Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-08, 11:32
  #1
Avstängd
Tja

Brukar vanligen snusa lös eller orginal portion men ibland blir det en dosa white men jag har märkt en grej.

Varje gång jag snusar white får jag en starkare nikotinkick så det känns i hela kroppen? Vanligtvis känns jag ingenting nästan och då snusar jag 3/4, 4/4 oftast men nu sitter jag med en dosa general white vanlig.

Någon annan som märkt det här och varför blir det så?
Citera
2023-12-08, 11:58
  #2
Medlem
Trollet420s avatar
Jo märkte samma fick senare hål i tänderna och min tandläkare sa det var pga de nikotin påsarna som har för mycket nikotin så man blir extrem munntorr
Citera
2023-12-08, 12:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Jo märkte samma fick senare hål i tänderna och min tandläkare sa det var pga de nikotin påsarna som har för mycket nikotin så man blir extrem munntorr

Att man får karies och annat skit av niccopåsarna beror på att innehållet är baserat av frukt och växtfibrer, vilket innehåller naturligt socker, dessutom kommer då aromerna till.
Som att inte det räcker så är påsarna tillverkade av Cellulosa, vilket är en glykos"restprodukt" av
växt och fruktfibrer.

Det är också vanligt att man tillsätter en högre dos av Natriumkarbonat för att nikotinet ska kicka mera, det blir alltså ett högre PH värde, detta i samband med muntorrhet är inte alls bra.

Nikotinet i sig är inte boven om man får hål i gaddarna.
Citera
2023-12-08, 12:45
  #4
Medlem
finns det nåt märke som är bättre/sämre ur tandhälsasynvinkel?
Citera
2023-12-08, 14:13
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Jo märkte samma fick senare hål i tänderna och min tandläkare sa det var pga de nikotin påsarna som har för mycket nikotin så man blir extrem munntorr

Menar vanlig white av tobak inte all white.
Citera
2023-12-08, 15:11
  #6
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Menar vanlig white av tobak inte all white.
Mm det blir missförstånd hela tiden när man diskuterar white snus. Nikotinpåsar är vad som borde vara det enda gångbara namnet.
Citera
2023-12-08, 18:44
  #7
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
finns det nåt märke som är bättre/sämre ur tandhälsasynvinkel?
Så länge det är portionssnus så är det mindre skadligt för tänderna. Vilket snus det är lär spela mindre roll.
Citera
2023-12-08, 20:40
  #8
Medlem
S.O.Stolps avatar
Om du tycker det är skillnad mellan lös/original portion och white med tobak så prova all withe.

Brunt snus är som hasch och vitt som kokain för att dra en jämförelse.
Citera
2023-12-08, 23:23
  #9
Medlem
Miss-Brukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
finns det nåt märke som är bättre/sämre ur tandhälsasynvinkel?
Nikotinplåster. Fast jag har hört att vissa säger att riktigt portionssnus är bättre än nikotinpåsar för tänderna (och att det förebygger hål för att det är basiskt), men sanningshalten i det vet jag inte.
Citera
2023-12-08, 23:41
  #10
Medlem
white är färgad tobak efter ett tag snusande blir den brun,,all white är växtfibrer färgade vita med tillsatt nikotin.och prillan behåller sin färg. Brukar snusa 8-16 mg nikotin..men testade 20 mg,,,,,,,,,det va ingen hit.
Citera
2024-03-26, 06:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oiiih
white är färgad tobak efter ett tag snusande blir den brun,,all white är växtfibrer färgade vita med tillsatt nikotin.och prillan behåller sin färg. Brukar snusa 8-16 mg nikotin..men testade 20 mg,,,,,,,,,det va ingen hit.
Nä nä nä. Den är inte "färgad" . White prillorna är inte fuktade vilket original är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback