mer vanligt förekommande med folk som kör ner med bilarna i vattnet och dränker sig själva, så kommer det givetvis komma krav om hur hamnen ska säkras upp för detta. Det närmaste som jag kan tänka mig är grindar, men då är det å andra sidan antagligen färdigfiskat för allmänheten och där nere är väl annars känt för bl a väldigt bra abborre fiske.
Citera
2023-12-01, 22:43
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Detta är så skumt.
Vem väljer en trång väg precis vid havet när det är halt ute ?
Speciellt om det stämmer att en skulle bli pappa osv, jävligt riskabelt.
Jag tror dom fått hjälp att puffa ner bilen. Kanske det nya??
Citera
2023-12-01, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Att det är oskyddat är att egentligen så är hamnen till för företagen och stora transporter med fartyg till och från landet och inte för ungdomar att hålla på att drifta med sina bilar. Där emot om detta kommer att bli lite mer vanligt förekommande med folk som kör ner med bilarna i vattnet och dränker sig själva, så kommer det givetvis komma krav om hur hamnen ska säkras upp för detta. Det närmaste som jag kan tänka mig är grindar, men då är det å andra sidan antagligen färdigfiskat för allmänheten och där nere är väl annars känt för bl a väldigt bra abborre fiske.
Ja dessutom kommer ju norra hamnområdet bli ett nytt bostadsområde så tror de får bygga fler hinder, är helt öppet nu. Väldigt spännande område egentligen och som du säger många som fiskar. Hoppas de hittar en förlaring
Senast redigerad av popll 2023-12-01 kl. 23:03.
Citera
2023-12-01, 23:56
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Tydligen en hyrbil som inte lämnats i tid, firman blev oroliga, kollade GPSen och åkte till platsen och fick se bilen i vattnet.
De som hyrde bilen hade hyrt tidigare från samma firma och alltid lämnat in bilen i tid.

Övervakningskameror på platsen visade att bilen var ute och buskörde, tappade kontrollen och körde ut över kanten 7m rätt ner i kallt vatten.

Onödigt sätt att dö på.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-bil-i-vattnet

[quote]Området är känt för buskörning, något som skapar oro bland dem som arbetar där. Bilen som hittades i vattnet var en outhämtad hyrbil, företaget larmade polisen efter att ha sett bilens sista GPS-positionering på hamnen./QUOTE]
Citera
2023-12-02, 01:33
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-bil-i-vattnet
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska bilen ha varit en hyrbil. Och när bilen inte lämnats tillbaka försökte hyrbilsföretaget förgäves kontakta kunden. När de inte fick svar kollade de bilens GPS och fick en sista positionering på hamnen i Malmö. Men när de åker ut till platsen står inte bilen där. Man ser också spår i snön som leder till kajkanten. Då larmar man polisen.
Så det är uthyraren som tagit sig till platsen och sedan ringt polisen.
Citera
2023-12-02, 01:45
Avstängd
Hampus thonander och tarkan turgut
Senast redigerad av Tramsigkille 2023-12-02 kl. 01:58.
Citera
2023-12-02, 01:51
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Hampus thonander och torkan turgut

Varför hyra en bil för sladda lite i snön? Känns som dyrt nöje. Slutet blev ju inte bra det heller. Vem betalar för en totalskadad bil?
Citera
2023-12-02, 02:05
Medlem
Nu kan man ju bara spekulera i hur händelseförloppet gick till och om dessa två var vid medvetande när bilen hamnade i vattnet.
Men en bra sak att känna till är att det i många bilar redan finns såna där nödhammare man kan knacka hål i rutan med. Tar man loss nackstöden så är dess fästen spetsade nedtill och ska fungera att knacka hål i rutan med.
Men då gäller det ju att man är vid medvetande och inte grips av panik vilket kanske är lättare sagt än gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in