Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-28, 04:34
  #13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Prova att påminna dig själv under dagen
ställ dig frågan
drömmer jag nu?

Och se på dina händer

om de lyser blåa
då drömmer du
och vaknar i drömmen

Nu kan du göra vad du vill
Man kan träna sig till att ha en trigger
Det kan vara precis vad som helst, det är personligt för var och en
Jag har en gammal katt som jag hade i åratal som dyker upp i drömmarna, och då vet jag direkt att jag drömmer för katten dog för länge sedan. Jag börjar undra att , hur kan du vara här, är inte du död, ahaaa......sen är det bara att flyga och göra vad man vill, man är helt osårbar
Citera
2024-03-10, 15:05
  #14
Medlem
Blixtbakut-WTns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jag vet vad klardrömmar är och har haft det från och till.
Tydligen är en metod att uppnå det att vara medveten hela vägen genom insomnandet. Det minns jag inte att jag någonsin upplevt. Någon som upplevt det och kan berätta hur det är? Ser man typ drömmar eller bilder börja formas när man somnar, eller hur känns det?

Klardrömmande var något jag övade dagligen under min gymnasietid. Den metoden du beskriver kallas WILD på engelsktalande forum, tyvärr är det nog den svåraste metoden för att klardrömma om du frågar mig, tyvärr också den enda metoden som faktiskt fungerar (för mig i alla fall).

Själv såg jag nästan aldrig några färger eller bilder när jag kom in i en klardröm på detta sättet. Jag bara låg ner i mörkret, sedan stod jag helt plötsligt upp i ett mörkt rum.

Att tillägga är också att denna metoden fungerar bäst om du är helt utmattad och känner i kroppen att du kommer somna så fort du lägger huvudet på kudden. Annars kan du få ligga och fokusera i över en timme innan något händer. Hoppas infon var till hjälp.
Citera
2024-03-10, 15:17
  #15
Avstängd
tirnaps avatar
Idioter ni ska inte försöka att drömma och vara vaken det är inte bra för hjärnan.
Till slut har ni massa problem skyll er skälva kom inte och sök vård för era problem

sömnparalys är inget att leka med!!!
__________________
Senast redigerad av tirnap 2024-03-10 kl. 15:21.
Citera
2024-03-10, 15:24
  #16
Avstängd
tirnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jag vet vad klardrömmar är och har haft det från och till.
Tydligen är en metod att uppnå det att vara medveten hela vägen genom insomnandet. Det minns jag inte att jag någonsin upplevt. Någon som upplevt det och kan berätta hur det är? Ser man typ drömmar eller bilder börja formas när man somnar, eller hur känns det?
sömnparalys inget att leka med
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback