Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-04, 18:03
  #1
Medlem
Gunnarberits avatar
Jag och min sambo ska åka till Asien i januari i en månad, vi har tidigare backpackat i Thailand och funderar på att dra dit igen men börjar bli lite sugna på andra resemål som Kambodia, Vietnam, Filippinerna eller andra liknande resmål. Optimalt vore väl nån rutt så man får både Thailand, Kambodja och Vietnam, men det är kanske för mycket på en månad?

Vad har ni för tips ni som är beresta?
Citera
2023-12-04, 18:09
  #2
Medlem
Lite tjatigt det här med restips, vi är ju alla individuella. Men Thailand, Kambodja och Vietnam kan lätt kombineras på en månad. Thailand är Thailand, så har ni redan varit där så räcker det väl med några dagar för att "landa" och få balans på jetlagen. BKK kryllar av resebyråer, så bege er dit för biljettköp och tips. Sihanoukville är mycket sympatiskt och billigt. Hanoi är avsevärt mycket trevligare än Saigon.
Citera
2023-12-04, 20:59
  #3
Medlem
Kuddkrigares avatar
Vietnam, Hoi An. Mkt trevlig stad. De är bra på att sy där vad jag minns så ta det kanske i slutet av resan och låt sy upp lite schyssta skjortor mm hem.
Citera
2023-12-05, 03:18
  #4
Medlem
Glostrups avatar
Laos och Burma.
Citera
2023-12-05, 09:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Lite tjatigt det här med restips, vi är ju alla individuella. Men Thailand, Kambodja och Vietnam kan lätt kombineras på en månad. Thailand är Thailand, så har ni redan varit där så räcker det väl med några dagar för att "landa" och få balans på jetlagen. BKK kryllar av resebyråer, så bege er dit för biljettköp och tips. Sihanoukville är mycket sympatiskt och billigt. Hanoi är avsevärt mycket trevligare än Saigon.

Du slängde om det där av misstag va? Hanoi är dj..gt sunkigt medans Saigon är helt okey och trevligt.
__________________
Senast redigerad av BothSidesNow 2023-12-05 kl. 09:06. Anledning: Stavfel
Citera
2023-12-20, 14:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnarberit
Jag och min sambo ska åka till Asien i januari i en månad, vi har tidigare backpackat i Thailand och funderar på att dra dit igen men börjar bli lite sugna på andra resemål som Kambodia, Vietnam, Filippinerna eller andra liknande resmål. Optimalt vore väl nån rutt så man får både Thailand, Kambodja och Vietnam, men det är kanske för mycket på en månad?

Vad har ni för tips ni som är beresta?
Hva med Malaysia ? Den Malaysiske delen av Borneo er unik . Så lenge du er i bangkok og har 1 måned vil det uansett ikke være noe problem å kombinere flere land.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3573695

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback