Citat:
Ursprungligen postat av
Kampfwurst
Verkligen ingen som har en vettig input?
Jag gillar nog inte något av de alternativ som finns på Ginza. Måste jag välja det minst dåliga sku jag antagligen välja
Soundmaster NMC549DABBE eftersom den verkar ha en Audio Technica pickup som torde vara lättare att ersätta.
Jag förstår att du vill ha nåt billigt, men då prutar du på kvaliteten. Så frågan är närmast vad du eller din pappa prioriterar. Vill din pappa lyssna på sina gamla lp-skivor eller vill han lyssna på kassett/cd/radio, vad är det viktigaste?
Vill du ge honom en budgetpryl som fungerar för allt så köper du tex från Ginza, och då får du en budgetpryl som kanske håller mer eller mindre bra. Det kan också vara svårare att hitta ny pickup/nål om det sku behövas. Vill du ge honom något bättre så får du leta annanstans.
Ett alternativ är att försöka hitta en billigare eller begagnad kompaktstereo som har allt du behöver och sedan köpa en begagnad lp-spelare. Värt att notera är att lp-spelaren behöver en RIAA-förstärkare, så kolla att antingen stereon eller lp-spelaren har den inbyggd, annars måste du köpa en separat.
Om din pappa bara vill spela lp-skivor via bluetooth så är ett alternativ att köpa en lp-spelare med inbyggd bluetooth. Det här alternativet begränsar en hel del, men det kan kanske vara det bästa om du vill ge honom en billigare kvalitetsspelare som uppfyller kravet på bluetooth. Sen kan man alltid bygga vidare på det senare om man så önskar.